Stranka slobode i pravde (SSP) saopštila je da su Železnice Srbije 10. januara, na četiri deonice brze pruge Beograd – Novi Sad, u ukupnoj dužini od šest kilometara, zbog kako su navele „loše geometrije koloseka“, naložile mašinovođama da brzinu voza sa 200km/h spuste na 160km/h.
„Više puta smo tokom izvođenja radova na pruzi Beograd – Novi Sad upozoravali na probijanje rokova, rast cene i loš kvalitet radova.
Postavljali smo pitanje zašto gradimo prugu za brzine do 200km/h umesto pruge sa maksimalnom brzinom do 160km/h, koja je mnogo jeftinija i lakša za održavanje.
Svaki put smo za te tvrdnje napadnuti od strane vlasti kao neznalice i protivnici napretka Srbije. Danas, nepunih godinu dana od završetka radova stigla je potvrda da smo bili u pravu“, navodi se u saopštenju.
Iz SSP navode da su Železnice Srbije 10. januara, na četiri deonice ove pruge u ukupnoj dužini od šest kilometara, zbog „loše geometrije koloseka“ naložile mašinovođama da brzinu voza sa 200km/h spuste na 160km/h.
„Lagane vožnje, kako piše u ovom dopisu, naložene su na delovima pruge između Stare Pazove i Inđije, kao i na delu od Beške do Karlovačkih Vinograda.
Do ovakve odluke je došlo jer su mašinovođe prijavile lupanje i podrhtavanje garnitura na pomenutim deonicama uz napomenu da je saobraćaj po projektovanim brzinama nebezbedan“, navodi se u saopštenju.
Iz SSP pitaju kako je moguće da potpuno nova skupo plaćena pruga nije izdržala ni deset meseci upotrebe.
„Da li je moguće i u kom roku otkloniti uočene nedostatke? Ko će snositi troškove popravke? Ko će izvoditi radove kada se zna da neke od kompanija koje su taj posao dobile bez tendera više nisu u Srbiji?
Ko je vršio nadzor i dao saglasnost za korišćenje pruge koja, sada je jasno, nije urađena kako je trebalo? Ovo su samo neka od pitanja na koja su dužni da građanima odgovore nadležni u Vladi i u Železnicama Srbije.
Uz naravno sankcije za one koji su odgovorni za to što ‘Soko’ od 10. januara sporije leti“, zaključuje se u saopštenju SSP.
Dodaj komentar