Globtroteri širom planete dobro znaju da putovanje modernim vozovima teško šta može da nadmaši, jer dok jezdite na šinama, možete da uživate u prelepim krajolicima, zavaljeni u udobnosti svog kupea. Tako je nedavno najduža železnička ruta na svetu „u jednom komadu“ narasla na neverovatnih 18.755 kilometara, prevozeći putnike sve od Lagosa u Portugalu do dalekog Singapura.
Tačnije, prevoziće ih kada evropski vozovi ponovo krenu ka Moskvi.
Magično putovanje kultnim rutama
U putovanju vozom, složiće se mnogi, ima nešto magično, gotovo hipnotičko, dok se pred vama polako smenjuju slike pejzaža, pojačane jednoličnim zvukom kretanja po šinama i isprekidanim zviždukom, koji svečano najavljuje sledeću stanicu.
Putovanje kultnim železničkim rutama, kao što su legendarni Orijent ekspres, Reunification Express, Lake Titikaka Train, ili Trans-Sibirski ekspres, je nešto o čemu mnogi ljudi maštaju.
Ponekad turisti provode godine štedeći novac, ili „štekajući“ dovoljno slobodnih dana za avanturu na šinama, piše punkufer.hr.
Trasa duga skoro 19.000 kilometara
Nedavno je najduža moguća železnička ruta na svetu „u komadu“ narasla na ogromnih 18.755 kilometara, prolazeći kroz Evropu i Aziju.
Tačnije, zaljubljenike u vozove vodi čak od Lagosa u Portugalu, do dalekog Singapura. Ili će ih barem voditi kada se situacija u politici i glavama normalizuje, pa evropske linije ponovo počnu da prolaze kroz Rusiju.
Najduža železnička trasa na svetu od Portugala do Singapura trenutno ima još jednu „rupu” – iako je duga samo 15-ak kilometara, što je skoro zanemarljivo, za broj kilometara koje povezuje.
Rupa se nalazi u Vijentijanu u Laosu, tako da morate da koristite alternativni prevoz od stanice do stanice, a ovaj problem će biti rešen najranije 2028. godine.
Tada je predviđeno puštanje u saobraćaj brze linije Bangkok-Nong Khai-Viejntijan u upotrebu, za šta se moraju izjednačiti širine šina u Kini, Tajlandu i Laosu.
Osim tog detalja, ovakav epski itinerar (barem tehnički) moguć je od 2021. godine, kada je otvorena nova deonica pruge Boten-Vijentijan u Laosu, koju su Kinezi izgradili da bi povezali Kinu sa jugoistočnom Azijom.
Evropa i Azija kao u izlogu
Najduža vožnja vozom na svetu vodi putnike kroz 13 zemalja i košta nešto više od hiljadu evra.
Putovanje počinje u najjužnijem delu Portugala, u lučkom gradu Lagosu, odakle se kreće na sever i nastavlja preko Španije do Pariza, zatim na istok Evrope do Moskve.
Iz Moskve, Transsibirska železnica vozi putnike do Pekinga za samo šest dana, zatim do pomenute nove linije od Botena do Vijentijana.
Iz Vijentijana put vodi do Bangkoka, odakle se ulazi u završni deo ove železničke sage do krajnje destinacije – Singapura.
Čitavo putovanje obiluje znamenitostima i mestima koja bi svakako trebalo videti, pa biste na njemu trebali provesti više od neophodnih 19 dana, koliko vam treba samo da uhvatite sve linije.
Ukoliko se odlučite za putovanje „u komadu“, trebali biste da rešite sve potrebne vize unapred, kao vaš „red vožnje“ ne bi nepotrebno trpeo.
Plan puta
Možda ovo putovanje nije trenutno moguće, ali važno je biti pripremljen na vreme.
Kako bi stekli bolji uvid u avanturu koja vas čeka, ukoliko se odlučite za najduže putovanje vozom na svetu, ovo su etape puta i deonice:
1. dan: Od Lagosa do Lisabona
2. dan: Od Lisabona do Madrida
3. dan: Od Madrida do Barselone
4.-6. dan: Od Barselone do Pariza, a zatim do Moskve
7.-13. dan: Transmongolskim vozom od Moskve do Pekinga
14. dan: Od Pekinga do Kunminga
15. dan: Od Kunminga do Vijentijana
16. dan: Od Vijentijana do Bangkoka
17. i 18. dan: Od Bangkoka do Kuala Lumpura
19. dan: Od Kuala Lumpura do Singapura.
Izvor: punkufer.hr
Orijent ekspres ponovo vozi od 2024, najskuplja karta košta više od 66.000€ (FOTO)
Dodaj komentar