Magazin Srbija

Ministar obećao brzu prugu do Novog Sada do kraja godine, brzih vozova nema ali brzo stigli novi rokovi

Foto: Printskrin/ Twiter

Ministar Momirović naglašavao je da će se od Beograda do Novog Sada stizati za 30 minuta, najmodernijim švajcarskim brzim vozovima i to do kraja ove godine inače daje otkaz.

Zapretio je izvođačima radova da više nikada neće raditi u Srbiji ako ne završe posao do kraja godine. Ni brze pruge, ni brzih vozova ni otkaza ministra nema. Dobili smo novo obećanje.

Tekst Istinomer-a prenosimo u celosti.

Cilj nam je da 1. marta pustimo saobraćaj na brzoj pruzi od Beograda do Novog Sada, izjavio je 18. decembra ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, navodeći da „za sada nema kašnjenja“, ali i da „svi daju sve od sebe kako bi se maksimalno ubrzali radovi“.

Da rokovi do sada nisu prekoračivani više puta, a obećanja neispunjavana, računajući i njegovo da će svi radovi na ovoj deonici biti završeni do kraja 2021, nova najava ministra Momirovića delovala bi ubedljivije.

Međutim, ministar je pre godinu dana bio rezolutan – vozovi će brzom prugom do Novog Sada krenuti 2021. godine, jer se „preko obećanja data našem najvišem državnom vrhu ne prelazi tako lako“.

On je izvođače radova upozorio da „više nikada neće raditi u Srbiji ako ne budu ispoštovali rok koji su dali“ ili on „više neće biti ministar“.

mgsi.gov.rs, 7. 12. 2020. godine

– Ako to ne bude ispoštovano, niko od tih ljudi više neće ništa raditi u Srbiji ili ja više neću biti ministar – poručio je Momirović. Na pitanje novinara da prokomentariše to što je predsednik Vučić rekao da na toj deonici ima problema i da će radovi kasniti, Momirović je kazao: —- Predsednik je rekao da imamo dosta problema na deonici od Beograda do Novog Sada i to je istina. Ali, mi ćemo to i završiti do kraja sledeće godine iz dva razloga. Prvo, mi smo to platili i očekujemo da to bude i kvalitetno završeno – naglasio je Momirović.

Kaže da su strani partneri koji izvode radove obećali Vučiću da ćemo moći da se vozimo prugom za brzinu od 200 kilometara na sat do kraja 2021. godine.

– Mi kao vlada nećemo dati da se preko obećanja data našem najvišem državnom vrhu pralazi tako lako. Makar u našoj zemlji, ali se ne realizuje ono što smo platili, niko od tih ljudi koji rade u Srbiji više neće ništa raditi ili ja neću biti ministar – poručio je Momirović.

– Nećemo dozvoliti da se neko igra sa građanima i predstavnicima naše države – naglasio je ministar.’

Mesec dana kasnije, na samom početku 2021, ponovio je da je uveren da će brza pruga do Novog Sada biti gotova do kraja godine, a već narednog meseca naglasio je da ne postoji nijedna prepreka da ta deonica ne bude puštena u saobraćaj u roku koji je naveo.

– Za tridesetak minuta do kraja godine će ljudi moći da se voze od Beograda do Novog Sada najkvalitetnijim vozovima u Evropi – naglasio je ministar.

 

Nakon pola godine, izjavio je da svi radovi na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad „napreduju dobro“ i da će pruga biti puštena u komercijalnu upotrebu u – februaru 2022

Tanjug, 18. 7. 2021. godine

– Približavamo se samom kraju brze pruge Beograd – Novi Sad, prvog dela budućeg koridora od Beograda do Budimpešte. Mehanizacije je ključna, ušli smo u elektroradove i sigurnosne radove. Stanica napreduje dobro, kao i svih šest stanica na trasi od Beograda do Novog Sada. Kraj uvek može da se razvuče, a to ne smemo da dozvolimo – ocenio je Momirović. Naglašava da su u taj projekat uspeli da uključe svu srpsku inženjersku pamet i da će on, kako smatra, biti najveća zaostavština Vlade Srbije i predsednika Aleksandra Vučića, koji je taj projekat i pokrenuo.

Krajem avgusta napomenuo je da će deonica, „bez probijanja rokova i bez plaćanja penala“, biti završena do kraja godine, a testirana i puštena u saobraćaj u februaru 2022.

Večernje novosti, 21. 8. 2021. godine

– Neverovatno je da za više od deset godina vlasti prehodnog režima niko nije ni pomišljao da postavi pitanje potrebe izgradnje brzih pruga, a kamoli poštovanje rokova za ispunjenje tih, nepostojećih, projekata. Ništa nije slikovitije od istine. A istina koja će brzo moći da se vidi je da će se od Beograda do Novog Sada stizati za 30 minuta, najmodernijim švajcarskim brzim vozovima. Građani Srbije takođe treba da znaju i da će brza pruga od Novog Sada do Subotice biti završena do kraja 2023. godine – naveo je u saopštenju Tomislav Momirović.

A ovih dana ministar je zajedno sa gradonačelnikom Novog Sada Milošem Vučevićem obišao radove na izgradnji podvožnjaka u Kisačkoj ulici u Novom Sadu, u okviru izgradnje ove deonice, i kazao da se „trenutno odvijaju predviđenom dinamikom“.

Novisad.com, 20. 12. 2021. godine
– Očekujemo da 1. marta bude gotov nadvožnjak, kada će pruga biti puštena u saobraćaj i biće normalizovan saobraćaj u Novom Sadu – kaže Momirović i podseća na to da su do sada ispoštovani svi rokovi, te da su na realizaciji projekta angažovani najbolji inženjeri.
Testiranja se već rade na pojedinim deonicama, a ministar očekuje da će i ta deonica biti testirana na vreme i spremna za puštanje u rad u najavljenom roku.
A kako otkriva BIRN, Srbija je zbog kašnjenja radova i nepovlačenja tranši ruskog kredita do sada na ime penala platila više od 4,7 miliona dolara, a zbog greške u projektu vijadukta i tunela još dodatnih 30 miliona dolara.
BIRN, 3. 11. 2021. godine
“Sudeći prema izjavi koju je za BIRN dao jedan ekspert, koji nije želeo da mu objavimo ime, a koji je upoznat sa detaljima realizacije projekta na delu brze pruge (Beograd-Novi Sad), ne bi trebalo očekivati da saobraćaj bude pušten pre proleća.
Slično se može zaključiti i iz odgovora koje je BIRN dobio od Infrastrukture železnice i Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture koji kažu da su ‘radovi u visokom stepenu završeni’, ali i da predstoje testiranja pruge. (…)
Prema saznanjima BIRN-a, zbog grešaka koje je Institut za saobraćaj CIP napravio prilikom projektovanja vijadukta i tunela u Čortanovcima, država je morala da ruskom partneru plati odštetu od oko 30 miliona dolara.
BIRN takođe saznaje da zbog kašnjenja u povlačenju tranši ruskog kredita za izgradnju deonice od Stare Pazove do Novog Sada, Srbija je platila kaznu od više od 4,7 miliona američkih dolara.”

Kada je 22. novembra počela izgradnja druge deonice brze pruge Beograd–Budimpešta, od Novog Sada do Subotice i granice sa Mađarskom kod Kelebije, predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je da će Srbija pre kraja 2024. godine završiti svoj deo pruge, a Mađarska 2025.

Voz koji u polasku kasni četiri godine

A podsetimo, još u oktobru 2014. tadašnja ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović najavila je da će za dve i po godine (polovinom 2017) vožnja od Beograda do Novog Sada trajati pola sata.

Dva meseca kasnije, krajem decembra 2014, potpisala je sa Kinom i Mađarskom Memorandum o razumevanju o modernizaciji pruge, da bi u januaru 2015. najavila početak radova za kraj te godine, a završetak do kraja 2017.

mgsi.gov.rs, 14. 1. 2015. godine

„Studija izvodljivosti o modеrnizaciji prugе Bеograd – Budimpеšta za brzinе od 200 kilomеtara na sat bićе završеna do kraja juna, a radovi ćе počеti do kraja 2015. i trajaćе dvе godinе.“

I tadašnji premijer Aleksandar Vučić je u martu 2015. tvrdio da izgradnja kreće „pre kraja godine“, dok tadašnji predsednik Srbije Tomislav Nikolić nije imao dilemu da će pruga biti izgrađena za dve godine, kako je obećano: – Ako smo rekli da će (pruga Beograd-Budimpešta) biti za dve godine, onda mora da bude za dve godine, jer dobro poznajem kako Kinezi rade i kod njih opravdanja za probijanje rokova nema. Ta pruga nas spaja sa Evropom, a u velikoj meri i Kinu oslonjenu na Srbiju mnogo bolje povezuje sa Evropom. (B92 , 11. 1. 2015. godine)

Potom je, u januaru 2016, ministarka Mihajlović početak radova najavila za drugu polovinu te godine, da bi u aprilu premijer Vučić tvrdio da su radovi – već počeli.

Tanjug, 13. 4. 2016. godine

– Što se naše strane tiče, mi (prugu) Stara Pazova – Novi Sad već radimo.“

Isto je govorio i u martu 2017. kada je bio u kampanji za predsedničke izbore, naglašavajući da će za godinu i po (krajem 2018) pruga biti završena.

RTV, 23. 3. 2017. godine

– Već radimo deo pruge Stara Pazova-Novi Sad, a počinje Beograd-Stara Pazova. Za godinu i po dana ćemo Beograd-Novi Sad ići za 40 minuta. Biće mnogo bolje vozom nego kolima. I to centar-centar.

Radovi su zvanično počeli tek krajem novembra 2017, i to na deonici Beograd- Stara Pazova, u dužini od 34,5 kilometara, a u avgustu 2019. ministarka Mihajlović rok za završetak postavila je na novembar 2021.

TV Happy, 21. 8. 2019. godine

– Mi ćemo novembra 2021. godine, dakle pred kraj 2021. brzim vozom ići od Beograda do Novog Sada. Dakle, Beograd – Stara Pazova, Stara Pazova – Novi Sad. Kad kažem brzi voz, to je 200 kilometara na sat.

Ali, u decembru 2021. vozova nema na relaciji Beograd-Subotica, a za nešto više od dva meseca videće se koliko je bilo realno najnovije obećanje ministra Momirovića da će vozovi na prvoj deonici do Novog Sada početi da saobraćaju 1. marta.

Izvor: Istinomer.rs

Vozovi na supersoničnoj pruzi Beograd – Novi Sad juriće 200 na sat čak 4 i po minuta

Čitajte Luftiku na Google vestima

Redakcija

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

82 Shares
Share via
Copy link