Magazin Moda

Perfidna i degutantna kampanja modne kuće Balensijaga, deca uz sado-mazo simbole i vinske čaše

balensijaga
Foto: Printscreen

„Balensijaga je poništena u mojim očima, nije me briga kakvo će objašnjenje smisliti. Ne kači se sa decom“. To je samo jedan u moru revoltiranih komentara nakon što je taj brend na svojoj veb stranici postavio fotografije dece koja drže ili u svojoj blizini imaju torbe u obilku plišanih medveda obučenih u komade tog brenda. Što samo po sebi ne bi bila neka vest, da ti komadi nisu kaiševi u stilu BDSM (ropstvo, disciplina, sadizam i mazohizam), prenosi Sportskeeda.

balensijaga 2
Foto: Printscreen

Na spornim fotografijama deca su u raspoloženju netipičnom za dečje fotografije, neveseli, nenasmejani, ispred čaša za vino, u sobi punoj veselo-mračnih simbola. Na jednoj od fotografija tašna tog brenda nalazi se na stolu punom razbacanih papira iz kojih „slučajno“ viri i kontroverzni dokument.

Reč je o odluci Vrhovnog suda u SAD-u u slučaju Ashcroft vs. Free Speech Coalition. U tom predmetu, naime, poništene su dve odredbe Zakona o prevenciji dečje pornografije iz 1996, jer su one, u prevodu, ograničavale slobodu govora.

torba balensijaga
Foto: Printscreen

Da čitava kampanja bude još skandaloznija, Balensijagine plišane životinje sa „pandinim očima“ mnogima je bila asocijacija na pedofilski sleng, koji se koristi za dečiju sodomiju. Da ne objašnjavamo dalje od toga…

Nakon te, malo je reći sramne kampanje, modna kuća Balensijaga je u utorak, 22. novembra, uputila isto tako sramno izvinjenje, prenosi Telegraf:

– Iskreno se izvinjavamo za bilo kakvu uvredu koju je naša praznična kampanja možda izazvala. Naše plišane torbice u obliku medveda ne bi trebalo da budu predstavljene sa decom u ovoj kampanji. Odmah smo uklonili kampanju sa svih platformi, napisala je kompanija u saopštenju objavljenom na Instagram storiju.

– Izvinjavamo se zbog prikazivanja uznemirujućih dokumenata u našoj kampanji, nastavili su u saopštenju.

balensijaga 3
Foto: Printscreen

– Mi ovo shvatamo veoma ozbiljno i preduzimamo pravne mere protiv strana odgovornih za kreiranje seta i za uključivanje neodobrenih predmeta u naše fotografisanje za kampanju.

Reklame prate kolekciju za proleće/leto 2023, koja je predstavljena ove jeseni na Nedelji mode u Parizu.

Dalje kažu kako „najoštrije osuđuju zlostavljanje dece u bilo kom obliku, te da se zalažu za njihovu bezbednost i dobrobit“.

Nakon Balensijagine sada već ozloglašene dečje kampanje, ta luksuzna modna kuća je izbrisala fotografije sa svojih društvenih medija, ali one i dalje kruže internetom.

Odgovornost se među timom Balensijage sada prebacuje kao vruć krompir. Iz kompanije licemerno usmeravaju kritike ka fotografu Gabrijelu Galimbertiju. Galimberti isto tako licemerno na njih odgovara:

– Nisam u poziciji da komentarišem Balensijagin izbor, ali moram da naglasim da nisam imao pravo ni na koji način da biram ni proizvode, ni modele, ni kombinaciju. Od mene se, kao fotografa, tražilo samo i isključivo da osvetlim datu scenu i da je snimim u skladu sa svojim prepoznatljivim stilom. Kao i obično za komercijalno snimanje, pravac kampanje i izbor prikazanih objekata nisu u rukama fotografa, preneo je Peta Pixel.

Među akterima čitavog lanca te jezive priče, dakle, nije još uvek jasno čija je krivica, ali javnost nema dilemu:

Balensijaga se nije izvinila zbog onog što su uradili. Izvinili su se zbog toga što su u tome uhvaćeni i te dve stvari ne treba mešati. A vi fotografi, kada vas Balensijaga unajmi za fotošuting, a vi se nađete pred devojčicom koja leži na sofi ispred koje su vinske čaše i sado-mazo simboli – odete. Tačka.

Izvor: Telegraf, Sportskeeda, Petapixel

Čitajte Luftiku na Google vestima

Kanje Vest zbog rasističkog lupetanja izgubio milijardu $, Adidas raskinuo ugovor s reperom

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
30 Shares
Share via
Copy link