Srbija Vesti

Srbija ukida železničke pruge u Banatu, a gradi autoput zbog Linglonga

pruga

Povodom vesti da će u Srbiji u naredne dve godine biti uklonjeno oko 435 kilometara starih pruga na kojima se železnički saobraćaj ne odvija i koje nisu predviđene za dalju eksploataciju, oglasio se Zrenjaninski socijalni forum.

U saopštenju koje je forum objavio, podseća se da tu spadaju i pruge Sečanj – Jaša Tomić (10,36 km) i Zrenjanin fabrika – Vršac (81,2 km).

“Pruga Zrenjanin – Vršac je rekonstruisana pre nešto više od dve decenije, a izgrađeni su i novi mostovi na Tamišu u Sečnju i na Brzavi u Konaku.

Prema izjavama radnika železnice, koje se mogu pronaći u medijima, ova pruga je u dobrom stanju.

Za razliku od pokrajinskog prostornog plana koji je važio do 2020, nacrtom Regionalnog prostornog plana Autonomne Pokrajine Vojvodine 2021-2035, koji je trenutno na javnom uvidu, nije predviđena obnova ovih pruga i one će zauvek nestati.

Te dve železničke pruge u istoriji su bile najznačajnija saobraćajna veza velikog broja banatskih seoskih naselja i regionalnih centara Zrenjanina i Vršca.

Njihovim ukidanjem ugrožava se obnova privrede i sprečavanje daljeg propadanja sela u ovom delu Srbije.”

Dok ukida pruge čiji značaj u budućnosti može biti obnovljen, Republika Srbija gradi infrastrukturu koja nije potrebna domaćem stanovništvu, već stranim kompanijama.

Tako je predviđeno da se gradi autoput Beograd-Zrenjanin-Novi Sad iako bi bilo sasvim dovoljno da se modernizuju postojeći putevi.

“Takva odluka doneta je zbog toga što se u Zrenjaninu gradi džinovska fabrika autoguma privatne kinseke firme Linglong. Za našu državu važnije su potrebe stranih kapitalističkih preduzeća nego one domaćeg stanovništva.

Definitivno ukidanje pruge Sečanj-Jaša Tomić i Zrenjanin – Vršac pokazuje kako ni pokrajinska ni republička vlast nemaju nameru da se posvete privrednom, socijalnom i saobraćajnom razvoju Banata.

Nekad bogata sela danas su pretvorena u salaše, zahvaljujući neoliberalnom konceptu privrednog razvoja po kome ekonomske aktivnosti i stanovništvo treba koncentrisati u velikim gradovima”, stoji u saopštenju Zrenjaniskog socijalnog foruma.

Savet za borbu protiv korupcije objavio analizu poslovanja Železnica, pa dobio pretnje od Zorane Mihajlović

Čitajte Luftiku na Google vestima

Luftika

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

78 Shares
Share via
Copy link