Da bismo osigurali prednost u današnjem svetu brzih promena, nije dovoljno da samo učimo i nadgrađujemo specijalizovano znanje. Neophodno je da razmišljamo progresivno, jer svoje mesto u svetu stičemo znanjem, vizijom i razmišljanjem.

Iako je svet silom prilika posrnuo u novu ekonomiju u kojoj sve manje važe stara pravila, većina mladih ljudi i studenata je i dalje vođena istim idejama.

Statistika pokazuje da većina studenata i dalje sledi stari princip: studiraj – stekni diplomu – napravi radnu biografiju (CV) – pošalji je na što više adresa – nadaj se pozivu na razgovor za posao.

Ono po čemu se retki razlikuju od većine nije bolja stručnost, nije više prakse, niti su to dobro poznate fraze iz si-vija, poput kreativnosti, timskog duha, liderstva… već upravo način razmišljanja.

epoha-posao-u-nemackoj

Važno je da mladi što pre prihvate ideju da ih tržište NEĆE plaćati za to što znaju, već za ono što su sposobni da urade s tim što znaju.

Ključ za napredovanje studenata koji su prema ocenama profesora smatrani sasvim prosečnim nalazi se u spoju veštine i znanja. Samo ako razmišljaju kako će primeniti ono o čemu su slušali i čitali tokom školovanja, moći će da jačaju samopouzdanje u značajnim trenucima, ostvare vrhunski uspeh nakon završenog fakulteta, stvaraju značajne ideje na svih poljima i u svim industrijama.

Mnogo je mudrih ljudi govorilo o važnosti znanja, koje je najbolji „saveznik iskustva”. Setimo se misli rimskog filozofa Seneke: „Ne učimo za školu, nego za život” (lat. Non scholae, sed vitae discimus).

Ove 4 navike su jednako opasne kao i pušenje

rts

Lajkujte stranicu Luftika i prvi pročitajte nove tekstove ↴

Ostavite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here