Balkan Magazin

Zaga i Filip su dobili bebu: Napravili su video kojim našoj deci reklamiraju fensi kliniku

Ako ste roditelj deteta od 4 do 8 godina, onda ste sigurno čuli današnju „najveću“ vest – Zaga je rodila bebu!

Čuveni jutjuberi Zaga i Filip, koji imaju više od 800 hiljada pratilaca, postali su roditelji. Tim povodom snimili su video koji je od jutros pogledalo više od 300 hiljada mlaišana.

O tome kakva je poruka poslata našim mališanima kroz najnoviji video „Dobili smo bebu“, razgovarali smo sa psihološkinjom iz Novog Sada Bojanom Tankosić, specijalistom prava deteta.

Ona je istakla kako je ovde pre svega reč o reklami privatnog porodilišta i upozorila na indirektan uticaj kom su izložena deca koja prate ovaj kanal, a koji se odnosi na izgradnju određenog sistema vrednosti.

– Čini mi se da se promovišu pre svega njih dvoje kao firma, projekat, zarad ličnog interesa i zarade.. Promovišu se pokloni, privatna klinika, „svemirski“  kreveti i tretman u privatnom porodilištu – rekla je Bojana za Luftiku.

Ona kaže da je u pomenutom videu akcenat na reklami, a ne na emocijama koje su prirodne i koje bi trebale biti u prvom planu kada je reč o porođaju i dolasku bebe u porodicu.

– Bilo bi smisleno i imalo bi lepu poruku da je akcenat na tome, na negovanju porodičnih odnosa, emocijama i sl. Ovako je stvorena nerealna sliku, a deca uče po modelu i lako usvajaju to sto im se propagira – rekla je Tankosićeva za naš portal.

Nije ovo jedini njihov video koji je iskorišćen u svrhu reklame. Većina sadržaja koje svakodnevno izbacuje ovaj poznati dvojac iz BiH se tiču igračaka i proizvoda za decu.

Iako je nama, odraslima, jasno da je reč o sponzorisanoj saradnji brendova i YT kanala Zaga i Filip, deca to ne znaju. Baš zbog indirektnog uticaja na izgradnju sistema vrednosti u kom su najvažniji skupa igračka, izgled i šljokice, trebalo bi da povedemo računa o tome uz koje sadržaje naši mališani provode sate vremena.

A Zaga i Filip su preduzetnici, marketari, koji očigledno dobro posluju.

Kad već koriste našu decu kao ciljnu grupu za plasiranje reklama, bilo bi lepo da u svoj tim bar povremeno uključe i dečijeg psihologa koji će povesti računa o svesnim ili nesvesnim porukama koje se putem ovog kanala šalju najmlađoj generaciji.

Čitajte Luftiku na Google vestima

Baka Prase: Kad uzmem tih 500€ i pošmrčem lajnu, ja zgužvam i bacim tih 500€

Ana Marković

Štreber i boem. Bosanka i Banaćanka. Novinar. Hodajući detektor laži i emiter istine. Omiljenost - miris uštipaka u 9 ujutru, selo, leto i grlati petao, crk'o dabogda.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
336 Shares
336 Shares
Share via
Copy link