Magazin Novi Sad

Ogorčena mama iz Novog Sada: Prodali su nam dečje auto-sedište za kinesko tržište

auto sedište
Foto: Privatna arhiva

Preko sajta Menda.rs majka iz Novog Sada, Mina Aleksić, naručila je BabyAuto Dupla dečje sedište. Kada je ono stiglo, ispostavilo se da je to sedište za kinesko tržište, ne evropsko, piše Zadovoljna.rs.

Ona je to otkrila slučajno, kada je savetnicu za auto sedišta pitala nešto sasvim drugo.

Foto: Privatna arhiva

– Kada je čula o kojem je sedištu reč, savetnica mi je rekla da proverim da li su nalepnice na engleskom ili kineskom, jer su već drugi roditelji ranije otkrili da je to sedište za kinesko tržište. Kada sam sledeći dan izvadila sedište i pogledala, zaista je sve bilo na kineskom. Evropska nalepnica, koja je zakonski obavezna, nije bila na vidiku i sigurna sam da je nismo ni dobili – iako oni tvrde da jesmo, rekla je Aleksićeva za pomenuti portal.

– Time su doveli velik broj roditelja u obmanu potrošača, jer po zakonu potrošač mora biti obavešten da sedište nije za evropsko tržište, dodaje ona.

Foto: Privatna arhiva

Mina je zatim pisala proizvođaču sedišta, španskoj firmi BabyAuto, koji su je ubeđivali da je sve u redu, iako oni za evropsko tržište prave sedište koje je do 18 kg za suprotan smer vožnje, a za kinesko je do 13 kg.

– Oni su rekli da uprkos tome nema problema da ga mi koristimo u Srbiji. A znam za slučaj dve mame koje su se žalile tom proizvođaču i dobile zamenu – ako zaista nema problema, niko ne bi dobio zamenu, kaže ona.

Iz Menda.rs su joj zatim potvrdili da su imali seriju sedišta koja su za kinesko tržište, i da su zato bila na sniženju. To, međutim, nigde nije pisalo na veb stranici niti je bilo igde istaknuto, tvrdi Mina Aleksić.

– Tražila sam povrat novca ili zamenu sedišta, ali su oni u svakom mejlu delovali nadmeno i nezainteresovano za rešenje i govorili su da je sve moja krivica i da je meni spala negde narandžasta evropska nalepnica. Sedište je korišćeno desetak puta ukupno, i nema logike da je nalepnica za tako malo korišćenja mogla da spadne, rekla je ona.

– Ako je sedište predviđeno za dete do 13 kg za smer vožnje unazad, u sudaru neće zaštiti dete koje ima više od 13 kg. Takođe, ako policija zaustavi vozilo, a sedište nema evropsku nalepnicu, roditelj će popiti kaznu što koristi neadekvatno sedište za naše tržište, ukazuje Aleksićeva.

Foto: Privatna arhiva

Sličan problem imala je još jedna majka, Ksenija Mihaljević Batančev, koja se javila portalu Zadovoljna.rs.

– Kupili smo od Menda.rs autosedište marke Babyauto Dupla, da bi se kasnije ispostavilo da je ono rađeno za kinesko, a ne za evropsko tržište. Nakon pokušaja da se kontaktira direktno sa proizvođačem iz Španije, ali i sa prodavnicom, ostali smo izignorisani od obe strane. Mi, kao roditelji, trenutno se nalazimo u procepu između zakona, naših potrošačkih prava i jedne velike neodgovornosti, rekla je ona.

Na pitanje nadležnima u Menda.rs zašto su se sedišta za kinesko tržište prodavala u Srbiji, usledio je sledeći odgovor:

„Svi naši proizvodi, pa i sedište Babyauto Dupla koje je predmet vašega upita, uvozi se, carini i stavlja u promet prema svim zakonskim propisima Republike Srbije i sa svim potrebnim sertifikatima, atestima i dozvolama“.

Ipak, u međuvremenu su sporno sedište povukli iz prodaje na svom sajtu.

Zakon kaže – dovođenje potrošača u zabludu

Pravni savetnik iz NOPS, Marko Dragić, kaže da se postavlja pitanje kako je uopšte sedište moglo da se nađe na našem tržištu, odnosno ko je dao saglasnost za uvoz proizvoda koji je namenjen za neko drugo tržište, a prodaje se na teritoriji Republike Srbije.

– Već je u samom startu napravljen propust onoga ko je radio bezbednosnu procenu proizvoda. Roditelji imaju pravo da zahtevaju povrat novca, jer je to dovođenje u zabludu potrošača, koji misle da je to proizvod koji ispunjava standarde da se plasira na naše tržište. To se nije ispostavilo tačnim, pa oni imaju pravo na povrat novca ili zamenu proizvoda drugim u toj istoj vrednosti, rekao je Dragić.

Roditelji mogu uputiti prigovor tržišnoj inspekciji i savet je da svako ko se nađe u takvoj situaciji podnese taj prigovor, dodaje on.

– U pitanju jeste propust inspekcija koje ne vrše redovnu kontrolu i ne obilaze takve prodavnice – i tako ne brinu o najranjivijim grupama, zaključuje Dragić.

Izvor: Zadovoljna.rs

Obratite pažnju, ovakve prevara prodavaca postale su svakodnevica

Ekipa Luftike

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

96 Shares
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • More Networks
Copy link
Powered by Social Snap