Finansijska kriza i inflacija trese čitavu Evropi, pa ni Srbija svakako nije izuzetak, a kupovina proizvoda na akciji i brojne druge pogodnosti koje nam nude marketi sve češće nam predstavljaju „slamku spasa“.
Ipak, pri svakoj kupovini obratite pažnju, jer se marketi služe raznim trikovima da privuku potrošače da neki proizvod kupe, a račun na kasi ne da nije umanjen, nego je često i veći. U nastavku donosimo pet trikova kojima se služe prodavci kako bi nas zavarali.
Povećaju cenu proizvoda pre nego što je snize
Basnoslovna sniženja koja nas mame neretko su zapravo redovna cena tog proizvoda.
Naime, prodavci nekoliko dana pre sniženja uvećaju cenu proizvoda, a potom redovnu cenu prikažu kao sniženje.
Nekome ko samo prođe kroz prodavnicu ovo neće ni zapasti za oko, ali na ovo treba veoma obratiti pažnju.
Na rafu akcija, a na kasi…
Još jedan primer iz prodavnica jesu akcije koje više na važe. Ispod određenih proizvoda stoji akcijska cena, a informacija o trajanju te akcije je ispisana toliko sitnim slovima, da će vam, u najmanju ruku biti potrebna lupa da vidite do kada je proizvod na akciji.
I naravno da se akcijske cene na rafovima zadrže i po nekoliko dana od završetka iste, a na kasi nam se naplati redovna cena.
Otvorite četvoro očiju kada kupujete sudove u marketu
Možda ne biste ni pomislili na to, ali morate biti oprezni i kada u marketu želite da kupite čaše, tiganj ili šerpu.
Neretko se isod cene činije, recimo, nađe cena jedne čaše, pa vam je i tu, kao i u slučaju sa akcijama, potrebno oštro oko
Popust od 50% ili ipak ne
Ovo se odnosi na sve prodavnice, uključujići i butike, ali i drogerije,
Veliki natpis da je popust 50% pokvariće nam saznanje da jedno malo „do“ menja sve.
Najčešće se radi o popustu od 10-20%, a on svakako spada u ovu kategoriju do 50%.
Čuveno 1+1 gratis
Još jedna od zamki u marketu je čuvena akcija 1+1 gratis.
Dva ista proizvoda, upakovana, dobijate po povoljnoj ceni. Međutim ,ono što se često dešava jeste da kada te proizvode kupite odvojeno, proći ćete jeftinije i to za desetak dinara – zato se ne zalećite!
Ono što treba da znate kao potrošač. a što je i vidno istaknuto u većim marketima, to je da cena proizvoda na kasi mora odgovarati onoj na rafu, u pritivnom, možete dobiti novac nazad.
Tipični oblici nepoštene poslovne prakse trgovaca su obmanjujuća i nasrtljiva poslovna praksa, stoji u Zakonu o zaštiti potrošača.
Trgovac obmanjujućom praksom navodi potrošača da donese ekonomsku odluku koju inače ne bi doneo, tako što mu daje netačna obaveštenja, stvaranjem opšteg utiska ili na drugi način, čak i kada su obaveštenja koja daje tačna, dovodi ili preti da dovede prosečnog potrošača u zabludu u pogledu bitnih svojstava proizvoda.
Crna lista oblika obmanjujuće prakse trgovaca
Neovlašćeno isticanje oznake kvaliteta, znaka od poverenja ili sličnog znaka od strane trgovca.
Neistinita tvrdnja trgovca da određeni državni organ ili određena organizacija odobrava, podržava ili pomaže njegovu poslovnu praksu ili prodaju proizvoda.
Neistinita tvrdnja trgovca da će proizvod biti raspoloživ u kratkom roku ili da će biti raspoloživ u kratkom roku pod određenim uslovima.
Neistinita tvrdnja trgovca ili stvaranje pogrešnog utiska da je određeni proizvod u prometu u skladu s pozitivnim propisima.
Predstavljanje prava koja su potrošaču garantovana zakonom kao posebne prednosti koju trgovac nudi potrošaču.
Oglašavanje proizvoda koji podražava proizvod drugog trgovca i kojim se potrošač namerno navodi na pogrešan zaključak da proizvode proizvodi isti trgovac.
Neistinita tvrdnja trgovca da određeni proizvod leči određenu bolest, poremećaj funkcije ili malformaciju.
Pružanje netačnih informacija o uslovima na tržištu ili mogućnosti kupovine određenog proizvoda na tržištu.
Opisivanje proizvoda rečima „gratis“, „besplatno“, „bez naknade“ ili drugim rečima sličnog značenja, ako je potrošač dužan da snosi bilo kakav trošak osim neizbežnog troška u vezi s preuzimanjem, odnosno isporukom proizvoda.
Izvor: Nova
Srbija je zemlja u kojoj se priča o pravima potrošača, a oni nemaju prava na život
Dodaj komentar