Magazin Srbija

„Stojimo kao sardine, a plaćamo 12.000 mesečno“: Ogromne gužve u „Sokolu“ i „regiovozu“ postale noćna mora redovnih putnika

voz beograd novi sad gužve redovni putnici
Foto: Screenshot/n1info.rs

Svakako da je izgradnja brze pruge Beograd-Novi Sad olakšala i ubrzala putovanje između dva najveća srpska grada, ali putnici koji svakodnevno putuju „Sokolom“ ili „regiovozom“ žale se na ogromne gužve.

Oni svedoče da u prethodna dva meseca, poslepodnevni termini radnim danima postaju nepodnošljivi, jer nije moguće naći slobodno mesto u vozu.

Putnica Petra Jovanović, koja svakog dana dolazi iz Novog Sada u Beograd, gde radi, kaže da se često dešava da stalni putnici moraju da stoje zbijeni kao „sardine“, a da plaćaju mesečne karte od 12.000 dinara, ili one godišnje – od 72.000 dinara, piše N1.

Česte svađe zbog problema sa rezervacijom

Često dolazi i do svađa kod putnika, jer oni koji imaju mesečne i godišnje karte smatraju da imaju pravo da sednu, ali nema mesta za sve.

Velike su gužve u vozu „Soko“, a još gore u takozvanom „regiovozu“, koji staje na više stanica.

Problem je što je za te putnike, koji svakodnevno putuju ostavljeno 86 mesta koja se ne rezervišu, a na koja uglavnom sednu oni putnici koji neposredno pre polaska voza kupe kartu i rezervaciju.

Stalni putnici kažu da su mnogo puta pisali Srbijavozu povodom ovog problema, ali da konkretno rešenje nije stiglo.

Najgori su, kako objašnjavaju, periodi radnim danima u 16 i 17 časova kada ljudi od Beograda do Novog Sada stoje, a slično je i u jutarnjim časovima.

Problematičnih 86 mesta

Ono što su iz Srbija Voza odgovorili za N1, jeste da ukupno ima 314 sedećih mesta.

Pa onda kada od njih oduzmemo one koje se rezervišu, dakle one dnevne karte koje možemo da kupimo, njih ima 224.

Tu je i četiri mesta za osoblje i tu dolazimo do problematičnog broja – tih 86 mesta gde se pravi problem.

Dakle, to su mesta koje se ne rezervišu i namenjena su onima koji imaju godišnje karte i mesečne karte.

Evo kakav je odgovor usledio iz Srbija Voza, šta nude kao rešenje:

„Za imaoce mesečne i godišnje karte omogućeno je korišćenje 86 nenumerisanih mesta u drugom razredu.

Ukoliko pomenuta kategorija putnika želi ipak da koristi numerisana mesta, u te svrhe mora kupiti rezervaciju na putničkoj blagajni“.

Vlasnici godišnjih i mesečnih karata u podređenom položaju

– Problem oko tih rezervacija je što rezervacija ne može da se uradi preko mobilne aplikacije. Mislim da trenutno može samo na šalteru i problem je što se ta rezervacija plaća, dakle, 120 dinara u jednom pravcu.

Mislim da nije u redu da ja, eto, sa mesečnom kartom od 12.000, ili godišnjom kartom od 72.000 dinara, plaćam još plus tu doplatu. To bi, ako bih ja se svakodnevno vozila i svakodnevno rezervisala mesto, izašlo oko 5.000 dinara mesečno – kaže Petra Jovanović.

Ona ističe da je problem što ta sedišta, koja su ostavljena za svakodnevne putnike, uglavnom budu prva popunjena – u pitanju su ona na nekim početnim mestima u vagonu i u bifeu.

– I ta mesta uvek budu zauzeta. Dakle, ja uglavnom sednem na neko mesto koje je numerisano i dešava se situacija da osoba koja je kupila kartu neposredno pre polaska voza, a ima rezervaciju, ima puno pravo da dođe do mene i da me podigne – objašnjava.

U tom slučaju, kako dodaje, mora ili da stoji ili da sedne na stepenice.

– Mislim da to nije u redu, s obzirom na to da smo mi, koji imamo godišnje i mesečne karte, polumesečne, nedeljne (postoje i te vrste karata) – mi smo lojalni korisnici, a opet nemamo prednost u odnosu na one korisnike, one putnike koji će se voziti jednom u dva meseca – navodi Jovanović.

Posebno velike gužve u „regiovozu“

Ona dodaje i da „regiovoz“ staje na više stajališta nego što staje „Soko“ i u njemu se prave veće gužve.

– Uvek je u regiovozu mnogo veća gužva, iz prostog razloga što staje na više stanica. Dešavalo se čak da nekad ne pošalju garnituru Sokovoza, iako bi on trebao u tom datom terminu da saobraća i da pošalju garnituru ovog običnog voza, koji prima manje putnika i na taj način se tek stvaraju gužve.

To bude baš katastrofa u vozu, budemo svi kao sardine – dodaje Jovanović.

Ističe i da „Soko“ koji kreće u jutarnjim časovima takođe staje na pojedinim stajalištima, kao što su Inđija i Beška, a ti ljudi tek nemaju mesta, jer se sva mesta popune u Novom Sadu.

Iz Srbijavoza su rekli za N1 da u vozu „Soko“ sme da se stoji i da je to bezbedno po same putnike.

Inače, vožnja Sokolom traje oko pola sata, a ona regiovozom dvadesetak minuta duže.

Izvor: N1

Kineski „Soko“ već stigao u Srbiju, povezivaće Novi Sad i Suboticu (VIDEO)

Čitajte Luftiku na Google vestima

Luftika #

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
Share via
Copy link