Deca u Srbiji ne mogu bez mobilnih telefona. Klinci sve više vremena provode pred led ekranima umesto na dečijim igralištima a stvarni svet zamenjuju za virtuelni. Kako bi sprečila svoju decu da se udaljavaju jedni od drugih i kako bi ih postakli na igru, Francuska je počev od ove školske godine, u osnovnim školama u potpunosti deci zabranila korištenje mobilnih telefona.
Dakle, ne samo za vreme nastave kao što je do sada bio slučaj, već i za vreme odmora, ručka, odnosno čitavog vremena dok su deca u školi.
Franuzi problem mobilnih telefona u školi vide kao javnozdravstveni problem, naglašavajući kako mobilni telefoni na odmorima decu sprečavaju da uživo komuniciraju, igraju se i kreću.
Sve što je nekad bilo normalno da se na odmoru radi, a iz škola je gotovo u potpunosti nestalo.
Osim toga, uvereni su kako će se zabranom korišćenja mobilnih telefona i na odmorima smanjiti takozvani sajber buling, vršnjačko internet nasilje, koje je takođe veliki problem u školama.
Od septembra zato sva deca u francuskim školama svoje mobilne telefone ostavljaju u zaključanim ormarićima koje su škole pripremile za tu namenu.
Mobilni telefoni zaključani u učeničke ormariće značiće i manje izlaganje dece zračenju, naveli su u francuskom Ministarstvu zdravlja.
Treba li mobilne telefone zabraniti i đacima u Srbiji?
Psiholog dr Nevena Buđevac, docent na Učiteljskom fakultetu Univerziteta u Beogradu, na svom tviter profilu istakla je da nije problem škole što deca koriste mobilne telefone, nego što je na svaki način zastarela i ne uspeva da odgovori na lične i obrazovne potrebe.
Ona dodaje da je takva postala i pre nego što su deca počela da u školu donose telefone, kao i da ima sjajnih primera korišćenja telefona u nastavi.
Nije problem škole što deca koriste mobilne telefone, nego što je na svaki način zastarela i ne uspeva da odgovori na lične i obrazovne potrebe. A takva je postala i pre nego što su deca počela da u školu donose telefone.
— Nevena Buđevac (@GdjicaJabucica) September 4, 2018
1. Ima sjajnih primera korišćenja telefona u nastavi – npr nastavnice engleskog uče decu gl. vremena tako što im, umesto klasičnih vežbanja, daju da korišćenjem telefona prevedu tekst pomoću google translate i da onda isprave greške automatskog prevođenja. Motivacija i znanje ?
— Nevena Buđevac (@GdjicaJabucica) September 5, 2018
Psiholog Jelena Krstić ističe da su mobilni telefoni sve više u upotrebi i imaju sve više funkcija i da nije cilj da se proteraju iz škole, već da se pametno koriste, bez zloupotreba.
-Ne treba deci da se zabranjuju mobilni telefoni, već da se uredi njihova upotreba. Mobilni telefoni su danas neophodni deci u smislu sigurnosti, kontakta sa roditeljima, drugačije je vreme u kojem živimo. Moguće zloupotrebe treba da kontrolišu pre svega roditelji, ali i nastavnici. Važno je da deci telefoni ne zvone na času, da njima ne snimaju nastavnike i vršnjake i izvrgavaju ih ruglu na društvenim mrežama – napominje psiholog.
Našim školama ostavljena je mogućnost da sopstvenim pravilnicima urede pravila ponašanja učenika.
Učenici nižih razreda mobilne telefone najčešće predaju učiteljima po dolasku u školu, pa ih na kraju časova dobijaju nazad, dok ih učenici viših razreda najčešće drže u torbi ugašene ili ih na početku svakog časa ostavljaju kod nastavnika, pa ih na kraju časa uzimaju.
Kako otkriti šifru za zaključani Wi-Fi i uvek imati besplatan internet (VIDEO)
Dodaj komentar