Magazin Vojvodina

Vojvodina ostaje bez lokalnih pruga, sela zaboravljena, a pragovi se prodaju na kilo

pruga

Pre par dana je obustavljen železnički saobraćaj između Novog Sada i Subotice. Istovremeno je u toku i demontiranje dotrajale železničke mreže širom Vojvodine.

Pruga se vadi, a pragovi navodno prodaju budzašto.

Poslednji voz prošao 2005. godine, kod Lazareva se demontira pruga

Kako je u Fejsbuk postu napisala novinarka Nataša Kovačev, fotografije demontiranja pragova nastale su kod mesta Lazarevo blizu Zrenjanina.

Radi se o najdužoj deonici pruge koja je nekad spajala Zrenjanin i Vršac, na kojoj je putnički voz poslednji put prošao davne 2005. godine.

Podsetimo, Luftika je već pisala o ovoj temi, kada je na demontažu pruga reagovao Zrenjaninski socijalni forum. Da apsurd bude veći, iz ove organizacije su istakli da je pruga Zrenjanin – Vršac rekonstruisana pre više od dve decenije, a izgrađena su i dva nova mosta.

Kako navodi Kovačev, nakon uklanjanja svih planiranih pruga, kojima je oduzeto svojstvo dobra u opštoj upotrebi, Vojvodina će praktično izgubiti čak 40 odsto postojeće železničke mreže.

Prema Društvu za železnicu, ovakvim potezom vratićemo se čitav vek unazad, a propadanje pružnog sistema je rezultat dugogodišnje nebrige, ističe Kovačev u svom postu.

Ove deonice proglašene su neisplativim od strane “Infrastrukture železnica”, a njihovim uklanjanjem će navodno biti omogućen brži razvoj lokalnih samouprava.

Umesto bržeg razvoja na lokalu, interesi investitora stavljeni ispred domaćeg stanovništva

Međutim, kako su naveli iz Zrenjaninskog socijalnog foruma, upravo će ukidanjem železničkog saobraćaja biti sprečena obnova privrede i nastaviće se dalje propadanje vojvođanskih sela.

Iz ove organizacije ističu da je izgradnja najavljenog autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad motivisana otvaranjem fabrike guma kineskog investitora Linglong u ovom gradu, umesto racionalnalnije modernizacije postojećih puteva.

Time je država potrebe velikih stranih investitora stavila ispred potreba lokalnog stanovništva.

Na post Nataše Kovačev nadovezala se i Dragana Arsić iz pokreta Odbranimo šume Fruške gore (OŠFG).

Ona je istakla da će ovakvom vizijom razvoja Vojvodine, pokrajina ostati bez jedine vrste ekološkog prevoza, „koja ima istinski potencijal oživljavanja njenih ruralnih područja.“

Ona ističe da u modernim evropskim državama, poput Austrije, razvoj ove vrste prevoza sve više dobija primat, posebno zbog smanjenja negativnog uticaja na životnu sredinu.

Kako navodi, „zbog tuposti i bahatosti“ vlasti, jedna od najgušćih železničkih mreža u Evropi sada se praktično „prodaje na kilo“.

Čitava situacija neodoljivo podseća na nedostatak vizije novosadskih vlasti u šezdesetim godinama, kada su iz grada uklonjene tramvajske šine i kada je najčistiji prevoz zamenjen autobusima.

To je svakako doprinelo da danas Novosađani uživaju u “čistom” vazduhu i enormnim saobraćajnim gužvama, u gradu, koji je zbog svoje fizionomije, upravo idealan za šinski prevoz.

Izgleda da ipak i dalje ništa nismo naučili na greškama koje smo pravili tokom istorije.

Dvorac Dunđerski od ponosa Vojvodine postaje sablasna ruševina

Čitajte Luftiku na Google vestima

797 Shares
797 Shares
Share via
Copy link