Magazin Srbija

Jovana Joksimović: Put od voditeljke na BK TV do glavne urednice Tanjuga nekome bi bio trnovit, ali ne i njoj

Novi glavni i odgovorni urednik Tanjuga je voditeljka Jovana Joksimović, nekadašnje lice TV Prva.
Pa nekadašnje lice TV Pink.
Pa nekadašnje lice RTS.
Pre toga voditeljka na BK TV.
Uvek voditeljka.
Čak i voditeljka Pesme Evrovizije.
Nikada novinar(ka).
Sada je glavni i odgovorni urednik Tanjuga.

“Čast mi je što ću biti na čelu tima najboljih novinara u državi. Privilegija je dobiti mogućnost da nastavimo tradiciju dugu skoro 80 godina. Cilj nam je da budemo tačni, najbrži, objektivni i kredibilni. Sigurna sam da će Tanjug i ubuduće biti okosnica svih važnih događaja u zemlji, regionu i svetu“, kaže Jovana Joksimović, a prenosi Tanjug.

U toj vesti objašnjava se i da Tanjug više nije javno preduzeće. Svi njegovi servisi su sada registrovani na firmu “TAČNO” d.o.o, čiji je direktor – direktorka Manja Grčić.

Manja Grčić je, takođe, i suvlasnica kablovskog kanala K1, zajedno sa Željkom Joksimovićem, Jovaninim suprugom.

Jovana od decembra 2020. vodi jutarnji program UranaK1.

Slučajnost?

Da li će voditeljka-glodur i dalje voditi jutarnji program televizije čiji je suvlasnik takođe i direktor firme “TAČNO”, takođe i kuma i bliska prijateljica porodice Joksimović, a koja je opet najednom i čudnim spletom okolnosti postala vlasnik Tanjuga, najuglednije informativne kuće u nekadašnjoj Jugoslaviji?

Teško. Da li će odgovoriti izazovima novog radnog mesta? Videćemo. Manja Grčić je poznato medijsko ime i sposobna poslovna žena. Tim pre njen izbor čudi mnoge.

jovana-manja-grcic
Printscreen

Telegrafska agencija nove Jugoslavije – TANJUG, osnovana je tokom Drugog svetskog rata, 1943. godine, jedan od osnivača je bio Moša Pijade, a prvi urednik Vladislav Ribnikar.

Stigoše i Jugoslavija i Tanjug od Moše i Ribnikara do Jovane.

Kako Tanjug javlja…

2015. godine, Vlada Srbije je donela Odluku o pravnim posledicama prestanka JP Novinska agencija Tanjug.

Prema ugovoru sa Republičkom direkcijom za imovinu, žigovi Tanjuga ustupljeni su na korišćenje preduzeću “TAČNO” na deset godina. A, pravo svojine na nepokretnostima i pokretnim stvarima, pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini i druga imovinska prava pripadaju Republičkoj direkciji za imovinu.

“Modernizacija Tanjuga počinje. Plan je da, kao i sve što smo do sada radili, unapredimo, da iskoristimo brend i tradiciju i naše znanje kako bismo napravili najmoderniju agenciju u regionu. U planu su velika finansijska ulaganja kao i otvaranje televizije Tanjug”, ističe Manja Grčić.

Kako je Jovana napustila “Prvu”

Vest o odlasku tandema Jovana Joksimović i Srđan Predojević sa Prve televizije podigla je prašinu u javnosti krajem septembra prošle godine. Nakon toga, Jovana Joksimović je postala lice televizije K1, u vlasništvu njenog supruga Željka Joksimovića. Njen kolega Srđan Predojević se nakon raskola sa “Prvom” vratio u svoju staru kuću, na televiziju Pink.

Rastanak nije bio lak.

“Prva TV je odlučila da okonča saradnju sa Jovanom Joksimović i Srđanom Predojevičem zbog nepoštovanja radnih obaveza”, pisalo je u saopštenju. Jovanu i Srđana ubrzo je zamenio Filip Čukanović.

Jovana Joksimović je potom, na svom zvaničnom Instagram nalogu, objavila njihovo saopštenje preko kojeg je napisala – Kakva televizija, takva objava.

Zvanično saopštenje televizije dolazi nekoliko dana nakon spekulacija u vezi s odlaskom poznatog voditeljskog para. Nedavno je javnost nešto više saznala o pozadini jutarnjeg programa TV Prva jer se naveliko govorilo o raskidu saradnje između produkcije i poznatog voditeljskog para.

Kako je uopšte došlo do toga da se I Moša i Dedijer prevrću u grobu i da voditeljka postane glodur Tanjuga ostaće nepoznanica. Ili, možda i neće.

Uspešan muž i uticajni prijatelji odmogli svakako nisu.

Tokom leta, prošle godine, jedna od glavnih tema društvenih mreža bio je sastanak Jovane i Željka Joksimovića sa Tamarom Vučić i Natašom Vulin, suprugama predsednika Srbije Aleksandra Vučića i ministra Aleksandra Vulina.

Naime, na Tviteru je objavljena fotografija sa zajedničke večere pomenutih ličnosti, koja je pokrenulo pitanje otkud njih četvoro na okupu, te kako je voditeljka, u javnosti poznata kao “objektivna novinarka britkog jezika”, koja ne preza da se suprotstavi i samom predsedniku tokom intervjua, postala drugarica njegove supruge Tamare.

joksimovic-vucic-vulin
Jezivo dobra ekipa.
Izvor: Twitter

Dodajmo i ovo: Istovremeno kada je Javno preduzeće „Novinska agencija Tanjug“ izbrisano iz Agencije za privredne registre (APR), beogradska firma „Tačno“, koja je krajem prošle godine stekla pravo da koristi imovinska prava te agencije, registrovala je šest Tanjugovih servisa.

Firma „Tačno“ je registrovala Tanjug servis vesti, Tanjug servis vesti na engleskom, Tanjug foto servis, Tanjug video servis, Tanjug lajvstrim (livestream) i Biz servis (Tanjug), a u Registru medija ih vode isti urednici koji su do danas bili upisani u ugašenim servisima Tanjuga.

Firma „Tačno“ je krajem prošle godine stekla pravo da za 628.000 evra u narednih deset godina koristi imovinska prava novinske agencije Tanjug.

Ova firma je u vlasništvu Radio-televizije Pančevo Radoice Milosavljevića i firme „Minacord media“ čiji su zastupnici Željko Joksimović i Manja Grčić.

Novinska agencija Tanjug zvanično je ugašena oktobra 2015. godine.

Samo da je voditelj… pardon, glavna i odgovorna urednica Jovana Joksimović ne ugasi skroz na skroz.

“Jovana Joksimović je veoma neprijatna, insistira na luksuzu i ništa joj ne odgovara”

Avatar

Tamara Gočmanac

Mnogo glasno šapuće. Ego-tripuje, nasmeje, rasplače. Voli kišu i sneg. I životinje. Redovno je ispuštali na glavu kad je bila mala, pa je, zahvaljujući tome, postala mnogo lepa, pametna i bloger.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

174 Shares
174 Shares
Share via
Copy link