Američka kompanija za dostavu hrane DoorDash objavila je da će kupiti finski Wolt kako bi proširila poslovanje na Evropu u razdoblju normalizacije potražnje nakon pandemijskog buma.
Potražnja za uslugama dostave hrane snažno je ojačala u pandemiji covida 19, ali bi trebalo da se stabilizuje sledećih mjeseci, pripremajući teren za konsolidaciju u sektoru koji teško dolazi do dobiti, ističe Reuters, a prenosi Blic.
Američki Doordash dogovorio je kupovinu Wolta u transakciji vrednoj sedam milijardi eura, nudeći deoničarima finske kompanije vlastite deonice.
Vrednost DoorDashovih deonica koje će biti izdate u sklopu transakcije iznosiće 206,45 dolara po deonici, objavile su dve kompanije.
DoorDash će se tom transakcijom proširiti na 22 evropska tržišta, uključujući Nemačku, Dansku, Švedsku, Hrvatsku i Srbiju.
Kako piše Rojters, deonice DoorDash-a porasle su za 19 odsto nakon akvizicije. Analitičari su najavili ulazak i na tržište Nemačke i Meksika.
Wolt je, kako se navodi, osnovan 2015. godine i proširio je svoje delovanje na tržišta Evrope i Azije, pa sada u vlasništvu ima oko 30.000 restorana.
Nedavno je, podsetimo, Donesi postao Glovo.
Donesi se na tržištu pojavio 2006. Ovu kompaniju 2014. su kupili Kinezi “ Food Panda“.
Dve godine kasnije „Kineze“ je kupio „Delivery Hero“. U maju ove godine španski „Glovo“ je „pojeo“ „Delivery Hero“, a onda nam se početkom ovog meseca desilo da je „Donesi postao Glovo“.
Inače, tržište dostave hrane u Srbiji, ali i dostave sijaset drugih proizvoda i sitnica, ima relativno kratku istoriju.
Ako ne računamo dostavu koju su restorani brze hrane radili pojedinačno decenijama unazad, kao i nekolicine kurirski službi čiji je obim poslovanja uvek bio relativno ograničen, prvi tračak nastanka pravog tržišta dostave hrane pojavio se 2006.
Dolazak stranih kompanija
Pre 2 i više godine, na tržištu dostave u kom je apsolutno dominirao Donesi, pojavile su se i prve, i za sada jedine, inostrane kompanije za dostavu.
Prvo se na domaćem tržištu pojavio Wolt, finski startap osnovan 2015., i to u aprilu 2019. godine. Srbija je u tom trenutku bila 15. država, a Beograd 45. grad u kom je ova kompanija krenula sa dostavom.
Zatim, u junu iste godine kompanija Glovo je počela da posluje u Srbiji. Glovo je osnovan 2015. godine u Barseloni i vrlo brzo je proširio svoje poslovanje na 26. zemalja širom sveta.
Dodaj komentar