Moda

Švedski modni brend za kojim Srbi lude pred zatvaranjem?

h&m
Foto: Printscreen

Nekada uspešan modni lanac, čini se, mladima više nije uzbudljiv.

Prodaja u švedskoj modnoj kući H&M počela je da stagnira. Novi izvršni direktor odlučio je da protrese stvari, snizi cene, modernizuje prodavnice i uloži u marketing.

H&M je decenijama sinonim za modernu odeću po pristupačnim cenama. Ono što ih je stavilo na mapu ljubitelja mode bile su saradnje sa dizajnerima kao što su Stela Makartni, Maison Margiela i Versaće, a sarađivali su i sa Madonom.

Međutim, čini se da je nekada uspešan modni lanac potpuno izgubio put na tržištu visoke ulične mode, jer mladima više nije uzbudljiv – skuplji je od onlajn brendova poput Šeina, a ne luksuzan kao Zara.

Naime, u sve konkurentnijoj modnoj industriji, prodaja H&M-a stagnira, sa prihodima od oko 21 milijardu dolara jedva veći od onih u 2017. godini, dok su prihodi Inditeksa (vlasnik Zare, Bershka, Stradivarius) porasli za 42 odsto u istom periodu. U prvih devet meseci prošle godine prodaja H&M-a pala je za jedan odsto, dok je Inditeksova porasla za sedam odsto.

Pre godinu dana, H&M je preduzeo akciju da promeni stvari i doveo novo rukovodstvo u kompaniju. Tako je novi izvršni direktor postao Daniel Erver, 43-godišnji bivši pripravnik u kompaniji koji je bio na različitim pozicijama tokom svojih 18 godina službe. Njegov prvi potez je bio snižavanje cena, modernizacija prodavnica i povećanje ulaganja u marketing. Isto tako, njegova vizija je da H&M ponovo postane ‘kul’ brend među mlađom populacijom.

Stoga je Čarli KSCKS angažovana da brendu da dozu svežine i smela, i ona je postala zaštitno lice kolekcije jesen-zima. Ako treba da proguglate ko je ona, verovatno imate više od 30 godina i savršeno ste srećni što tu i tamo kupujete običnu majicu ili duksericu od H&M-a.

U nizu događaja osmišljenih u metropolama poput Londona i Njujorka, Čarli je imala koncerte, čiji je domaćin bio H&M. Ideja vodilja bila je da nova kolekcija bude drska i bezobrazna, hrabra i beskompromisna, poput šestog studijskog albuma ‘Brat’, ili u prevodu – derište.

Čarli ga je objavila početkom juna 2024. i postao je trenutna letnja senzacija. Događaju u Londonu prisustvovale su sve ‘It’ mlade ‘slavne ličnosti’ i deca poznatih roditelja, tačnije nerođenih beba – od Lili Mos, ćerke Kejt Mos, do Rafertija i Ajris Lo, čiji su roditelji Džud Lo i Sejdi. Frost.

Pojavio se i sin Lijama Galagera, Lenon, kao i njegova rođaka Anais, ćerka Noela Galagera. „Naš prioritet je da brend ponovo učinimo „vau“, a mi koristimo muziku da stvorimo jači identitet koji zaista dobro rezonuje kod kupaca do kojih želimo da dopremo“, rekao je novi direktor Erver.

Ceo tekst čitajte na Srbija danas

Čitajte Luftiku na Google vestima

Kako je modni lanac C&A budžet Srbije zakinuo za 6 miliona € i godinama varao državne organe

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
Share via
Copy link