Magazin Svet

Farani izgradili autoput i kružni tok na dnu Atlantika, jeftiniji od Fruškogorskog koridora i završen pre roka

Farska ostrva će nakon tri godine izgradnje 19. decembra otvoriti prvi podmorski autoput koji će povezivati ostrva Strejmoj i Ejsturoj. Drugi tunel će biti otvoren 2023. i biće nekoliko stotina metara kraći.

U okviru tunela je i prelep podvodni kružni tok.

Radovi na prvom podvodnom kružnom toku završeni su na dnu severnog Atlantskog okeana, u sklopu radova na 11 kilometara dugačkom tunelu ispod dna koji povezuje dva od 18 Farskih Ostrva.

Kružni tok će biti pušten u promet 19. decembra (na Svetog Nikolu, kada predsednik Srbije penzionerima “poklanja” po 5.000 dinara) i ne samo da će služiti za saobraćaj, već je nesvakidašnji inženjerski poduhvat ulepšan instalacijom domaćeg umetnika Trondura Patursona.

Na najdubljem svom delu, tunel “Ejsturojar” leži 189 metara ispod površine okeana.

Parlament Farskih Ostrva je 2014. godine odobrio planove izgradnje tunela koji bi povezivao prestonicu Torshavn sa dva mesta na ostrvu Ejsturojar – Runavikom i Strendurom.

Tunel će skratiti razdaljinu između Toršavna, koji se nalazi na najvećem i najnaseljenijem ostrvu Strejmoru, sa dva sela na ostrvu Ejsturojar sa 55 na 17 kilometara. Vreme putovanja će sa sat vremena biti skraćeno na 16 minuta.

Drugi tunel je takođe u izgradnji i spajaće ostrva Strejmoj i Sandoj.

Sistem tunela je najveći infrastrukturni projekat u istoriji Farskih Ostrva i planira se da bude gotov do 2024. godine.

Vrednost radova na oba tunela procenjena je na 265 miliona dolara.

Radovi na tunelu prema Ejsturojaru planirani su da budu završeni do početka 2021. godine, ali su urađeni pre roka, pa će biti otvoren 19. decembra kada prođe sve bezbednosne provere.

Što se tiče drugog tunela, oko 60 odsto radova na bušenju je završeno.

Vrednost oba tunela, ukupne dužine 22,1 kilometra je 234 miliona evra. Cena po kilometru tunela ispod okeana je 10,5 milona evra, što je za oko 30 % jeftinije of Fruškogorskog koridora.

Pogledajte video

Rok izgradnje za farski autoput je 6,5 godina, a gradnja Fruškogorskog koridora u startu kasno 5 godina. Aleksandar Vučić je najavio izgradnju saobraćajnice još  za 2016.

Za izgradnju Fruškogorskog koridora, država se zadužila kod kineske Eksim banke, odnosno kineskog ministarstva pod veoma nepovoljnim uslovima.

Za put dugačak 47,7km sa jednim mostom i tunelom dužine 3,5km između Novog Sada i Rume, Srbija će platiti kineskom izvođaču radova 660 miliona evra. Drugim rečima, kilometar puta koštaće građane Srbije skoro 14 miliona evra.

Kilometar Fruškogorskog koridora 4 puta skuplji od najskupljeg norveškog autoputa. Neko je uzeo razliku

Čitajte Luftiku na Google vestima

Dragana Krstić

Blogerka, opasno navučena na šoping, i jednako toliko vezana za putovanja.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

2.1K Shares
2.1K Shares
Share via
Copy link