Izbori 2020 Magazin

Kako je Sergej Trifunović jednim spotom skrenuo pažnju na PSG (VIDEO)

sergej-trifunovic

Svaka predizborna trka nosi sa sobom niz poruka i slogana kojima političke partije nastoje da privuku birače da baš njima ukažu poverenje na izborima.

Slogane kao kratke poruke namenjene biračima obično nose video-spotovi o kojima se po pravilu više raspravlja nego o programima i drugim nastupima u kampanji.

Pažnju javnosti na društvenim mrežama privukao je novi spot Sergeja Trifunovića, odnosno Pokreta slobodnih građana.

U njemu ovaj poznati glumac, sada i politički lider koji učestvuje u kampanji, jednostavno nabraja sve najjače afere vezane za ljude iz vlasti, od kojih su neke imale teške smrtne ishode („helikopter“, „saobraćajni udes na rampi u Doljevcu“, itd).

Ovaj spot je, sudeći po učesnicima rasprave, skraćen u obaveznom terminu za predstavljanje učesnika izbora na Radio-televiziji Srbije, što je izazvalo reakcije i komentare na mreži Tviter.

Tako je Dragan Maršićanin iz Demokratske stranke Srbije, koja nastupa na izborima u pokretu Metla 2020, naveo da je reč o skraćenju zbog prekoračenja dužine od 30 sekundi.

Režiser Srđan Dragojević, koji je nekada bio u SPS-u, a sada izražava simpatije za pojedine opozicione nastupe, ocenio je da je spot dobro urađen.

Sam Trifunović kampanju je juče vodio na terenu, odnosno u Zaječaru, a na Tviteru je okačio i sliku iz ovog grada, na kojoj kleči pred Srbijankom Turajlić, članicom Političkog saveta PSG.

Dosad su najviše komentarisani spotovi i slogani liste Srpske napredne stranke i njenih partnera – Aleksandar Vučić za našu decu.

– Vučić je mogao sa bilo kakvom kampanjom da pobedi na izborima, a sada je u situaciji da dokazuje kako nije mislio na (Adolfa) Hitlera. I dalje tvrdim da je to neprimeren slogan – kaže za Danas politikolog Cvijetin Milivojević.

Komentarišući slogan Socijalističke partije Srbije – Trideset godina mi stojimo postojano, sagovornik Danasa ocenjuje da je potpuno opravdan, jer SPS je jedino postojan u priči o kontinuitetu vlasti.

– Oni trideset godina u kontinuitetu parazitiraju na onome što je bilo dobro u Titovoj Jugoslaviji. Oni nisu stranka levice, već klasična stranka vlasti i tu nema nikakve gadljivosti. Da samo krenemo od 2008. naovamo kada su izašli na izbore i tvrdili da će ratovati za Kosovo ako treba i da će ući u koaliciju sa radikalima i Koštunicom, a onda su prodali izbornu volju građana i formirali vlast sa demokratama Borisa Tadića, protiv koga su bili na tim izborima. Na izborima 2012 . godine pozivali su svoje birače da glasaju za Tadića i kad je on pukao na izborima ušli su u koaliciju onih protiv kojih su bili na izborima – podseća Cvijetin Milivojević.

Prema njegovim rečima, ni slogan Srpske radikalne stranke – Odlučno i dosledno, ne predstavlja ništa novo i interesantno.

– To su prežvakani slogani i ne znače ništa, a mogli su da svoju kampanju da baziraju da prepoznatljivim stvarima: Ne Evropskoj uniji i NATO-u i da Rusiji i Evroazijskoj uniji.

Za Milivojevića ni slogan Saveza vojvođanskih Mađara – Zajedništvo, razvoj, budućnost ne kazuje ništa određeno.

– Pretpostavljam da su oni u tom sloganu percipirali razmišljanja mađarske nacionalne manjine, ali slogan nije originalan, pre bih rekao da je to fraza. Mogli su da igraju na to što je SVM definitivno most između vlasti Mađarske i Srbije, pa ne bi bilo loše da su slogan tražili baš u toj reči – kaže sagovornik Danasa.

Komentarišući slogan Pobeda za Srbiju liste Aleksandra Šapića, Milivojević kaže da je to još jedna poštapalica.

Prepoznatljivije bi bilo da je u sloganu ostala skraćenica naziva partije SPAS od ovoga.

– Ja sam monarhista, ali u sloganu Pokreta obnove Kraljevine Srbije – Da vlast bude čast ne prepoznajem motiv da bih glasao za tu stranku, koja i dalje funkcioniše iz vlasti. Jednostavno rečeno, nisu uboli slogan – ističe Milivojević.

Dodaje da je i Muamer Zukorlić mogao na izbore sa boljim sloganom, a ne floskulom – Samo pravo, koja predstavlja opšte mesto.

Kaže da Zukorlića karakteriše to što je lojalan državi Srbiji i da je zato tu trebalo da traži slogan, koji bi razumeli i Bošnjaci, ali i Srbi.

– Samo pravo iskreno ne znači ništa ni njegovom biračkom telu – objašnjava sagovornik Danasa.

Kaže da ni slogan Zdravo da pobedi Milana Stamatovića i Dragana Jovanovića nije originalan i da su imena njihovih stranaka bila lepša i da je iz njih trebalo tražiti neku poruku.

Slogan Ujedinjene demokratske Srbije na predstojećim izborima je Dobra vest, a Milivojević kaže da da bi on dodao

Stara vest, jer tu ne vidi neka nova lica, niti nove ideje.

– Vidim da ih je sve ujedinilo da su protiv bojkota i da jedina kritika vlasti sa njihove strane je što se vlast brže jače i efikasnije ne udaljava od Kosova i što po svaku cenu ne trči u EU . Ako je to već ta poruka, onda bi trebalo da je takav slogan i da se ne kriju iza poštapalica. Šta je dobra vest, što su rasturili neke stranke u kojima su bili po dvadesetak godina… Ako su hteli da budu originalni, trebalo je da kažu ono što misle – napominje Milivojević.

On kaže da je slab prema ekološkoj ideji pokreta Metla i njihovom sloganu – Da očistimo Srbiju.

Smatra, međutim, da taj slogan nije primeren stranci koja ima neku drugu vrstu istorije, koja je bila stranka umerenih nacionalista i koja Vojislava Koštunicu ima kao vrstu identiteta.

Uostalom, kako kaže i slogan dosta podseća na slogan davnog komičnog izbornog kandidata Nikole Šećeroskog – četke i metle, ali sama ideja o čišćenju nije loša, kao i što nije loš ni slogan Neka maske padnu Nove i Zelene stranke, ali da taj slogan nikako ne može da asocira na Zorana Živkovića.

– Slogan Neka padnu maske lepo zvuči, ali ne donosi poene, napominje sagovornik Danasa, i ocenjuje da ni slogan Hrabro Zavetnika i Milice Đurđević Stamenkovski ništa ne znači, ali da je Milica uspela na sebe zabranom imena njene liste da skrene pažnju.

Sergej Trifunović pisao Vojvođanima: Ja nisam pretnja autonomiji

Dragana Krstić

Dragana Krstić

Blogerka, opasno navučena na šoping, i jednako toliko vezana za putovanja.

komentar

Klikni da objaviš komentar

PARTNERI SAJTA


204 Shares
204 Shares
Share via
Copy link