Grad Zrenjanin odlučio je da se priključi trendu podsticanja biciklizma i smanjenja saobraćaja, a samim tim smanjenja zagađenja. Oni su raspisali Konkurs za dodelu subvencija za kupovinu bicikla u iznosu od 5.000 dinara, a kako su sami istakli cilj je smanjenje zagađenja.
Bio bi to prepisan potez nekih drugih lokalnih vlasti i populizam od kog eto bar neko ima nešto, da nije malog problema koji se zove kineska fabrika guma Linglong. Velika investicija od koje će da provceta Zrenjanin i okolina.
Nabavka bicikala kao ekološki prihvatljiv prevoz
Komisija za realizaciju nabavke bicikala kao ekološki prihvatljivog transporta na teritoriji grada Zrenjanina raspisala je javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima za nabavku bicikala.
Za sufinansiranje nabavke bicikala iz ovog javnog poziva iz budžeta grada opredeljeno je ukupno milion dinara, a građani mogu da dobiju po 5.000 dinara, prenosi N1.
Cilj sufinansiranja je povećanje broja biciklista na ulicama grada, u svrhu poboljšanja kvaliteta vazduha i smanjenja zagađenja životne sredine.
Pravo učešća na Javnom pozivu imaju građani koji poseduju važeću ličnu kartu sa prebivalištem na teritoriji grada Zrenjanina, u trenutku podnošenja prijave.
Detalji o javnom pozivu dostupni su na sajtu grada Zrenajnina u delu oglasi i konkursi.
Linglong ne zagađuje, Linglong će da nas osnaži
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da bi u novembru kineska fabrika automobilskih guma Linglong Tajer (Tire) u Zrenjaninu trebalo da počne sa probnom proizvodnjom.
Vučić je rekao novinarima u Beogradu i da bi proizvodnja, „u martu najkasnije“ trebalo da krene „u potpunosti“. Kako je naveo, to je jedna od fabrika koja će „drastično da osnaži“ Zrenjanin i okolna mesta u Banatu. Zagađenje vazduha nije tema, moderan logor zaposliće oko 1.000 naših radnika.
Kako je došao Linglong?
U maju 2018, Evropska komisija je donela odluku o antidamping merama i uvela tarife za kineske gume. Iste godine, Vučić je tokom posete Pekingu dogovorio izgradnju fabrike guma u Zrenjaninu, dok je Goran Knežević, ministar privrede, 23. avgusta potpisao i memorandum o investiranju. Ovako je „Linglong” došao u Srbiju.
Prvo im je država trajno poklonila 96 hektara obradivog zemljišta (njive I i II klase, u vrednosti od 11,9 miliona evra) 28. marta. Potom im je u oktobru osigurala i 75,8 miliona evra dodatne finansijske pomoći, a u martu im je izdala deset građevinskih dozvola za pomoćne objekte, bez ikakve studije o uticaju samog pogona. Svih 215 prigovora je odbačeno, a kad izbiju protesti, tu je zrenjaninska policija.
Tako, dok država poklanja i ne pita, na najplodnijim njivama niče i fabrika za kineske gume. Kroz pomoćne objekte potkrao se i pogon, a on je, zauzvrat, ostao bez analize uticaja na životnu sredinu. Međutim, kako je reč o ogromnoj fabrici s projektovanom proizvodnjom od preko 35.000 komada guma dnevno, odnosno 13 miliona guma godišnje (a to, u prevodu, znači skok u koncentraciji cink-oksida u vazduhu), uticaj na životnu sredinu je neminovan.
Samo za transport će biti potrebno više stotina šlepera od 24 tone dnevno. To će izazvati štetu skokom u izduvnim gasovima, iako je Zrenjanin već među rekorderima u zagađenju: već petnaest godina Zrenjanin nema ni pijaću vodu, a vazduh opterećuju sumpor-dioksid i čađ, piše Mašina.
Dok Kinezi izmeštaju prljavu proizvodnju i velike zagađivače iz Kine, izmeštajući tako i zagađenje, Srbija širi ruke, veliča investiciju, hvali se sa 1.000 novih fabričkih radnih mesta i ima genijalan plan za rešavanje pretećeg zagađenja vazduha – subvencionišu kupovinu bicikala sa 5.000 dinara po glavi.
Dobili subvencije, terali radnike da nose pelene, sad otkazi za 400 zaposlenih
Dodaj komentar