Blueskaj brzo raste i trenutno prikuplja oko milion novih korisnika dnevno.
Možda ste nedavno naleteli na reč „Bluskaj“ (Bluesky, u prevodu plavo nebo) dok ste prelistavali sadržaj na društvenim mrežama i zapitali se o čemu je reč.
To je alternativna platforma Iksu, čiji je vlasnik Ilon Mask, a boja i logo izgledaju prilično slično.
Bluskaj brzo raste i trenutno privlači oko milion novih korisnika dnevno.
Imao je 16,7 miliona korisnika u vreme pisanja teksta, ali će ova brojka verovatno biti zastarela do trenutka kada ovo pročitate.
Šta je Bluskaj?
Iz Bluskaja kažu da je to „društvena mreža kakve bi sve druge trebalo da budu”, iako izgleda slično ostalima.
Vizuelno, traka sa leve strane stranice prikazuje sve što možete očekivati – pretragu, obaveštenja, početnu stranicu.
Korisnici platformu mogu da pišu objave, komentarišu, ponovo postavljaju i potvrđuju da im se sviđaju tuđe objave.
Jednostavno rečeno, izgleda kako je Iks, ranije poznat kao Tviter, izgledao.
Glavna razlika je u tome što je Bluskaj decentralizovan – to u osnovi znači da korisnici mogu da čuvaju podatke na serverima koji nisu u vlasništvu kompanije.
Umesto da budu ograničeni na posedovanje određenog naloga napravljenog na ovoj platformi, ljudi mogu (ako žele) da se prijave koristeći nalog koji sami poseduju.
Ali vredi reći da većina to ne radi i da će novi korisnik najverovatnije imati „.bski.social“ na kraju korisničkog imena.
Ko je vlasnik mreže Bluskaj?
Ako mislite da to mnogo liči na Iks, nećete se iznenaditi kada saznate zašto.
Mrežu je napravio Džek Dorsi, bivši vlasnik Tvitera.
Čak je jednom rekao da želi da Bluskaj bude decentralizovana verzija Tvitera koju niko ne poseduje.
Ali Dorsi više nije deo tima koji stoji iza ove mreže, pošto je otišao iz odbora u maju 2024. godine, a u septembru je izbrisao nalog.
Izvršna direktorka mreže je Džej Graber, američka softverska inženjerka.
Ceo tekst čitajte na BBC na srpskom
Dodaj komentar