mamece grupe
Lifestyle Magazin

10 tipova žena u mamećim grupa koje nas dovode do ludila

Nakon inicijalnih, besmislenih Fejsbuk grupa – svi mi koji smo to i to – pojavile su se i neke sa malo smislenijom namenom. Među njima su i takozvane „mameće grupe“.

Njihova osnovna ideja je da ženama koje se po prvi put susreću sa ulogom majke pruže podršku i praktične savete, ali stvarnost je malo drugačija, piše Atifa M, a prenosi Lola magazin.

…i okrutnija.

Naime, u svakoj od tih grupa će neminovno isplivati nekoliko karakterističnih tipova članica, toliko glasnih da druge članice izlaze iz grupe, isključuju notifikacije, ili pak pišu upravo ovakve tekstove.

MAMA KOJA NE PRIZNAJE NIKAKVA NAUČNA ISTRAŽIVANJA

To je zapravo žena koja je oduševljena činjenicom da još uvek nastanjuje planetu (i pritom diše), do te mere da je dala sebi za zadatak da omalovaži sva provedena naučna istraživanja jednim univerzalnim, za nju skoro svetim, slovom: „Evo, kako nama ništa ne fali“. Da skratimo, ne postoji čovek koji će nju ubediti da uradi nešto drugačije nego što je njena nana radila.

MAMA ČIJA DOKTORICA JE UVEK U PRAVU

Zapravo je jako jednostavno: doktorica je pohvalila kako mali napreduje još na prvoj kontroli i od tada je to doktorica koja je najstručnija za svako područje medicine (a i šire). Ako je još uz to pao koji kompliment mami zbog ‘linije’, doktorica će biti citirana najmanje 70 puta na grupi.

MAMA KOJA PITA DA LI JE NJENA DVOMESEČNA BEBA OD 7 KG DOVOLJNO NAPREDOVALA

Da li su vaše bebe propuzale sa 4 meseca, progovorile sa 8, i napravile svog prvog robota sa 3 godine? I šta mislite: je li to dovoljno dobro, pita zabrinuta mamica. Sve su to pitanja na koja je njoj samoj jasan odgovor, ali iz nekog razloga želi potvrdu ostalih da je njeno dete apsolutni šampion u svim mogućim kategorijama koje su mame dosad smislile za međusobno nadmetanje. Osim toga, nikada ne propušta priliku da pohvali svoje dete u odgovorima na pitanja uspaničenih mama (znate onu mamu za čiju je bebu komšiluk ocenio da ne napreduje kao komšinicina mala). To obično bude u fazonu: Draga uspaničena mamice, evo jedan kamion soli na tvoju ranu, nadam se da ti je lakše, he-he.

ISPREPADANA MAMA

To je u suštini žena koja je toliko iščitavala tablice za dohranu da se potpuno zbunila kada su se pojavile neke nove tablice i smernice, pa za svaku voćku pita sme li je dati bebi od 8 meseci. Od silne želje da sve ide ‘školski’, redovno je pod stresom jer dete nije jelo tačno onda kada je ona napravila obrok. Na pitanja joj najčešće odgovaraju mame koje su dohranu uspele uvesti po pe-es-u, a tablice znaju izrecitovati bez obzira na doba dana i noći, nakon čega žena pada u još veću depresiju i šalje mužu tugaljive Viber poruke kako je loša mama.

MAMA KOJA SVE STIŽE

Čak i da se svima pohvali da sve stiže. To su one ‘sve je stvar organizacije’ mame. Pohvalno je ako žena uspeva stići sve što je zacrtala, ali nije pohvalno da redovno smara ljude oko sebe svojim uspesima, i one koje to (možda) zanima i koje ne zanima. Ako je cilj baciti u depresiju ženu koja se 6 meseci bori s dječijim grčevima (zbog čega je i vlastite odlaske u wc uspela prorediti) – bravo, uspeli ste!

MAMA KOJA NEUMORNO ODGOVARA NA PITANJA KOJA SE SVAKODNEVNO PONAVLJAJU

Znate ona pitanja koja nas skoro sve smaraju i koja krše smisao postojanja opcije pretraživanja na grupama: ‘Gde ste se porodile’, ‘Koje pelene koristite’, ‘Šta poneti na letovanje‘, i njima slična? Postoje žene koje kao da čekaju takva pitanja i skoro svaki dan, ne koristeći nikakve olakšice tipa kopi-pejst, prepričavaju svoja iskustva poroda (sve do u detalje koji nas živo interesuju – bila otvorena 6 prstiju tamo negde oko 3:28 posle ponoći) ili pišu romane o svim brendovima pelena (uz to analizirajući svaku veličinu posebno) – toliko neumorno da se sam izraz ‘neumorno’ zbog njih mora redefinisati. Hvala na podeljenom iskustvu, ali kako vam se da?

MAMA KOJA ANALIZIRA I SLIKA SVAKU BEBINU STOLICU

Sve mi smo makar jednom došle u situaciju koja nam je prije majčinstva bila skoro nezamisliva – jesmo, sve smo analizirale ili pak željno iščekivale bebinu stolicu, ali nismo slike postavljale na grupu kako bi hiljade drugih mama dalo svoje stručno mišljenje da li je dovoljno zlatnožuta. Ako ste zaista zabrinute, idite doktoru. Ako niste, neka hvala, imam dovoljno bebećih kakica oko sebe i bez te vaše.

MAMA KOJA ZNA ODGOVOR NA SVAKO PITANJE

Imala iskustvo ili ne, ona zna. Nebitno šta kažu doktori, nebitno šta kažu druge žene, nebitno kakav je problem u pitanju, ona zna. Ona je čitala (o svemu mogućem), ona je čula, njoj je majčinski instinkt rekao (iako se ne radi o njenom djetetu). Da nije tako, kako bi inače othranila svoje dete od 2 i po godine?

ŽENA KOJA JE TOLIKO ČITALA O PORODU I DOJENJU DA JE I SAMA POČELA SAVETOVATI DRUGE

Ne bi bilo toliko čudno da nisu u pitanju žene koje se još nisu ni porodile i da su pitanja na koja odgovaraju zapravo pitanja u kojima se traži iskustvo s nekim problemom. Srodile se žene s grupom. Potajna želja takvih je ulet u administraciju grupe.

MAMA OPSEDNUTA KOLICIMA

Ni oko čega se koplja nisu lomila kao oko kolica. Dok jedne vređaju rastrošnost mama koje decu vozaju u ‘svemirskim brodovima’, druge izražavaju svoju posvećenost majčinstvu kroz cenu kolica (sve za mog princa/sultana mame). I tako svako malo imamo besmislene rasprave o nečemu što zapravo ne interesuje ni mamu koja je naivno pitala gde može nabaviti određeni model, niti bilo koga na svetu.

Ovo su samo oni tipovi mama koji su doprineli da autorka teksta isključi notifikacije u većini takvih grupa i na miru odgaja svoje dete. Kada sagledamo taj bućkuriš žena, shvatimo koliko su mameće grupe vremenom poprimile neželjenu dimenziju i postale leglo raznih kompleksa i izbacivanje frustracija nakupljenih tokom dana. Ring za nadmetanje i oaza za nametanje svog mišljenja.

Nemojte, žive bile. Uživajte u majčinstvu.

I pustite i nas da uživamo.

Sve mlade žene moraju biti na Instagramu i moraju pi*kom “zapaliti internet”

Ne zaboravite da lajkujete Luftiku

Redakcija

Redakcija

Delimo tekstove koji vrede. Jer vrede!

Dodaj komentar

Klikni da komentarišeš

Privacy Preference Center

    Kolačići

    Oglasi

    Kolačići oglašivača prikazuju relevantnije oglase.

    Google Adsense, Httpool

    Analitika

    Analitičke podatke koristimo da dobijemo sliku o tome šta posetioce na sajtu zanima.

    Google Analytics, Google Tag Manager

    Other

    Društvene mreže

    Kolačići koje koriste društvene mreže na koje ste ulogovani

    Facebook, Twitter