Srbija nabavlja brze Štadlerove vozove za novu brzu prugu Beograd – Novi Sad, a ovaj superbrzi voz kojim se u Beograd iz Novog Sada stiže za manje od pola sata, svoju maksimalnu brzinu od 200 kilometara na sat razvijaće samo na deonici dugoj 15 kilometara, što znači da će se putnici zaista brzo voziti čitavih 4 i po minuta.
Železnički saobraćaj na ovoj deonici ukinut je još 1. februara 2019. godine, a rok za završetak radova je oktobar 2021. Koliko god građani bili nestrpljivi, u celoj priči postoji još jedan mali problem – najavljena cena karte od, kako je rekao predsednik Srbije Aleksandar Vučić, je samo 1000 dinara po osobi.
200 na sat ali samo 4 i po minuta
Nakon što renoviranje pruge Beograd – Novi Sad bude u potpunosti završeno i prvi vozovi počnu da saobraćaju početkom sledeće godine, na toj relaciji će se zaista putovati brzinom od 200 kilometara na sat, kako nadležni i najavljuju, ali samo na jednoj manjoj deonici u dužini od svega 15 kilometara, saznaje Danas.
To znači da će putnici imati priliku da iskuse putovanje na brzoj pruzi u ukupnom trajanju od tačno četiri i po minuta.
Kako tvrdi izvor Danas-a blizak Železnici Srbije, vozovi kompanije “Štadler” sposobni da razviju brzinu od 200 kilometara na sat, a prvi naručeni će u našu zemlju stići u oktobru, zaista će moći da postignu maksimalnu brzinu, ali samo na malom delu pruge između Beograda i Novog Sada.
Ta deonica će, kako tvrdi naš sagovornik, biti dugačka “maksimalno 15 kilometara” od ukupno oko 75 kilometara koliko je dugačka pruga između ta dva grada. To praktično znači da nadležni, kada govore o izgradnji pruge Beograd – Novi Sad, javnosti prećutkuju da se brzina od 200 kilometara neće odvijati na čitavoj dužini te železničke deonice.
Shodno tome, teško je pretpostaviti da će se ostvariti tvrdnje zvaničnika, među njima i predsednika Srbije Aleksandra Vučića, da će se iz Beograda do Novog Sada nakon rekonstrukcije pruge stizati za pola sata.
Zbog toga je upitno i da li se pruga Beograd – Novi Sad može nazivati “brzom” posmatrajući standarde koje je za to potrebno ostvariti.
Pruga do kraja godine
Trenutna maksimalna dozvoljena brzina vozova na toj deonici iznosi 120 kilomatara na sat, ali samo na delu između Nove i Stare Pazove. Domaća stručna javnost je u više navrata isticala da su tvrdnje nadležnih da će se voz između Beograda i Novog Sada kretati brzinom od 200 kilometara na sat, na celoj deonici, nerealne.
Struka smatra da je bitno da se brzina na toj železničkoj deonici nakon modernizacije koja se sprovodi poveća u meri u kojoj je to izvodljivo umesto što se potencira maksimalna brzina “Štadler” vozova koju je nemoguće razviti na čitavoj deonici.
Inače, radovi na modernizaciji pruge od Beograda do Novog Sada su u toku. Na prvoj deonici Beograd – Stara Pazova dužine 34,5 kilometara radove izvode kineska preduzeća China Raiway International i China Comunication Construction Company.
Projekat se, u najvećem delu, finansira iz kredita kineske Eksport-Import banke. Rok za završetak deonice je septembar.
Druga deonica između Stare Pazove i Novog Sada dužine 40,4 kilometara radi se iz kredita Rusije a izvođač je RŽD Internešnal i taj posao bi trebalo da bude završen do kraja godine. Celokupna investicija je vredna oko 850 miliona evra.
Cena prava sitnica
Vučić je naveo da će vozovi koji budu saobraćali između Novog Sada i Beograda biti zapravo švajcarski dabldekeri. Istom prilikom se pohvalio i cenom karte za ovaj očigledno usporeni brzi voz koja se malo kome isplati.
– Mislim da će karta koštati samo 1.000 dinara, nešto oko osam evra – naveo je.
Kako je rekao, putovanje će trajati dvadeset i nešto minuta.
– Imaćete najlepši pogled i najbržu vožnju u najeksluzivnijm vozovima. Imaćemo najlepše vozove u Evropi, to će biti dabldekeri – popnete se na sprat i pogledate Dunav, pa to nema svet – kazao je Vučić.
Toma „Je*ote“ Mona odlučuje kome će se poklanjati javno zemljište, jer morala odavno više nemamo
Dodaj komentar