Montažno-demontažni „Boško Perošević“ koji je postavljen nakon bombardovanja 2000. godine uskoro neće spajati bačku i sremsku stranu Novog Sada. Radnici su počeli sa uklanjanjem mosta, a do sada je skinut prvi deo konstrukcije mosta sa novosadske strane i počelo je njegovo rasklapanje.
Pokrajinska vlada je u 2018. godini izvodila oko 790 miliona dinara za finalne radove na novom železničko-drumskom mostu i za uklanjanje starog mosta.
Prema ranijim pisanjima, rasklopljeni delovi mosta „Boško Perošević“ biće smešteni na prostoru ranžirne stanice, po zahtevu „Infrastrukture železnice Srbije“.
Demontaža ovog mosta bila je u sklopu ugovora o izgradnji novog stalnog železničko-drumskog mosta, ali je ona do sada bila uslovljena izgradnjom dela pristupnih saobraćajnica.
Krenuli su radovi na demontaži privremenog železničkog mosta "Boška Peroševića". Foto: Blavak&AeroDron pic.twitter.com/3bSoOAOb4l
— NSBuild (@NS_Build) October 6, 2018
Prvobitnim planom most, koji je maja 2000. godine otvorio tadašnji predsednik Slobodan Milošević, trebalo je da bude u upotrebi samo četiri godine. Međutim, on je građane služio 18 godina, a o njegove stubove su tokom tog perioda nekoliko puta udarali brodovi koji su plovili Dunavom.
Nakon što je „Žeželjev most“ u potpunosti srušen, kao posledica NATO bombardovanja Jugoslavije, od strateškog značaja za državu bilo je da se što pre uspostavi železnička veza preko Dunava, odnosno da se spoje bačka i sremska strana grada.
Čelični rešetkasti most MD-88 postavljen je oko 75 metara uzvodno od „Žeželjevog“, kako ne bi ometao uklanjanje betonskih ostataka nekadašnjeg mosta.
Inače, most je rešenje koje je izrađeno na Saobraćajnom institutu CIP, a autori su profesori Ljubomir Jevtović i Milorad Luković.
Rečne stubove izgradila je „Mostogradnja“ DD iz Beograda, a montaža je izvršena za rekordnih 100 dana.
Otvoren je 30. maja 2000. godine. Ime je poneo po nekadašnjem predsedniku Izvršnog veća AP Vojvodine, koji je ubijen maja 2000. godine.
Podsetimo da je izgradnja novog železničko-drumskog mosta, nakon brojnih odlaganja i mnogobrojnih obećanja, trajala šest i po godina.
Iako je most otvoren za saobraćaj, svi radovi za funkcionisanje u punom kapacitetu nisu završeni, jer tek treba da se dovrše pristupne saobraćajnice, a montažno-demontažni most bio je jedna od prepreka da se to učini.
Zašto projektant novog Žeželjevog mosta nije bio prisutan na otvaranju
Dodaj komentar