Magazin

Američki gigant kupuje Wolt za 7 milijardi evra

wolt

Američka kompanija za dostavu hrane DoorDash objavila je da će kupiti finski Wolt kako bi proširila poslovanje na Evropu u razdoblju normalizacije potražnje nakon pandemijskog buma.

Potražnja za uslugama dostave hrane snažno je ojačala u pandemiji covida 19, ali bi trebalo da se stabilizuje sledećih mjeseci, pripremajući teren za konsolidaciju u sektoru koji teško dolazi do dobiti, ističe Reuters, a prenosi Blic.

Američki Doordash dogovorio je kupovinu Wolta u transakciji vrednoj sedam milijardi eura, nudeći deoničarima finske kompanije vlastite deonice.

Vrednost DoorDashovih deonica koje će biti izdate u sklopu transakcije iznosiće 206,45 dolara po deonici, objavile su dve kompanije.

DoorDash će se tom transakcijom proširiti na 22 evropska tržišta, uključujući Nemačku, Dansku, Švedsku, Hrvatsku i Srbiju.

Kako piše Rojters, deonice DoorDash-a porasle su za 19 odsto nakon akvizicije. Analitičari su najavili ulazak i na tržište Nemačke i Meksika.

Wolt je, kako se navodi, osnovan 2015. godine i proširio je svoje delovanje na tržišta Evrope i Azije, pa sada u vlasništvu ima oko 30.000 restorana.

Nedavno je, podsetimo, Donesi postao Glovo.

Donesi se na tržištu pojavio 2006. Ovu kompaniju 2014. su kupili Kinezi “ Food Panda“.

Dve godine kasnije „Kineze“ je kupio „Delivery Hero“. U maju ove godine španski „Glovo“ je „pojeo“ „Delivery Hero“, a onda nam se početkom ovog meseca desilo da je „Donesi postao Glovo“.

Inače, tržište dostave hrane u Srbiji, ali i dostave sijaset drugih proizvoda i sitnica, ima relativno kratku istoriju.

Ako ne računamo dostavu koju su restorani brze hrane radili pojedinačno decenijama unazad, kao i nekolicine kurirski službi čiji je obim poslovanja uvek bio relativno ograničen, prvi tračak nastanka pravog tržišta dostave hrane pojavio se 2006.

Dolazak stranih kompanija

Pre 2 i više godine, na tržištu dostave u kom je apsolutno dominirao Donesi, pojavile su se i prve, i za sada jedine, inostrane kompanije za dostavu.

Prvo se na domaćem tržištu pojavio Wolt, finski startap osnovan 2015., i to u aprilu 2019. godine. Srbija je u tom trenutku bila 15. država, a Beograd 45. grad u kom je ova kompanija krenula sa dostavom.

Zatim, u junu iste godine kompanija Glovo je počela da posluje u Srbiji. Glovo je osnovan 2015. godine u Barseloni i vrlo brzo je proširio svoje poslovanje na 26. zemalja širom sveta.

Čitajte Luftiku na Google vestima

Tanja je dostavljačica u Beogradu: Najveće cicije su na Vračaru, da bi zaradio 200.000 moraš da radiš 12 sati

Luftika

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
27 Shares
Share via
Copy link