Magazin Srbija

Limundo pretećim mejlovima pokušava da naplati zastarela i mizerna dugovanja (FOTO)

Foto: Printscreen

Nije novina da se različite firme, pa i komunalna preduzeća, na različite načine dovijaju pokušavajući da naplate dugovanja koja građani imaju prema njima. Neretko se preti tužbama, koje uključuju i zatezne kamate i troškove postupka, pa zatim i izvršiteljima i plenidbom, ukoliko se neizmireno dugovanje ne uplati.

Ovakvi pokušaji se dešavaju čak i ukoliko su potraživanja zastarela tj. ukoliko je zakonski rok za njihovu naplatu odavno istekao, po principu – ako upali – super.

Tužba zbog duga od 45 dinara starog 10 godina

Upravo se takav slučaj desio našoj čitateljki, koja je dobila opomenu pred utuženje od firme LimundoGrad doo, vlasnika platformi za onlajn trgovinu Limundo i Kupindo.

Kako se navodi u mejlu, ova firma je uvodom u poslovnu dokumentaciju utvrdila da na dan 07.06.2022. godine postoji dugovanje od 44,73 dinara, za koje dat rok od 7 dana da se uplati na navedeni tekući račun.

U protivnom se, odmah po isteku navedenog roka, preti pokretanjem postupka pred nadležnim sudom, kamatama, sudskim taksama i troškovima postupka, pa i troškovima javnog izvršitelja.

 

Limundo Mejl
Foto: lična arhiva

Traženi iznos duga je nastao kao provizija za prodati predmet preko ove onlajn platforme, koji je naša čitateljka jednostavno zaboravila da uplati.

Postupak kojim se šalje opomena pred utuženje ne bi bio nimalo uobičajen, čak i za ovako male iznose, da se ne radi o dugu koji je nastao davne 2012. godine, znači pre više od 10 godina! Samim time, ovo potraživanje je odavno zastarelo.

Limundo 7

Na hiljade građana dobilo mejl slične sadržine

Da ovo nije usamljen slučaj, govori i objava Udruženja potrošača Efektiva, koja potvrđuje da im se veliki broj građana obratio sa istim problemom u kratkom vremenskom roku.

Prema Opomenama pred utuženje koju su dobili od LimundoGrada, oni se terete da duguju od nekoliko desetina, do nekoliko hiljada dinara, a javljaju im se i građani koji tvrde da nikada nisu ni trgovali preko ovih platformi, a dobili su opomenu sa iznosom za uplatu!

Limundo 6

Kako se navodi, na dopis nije moguće odgovoriti, a proverom na sajtu NBS, utvrđeno je da je reč o stvarnom računu, te da se ne radi o lažnom predstavljanju. Oni savetuju građanima koji su dobili ovakvu opomenu, a smatraju da je potraživanje neosnovano, da kontaktiraju firmu na mejl [email protected], kako bi dobili podrobnije informacije o osnovanosti potraživanja.

U Udruženju potrošača Efektiva navode da tumačenjem zakona smatraju da ovakva potraživanja zastarevaju u roku od 3 godine od njihovog nastanka.

Komentari negativni, loša reklama za firmu

Kako je za biznis.rs naglasio predsednik ovog udruženja, Dejan Gavrilović, nije neobično slanje takvog obaveštenja na mejl, zato što su korisnici ostavljali svoje adrese kao kontakt, ali su ton i žestina u obraćanju neuobičajeni, jer se preti utuženjem ljudima koji imaju 20-30 dinara duga.

– To sve zvuči prilično preterano, ni od banaka nismo navikli na takve pretnje i za mnogo veća dugovanja. Smatram da je moglo i drugačije da se reši. Međutim, njima to ide kao loša reklama, s obzirom na veliki broj negativnih komentara. Ako postoje neka dugovanja ti građani bi svakako trebalo da ih izmire, ako su dugovanja osnovana.

Ako nisu, s obzirom na to da nam se javljaju i ljudi koji tvrde da nikada nisu trgovali preko te platforme i da ne znaju o čemu se radi, treba proveriti osnovanost potraživanja i obratiti se kompaniji, kako bi se izvršila provera – naglašava Gavrilović.

Postavlja se pitanje odsustva blagovremene reakcije

U elektronskoj pošti koja je stigla pojedinim građanima između ostalog je naglašeno da je privredno društvo LimundoGrad d.o.o. Beograd, spremno da odustane od iniciranja najavljenog postupka, kao i od navedenih zateznih kamata, ukoliko se u naknadnom roku od sedam dana od dana prijema opomene izvrši uplata dospelog dugovanog iznosa.

– Oni su fer sa jedne strane, jer neće da naplate zateznu kamatu, iako na to imaju pravo. Opet, postavlja se pitanje zašto ranije nisu reagovali, zašto pre nisu obavestili ljude, nego to rade sada. Poslao sam im upit odmah na [email protected] i nisu mi još odgovorili, ali su objavili zvanično saopštenje o čemu se radi. Međutim, konkretan odgovor na pitanja zašto se čekalo ovoliko dugo, zašto se na taj način obraćaju korisnicima, zašto su morali na taj način – nisu dali – naveo je Gavrilović.

On smatra da je možda reč o nekoj taktici, da pomenutoj firmi možda i ne ide dobro kao pre, te su rešili sada da kontaktiraju svoje dužnike. Postupak je već viđen ranije kod mobilnih operatora.

Jednostavnije je izvući sve podatke iz baze i poslati identičnu opomenu

Ako bi došlo do tužbe, LimundoGrad bi morao sudu da priloži informacije poput kada je dugovanje nastalo i po kom osnovu. Gavrilović primećuje da većina ljudi duguje oko 200 dinara ili manje.

– Bilo je mnogo jednostavnije izvući sve e-mail adrese iz baze, poslati identičan tekst Opomene, pošto bi slanje štampane opomene bilo daleko skuplje i komplikovanije. Vodili su se logikom, rekao bih, ako prođe-prođe, tako da ne verujem da će biti tužbi niti bilo čega – smatra sagovornik portala biznis.rs.

Poslali opomene, pa obavestili javnost

Opomene pred utuženje LimundoGrad je poslao „svim korisnicima koji su u nedozvoljenom minusu duže od šest meseci“, a nešto kasnije objavili su i saopštenje za javnost preko Fejsbuka.

„Dugovanja su nastala iz korišćenja portala Limundo.com i Kupindo.com, iz provizija za uspešno završene aukcije, prodaju, promotivne opcije i slično, po aktuelnom cenovniku na dan nastanka zaduženja. Napominjemo da su potraživanja dugovanja bez obračunatih zateznih kamata, iako vidimo po internetu da neki pišu da su dobili da ‘plate s kamatama’. Korisnici su i ranije, više puta, obavešteni o nastalom zaduženju, poslednji put u većem obimu krajem septembra prošle godine“, piše u saopštenju Limunda.

Ponosna čačanska penzionerka odbila pomoć gradskih vlasti za dug izvršiteljima

Čitajte Luftiku na Google vestima

Luftika #

komentar

Klikni da objaviš komentar

  • “U Udruženju potrošača Efektiva navode da tumačenjem zakona smatraju da ovakva potraživanja zastarevaju u roku od 3 godine od njihovog nastanka.”

    Ova izjava nije tačna, dugovanja ne “zasterevaju” i može se pokrenuti postupak.

59 Shares
Share via
Copy link