Lifestyle Magazin

Dizajnerski studio zapošljava ljude s „drugačijim umovima“, a njihovi crteži krase rafove supermarketa

kasa de karlota
Foto: Printscreen

Jedan dizajnerski studio u Barseloni drugačiji je od drugih, a agencija „Kasa de Karlota“ poznata je po smelim radovima svog tima i neurodiverzitetu njegovih članova, piše BBC na srpskom.

– Za nas rade različiti umovi, profesionalni dizajneri, profesionalni grafički dizajneri i ljudi sa Daunovim sindromom, autizmom i šizofrenijom, kaže Inge Nus iz agencije „Kasa de Karlota“.

Svako od članova tog tima ima svoju ulogu, talenat i svrhu u toj kompaniji.

– Zovem se Žuan. Imam 30 godina i volim da iscrtavam slova ovde u agenciji „Kasa de Karlota“.

– Ja sam Karlo. Imam 19 godina. Crtam krugove, pruge i druge stvari.

kasa de karlota
Foto: Printscreen

– Nikada ne bih pristupila crtanju kao što to Kim radi i upravo je to ono što nas zanima, objašnjava Inge Nus govoreći o različitosti tih kreativnih ljudi.

Jedan u nizu projekata na kojima rade jeste dizajniranje pakovanja za smrznuto povrće za jedan supermarket.

– Slikamo povrće na papiru, objašnjava Žuan.

Ljudi sa teškoćama u učenju imaju tri do četiri puta manje šanse za zaposlenje, a agencija „Kasa de Karlota“ pruža im honorarno angažovanje. Svi zarade dnevnicu prema standardima u industriji.

– Oni shvataju svoj posao veoma ozbiljno, priča Inge. Zabavljamo se, naravno, ali ovde nije reč samo o tome.

– Srećan sam ovde, priča Raul. Mesta sa lošim radnim vremenom, gomilom pravila i koja plaćaju samo osam evra po satu ne mogu da se porede sa ovim.

kasa de karlota 1
Foto: Printscreen

Kad su crteži gotovi, ostatak tima skenira radove. Koriste ih za kreiranje konačnog dizajna, koji na kraju završi u supermarketu.

Izvor: BBC na srpskom

Milan osmislio igrice za autističnog sina i mališane širom planete uveo u čarobni svet reči

26 Shares
Share via
Copy link