Prema portalu TechCrunch, kineska aplikacija Temu bila je najpreuzimanija aplikacija u američkom App Store 2024, a time je nadmašila Amazon, Shein, AliExpress, Wish i TikTok.
U čemu je tajna?
Osim što nudi već ionako vrlo niske cene, Temu koristi marketinšku strategiju poznatu pod nazivom “dark patterns” kako bi zadržao korisnike u aplikaciji, navodi se u izveštaju Gardijana. “Dark patterns”, odnosno “tamni obrasci”, manipulativne su taktike koje aplikacije i web stranice koriste kako bi korisnike navele da urade nešto što možda ne bi inače hteli, poput trošenja više novca.
Cilj im je da iskoriste psihološke trikove i stvore osećaj hitnosti ili nagrade. Jedan od tih tamnih obrazaca uključuje tzv. gejmifikaciju, odnosno elemente koji podsećaju na kockarnice, poput točka sreće ili automata za igre koji korisnicima omogućavaju da ostvare dodatne popuste.
Aplikacija takođe pokušava da stvori osećaj hitnosti i oskudnosti tako što prikazuje poruke koje kupcima govore da su ostala “još samo tri komada” ili da je akcija kratkotrajna.
Korisnicima se mogu ponovo prikazati proizvodi koje su nedavno gledali, i to s dodatnim popustom u obliku kratkotrajne “flash deal” ponude, čime se podstiču da ih konačno dodaju u korpu i kupe, piše Daily Dot.
“To vas drži u petlji dopamina zbog koje gubite pojam o vremenu. Iz istog razloga kockarnice nemaju ni satove ni prozore”, rekla je novinarka Gardijana Nilam Tejlor.
Da ova metoda deluje pokazuje fenomen tzv. žrtvi Temua, osoba koje su s popularne stranice naručile gomilu nepotrebnih proizvoda koji im na kraju samo zatrpavaju dom.
Izvor: Index.hr
Toksične supstance otkrivene u dečjoj odeći sa Temua
Dodaj komentar