Magazin

6 laži Ministarstva odbrane o padu aviona MiG-21

mig 21
Poslednja nesreća najverovatnije predstavlja kraj upotrebe lovca-presretača MiG-21 u RV i PVO Vojske Srbije

Petar Vojinović sa portala Tango Six rekao je u N1 Studio Live da je još rano govoriti šta je uzrok pada lovca Mig-21UM RV i PVO Vojske Srbije, ali da, prema iskustvu, većina udesa je, nažalost, uzrokovana ljudskom greškom, kao i da tehnika retko zakaže, podvlačeći da je ovaj avion bio remontovan i da je prevashodno služio za obuku.

“Ne možemo pretpostaviti šta je razlog ovog pada, ne bi bilo korektno jer je prerano, ali indirektno možemo da zaključimo da je letelica imala najverovatnije dva pilota, da je moguće u pitanju neka vrsta trenažnog leta, što ne znači da je jedan od pilota bio neiskusan, već je u pitanju bio samo redovan trenažni let, održavanje iskustva u letenju”, kaže Vojinović i dodaje da je ovaj tip aviona “prevashodno služio za obuku i pre – obuku pilota lovaca, kada novi piloti dođu iz drugih eskadrila, oni se nauče da lete na tom tipu aviona, baš na dvosedim akao što je ovaj”.

Rekao je i da je ovaj tip aviona tehnološki zastareliji od Mig-29, koji su tehnološki mlađi i napredniji. Kaže i da je ovo najmlađi avion tog tipa, kog je nabavila JNA 1986. godine, a u Vojsci Srbije je nastavio da ima upotrebu i 2016. je potpuno remontovan.

“Tehnička zastarelost nije problem, jer je on bio remontovan, i nažalost većina udesa, što ne možemo zaključiti u ovom slučaju jer je još jako rano, uzrokovana je ljudskom greškom, tehnika retko zakaže i ovo je četvrti udes aviona RV PVO VS u poslednjih deset godina”, navodi Vojinović.

Na pitanje kada možemo očekivati da Ministarstvo odbrane iznese u javnost više informacija, naročito o sudbini pilota, on kaže da dosadašnje iskustvo govori da je Ministarstvo u javnost sa informacijama izlazilo dva-tri sata pošto obavesti porodicu.

Naveo je da će Ministarstvo odbrane najverovatnije reći da je avion bio tehnički ispravan, “u šta ne moramo da sumnjamo”. “Ali, znamo da je ljudski faktor uvek dominantan, i to je potrebno da istraga utvrdi”.

“Istraga se može služiti senzorima koji postoje na ovom tipu aviona, koji nisu toliko moderni, ali mislim da će ministarstvo vrlo brzo utvrditi razloge, a da li će oni biti saopšteni, nažalost, poučeni iskustvom u vezi sa poslednja dva pada, ministarstvo nije izdalo informacije za medije i to je jednostavno način na koje Ministarstvo odbrane funkcioniše, ne samo kod nas, već i u celom regionu”, kaže Vojinović.

On dodaje da za razliku od civilnih nesreća, vojne nesreće ne dobijaju neki javni epilog, i nemamo informacije za medije o rezultatima istraga nesreća koje su se dogodile pre tri i četiri godine, jer Ministarstvo odbrane nema običaj da ih objavljuje.

Naveo je i da je na mesto nesreće koja se desila u ataru sela Brasina, kod Loznice, najpre došao lokalni policajac koji je potom obavestio Ministarstvo unutrašnjih poslova, koje je poslalo helikopter.

Vulin: MIG koji je pao kod Malog Zvornika mogao da leti do 2026.

224 Shares
224 Shares
Share via
Copy link