Nova glavna crpna stanica 1(NGC1), koja bi trebalo da zameni dve sadašnje, na polovini datog roka od 400 dana za izgradnju, nalazi se pred „nicanjem“ iz zemlje, nakon što su izgrađeni podzemni delovi kompleksa duboki i do 10 metara, piše sajt gradnja.rs.
Vrednost investicije 8 miliona evra
U postrojenje kod Žeželjevog mosta kroz koje će, kad bude završeno, prolaziti celokupna gradska kanalizacija, Novi Sad je uložio oko osam miliona evra, a za taj novac grad bi trebalo da se reši neprijatnih mirisa i prizora na Dunavu, kao i da obezbedi ključnu infrastrukturu za budući centralni prečistač otpadnih voda koji se planira kod Rokovog potoka u Petrovaradinu.
Za razliku od dve glavne crpne stanice u Radničkoj ulici i kod Kvantaša, NGC1 biće hermetički zatvorena, sa filterima od aktivnog uglja za isparenja unutar samog postrojenja, dok će budući izliv u Dunav biti na nižem nivou nego dosadašnji, koji se sada vidi i pri iole nižim vodostajima.
U celo postrojenje biće ugrađeno više od 4.200 kubika betona i 560 tona armature, a za razliku od postojećih GC1 i GC2, ovo nova crpna stanica imaće i sistem rešetki za mehaničko filtriranje otpadnih voda.
Kako za sajt gradnja.rs napominju stručnjaci iz Vodovoda i kanalizacije, predviđeno je da NGC1 radi u tri režima, u zavisnosti od količine padavina.
U slučaju kada je suvo vreme, sva otpadna voda biće prepumpavana do centralnog prečistača, a u zavisnosti od jačine kiše postoji mogućnost zadržavanja dela vode ili ispuštanje direktno u Dunav.
Uslovi za ovu poslednju opciju steknu se dvanaestak puta godišnje, i na taj način, prema tvrdnjama iz Vodovoda i kanalizacije u Dunavu bi završilo između 1 i 2 odsto ukupnih padavina na teritoriji grada.
Tunel dugačak 1,1 kilometar
Kada nova glavna crpna stanica 1 bude završena, sledi povezivanje sa GC1 na uglu Radničke ulice i Keja žrtava racije, što će biti urađeno najverovatnije bušenjem tunela ispod Keja.
Kako se na navodi na sajtu gradnja.rs, u tunel će biti postavljen kolektor prečnika tri metra, na dibini većoj od sedam metara, koji će biti dugačak 1,1 kilometar.
Prema ranijim najavama gradonačelnika Miloša Vučevića, izgradnja NGC1, povezivanje i zatvaranje GC1, pored ustupljenog gradskog zemljišta, činili bi udeo grada u budućem centralnom gradskom prečistaču. Izgradnja NGC1 počela je u decembru prošle godine, tako da se završetak izgradnje očekuje na proleće naredne godine.
Zbog bušenja novog kanalizacionog izliva u Dunav za potrebe NGC1, najavljenog za sledeću nedelju, na sajtu gradnja.rs navodi se da će na tom delu Keja saobraćaj biti ponovo obustavljen.
Predviđeno je da ova zabrana saobraćaja, za razliku od one višegodišnje zbog izgradnje drumsko-železničkog mosta, potraje dva meseca.
Dodaj komentar