Magazin

Kako organizovati selidbu bez stresa: Praktični saveti za miran prelazak u novi dom

selidbe
Foto: Pexels

Preseljenje u novi dom može biti uzbudljivo poglavlje u životu, ali se takođe smatra i jednim od najstresnijih iskustava kroz koje osoba može da prođe. Jednostavno, toliko je stvari o kojima morate da razmišljate, da sve organizujete i pripremite kako bi čitav proces prošao sa što manje problema.

Međutim, sa pravim planiranjem i uz malo dobre strategije, možete ostaviti stres po strani i osigurati mirnu i laganu selidbu.

U nastavku vam donosimo jednostavan vodič pun praktičnih saveta o tome kako da organizujete selidbu bez stresa i bez nerviranja.

1. Počnite rano i planirajte unapred

Verovatno najvažniji korak u organizovanju selidbe je da sebi date dovoljno vremena. Ako čekate poslednji trenutak i pokušavate da organizujete sve na brzinu, verovatno ćete se samo bespotrebno mučiti i nervirati. U idealnom slučaju, počnite da planirate najmanje 6 do 8 nedelja pre datuma preseljenja.

Ovo je optimalni period koji omogućava dovoljno vremena za pakovanje, angažovanje profesionalne agencije za selidbe ili čak i za suočavanje sa neočekivanim izazovima.

Bonus savet: Napravite spisak

Spisak je jednostavan, ali efikasan način da ostanete na pravom putu i organizovani tokom celog procesa selidbe. Zapišite zadatke koje trebate da odradite i odredite rokove za svaki od njih. Zadatke možete da podelite na nedeljne ciljeve, na primer „Prva nedelja – Pakovanje kuhinje“ ili „Druga nedelja – Zakazati prenos komunalnih usluga“.

Ovakav način označavanja svake stavke daće vam bolju organizaciju i osećaj veće kontrole nad
procesom.

2. Rasporedite stvari pre pakovanja

Selidba je odlična prilika i da u istom momentu rasčistite svoj dom od nekih stvari koje vam možda nisu više potrebne. Što manje stvari morate da spakujete, manje ćete potrošiti vremena i energije, a takođe ćete smanjiti i nivo stresa u celom procesu.

Odvojite vreme da prođete kroz svaku sobu i odlučite šta ćete zadržati, poklonti ili odbaciti, a možda i prodati.

Bonus savet: Sistem za sortiranje

Koristite popularni „metod četiri kutije“ za razvrstavanje stvari i smanjivanje nereda. Označite četiri kutije ili gomile za predmete koje možete zadržati, poklonti, prodati ili baciti.

Ovo će vam pomoći da brzo donesete odluke i izbegnete zadržavanje ili dvoumljenje oko stvari koje vam zaista nisu potrebne.

3. Spremite se za pakovanje

Iako možda izgleda kao najnaporniji deo selidbe, pakovanje može postati i brzo i zanimljivo, ali naravno uz pravilan pristup. Pre nego što bilo šta krenete da pakujete, trebaće vam određene zalihe zaštitnih materijala poput kutija, traka za pakovanje, folija sa mehurićima i markera.

Odlična stvar sa ovim materijalima je da ih možete pronaći jeftino ili čak besplatno. Recimo kutije možete verovatno pronaći u vašoj najbližoj prodavnici, dok su folije, trake i markeri prilično povoljni.

Savet za pakovanje je da se fokusirajte na jednu po jednu sobu i da počnete sa stvarima koje ne koristite često ili koje nisu previše bitne, kao što su na primer knjige, dekoracija ili sezonska odeća, dok svakodnevne stvari trebate da ostavite za kraj.

Ne zaboravite da označite svaku kutiju imenom prostorije kojoj pripada i sadržajem koji se nalazi unutra.

4. Angažujte profesionalne agencije za selidbe

Istina je da „sam svoj majstor“ varijanta može uštedeti novac, ali takođe može dovesti do iscrpljenosti i frustracije.

S druge strane, angažovanje profesionalnih agencija za selidbe može vam pomoći da čitav proces protekne sa dosta manje stresa. Agencije za selidbe donose iskustvo, potrebnu opremu za selidbe i materijal za pakovanje, osiguravajući tako da se sa vašim stvarima rukuje pažljivo i pravilno.

5. Vodite računa o komunalnim uslugama i promeni adrese

Sigurno jedan od najdosadnijih delova selidbe je bavljenje administrativnim poslovima. Stoga, obavezno se unapred pobrinite za prenos usluga koje koristite. Struja, gas, grejanje, voda, internet, kablovska i telefonske usluge su najčešće stavke kojima morate da se pozabavite.

Obratite se svojim pružaocima usluga najmanje dve nedelje pre selidbe kako biste regilisali sve oko isključenja u starom i priključenja u novom domu. Osim toga, promena adrese je takođe veoma važan zadatak tako da nemojte zaboraviti da dostavite svoju novu adresu bankama i svim drugim važnim institucijama.

6. Spakujte „kutiju za prvu noć“

Na dan selidbe, i tokom procesa i kada sve bude gotovo, sigurno ćete hteti da vam određene osnovne stvari budu pri ruci tako da ne morate da pretražujete po kutijama kada prvi put stignete u svoj novi dom.

Odlična stvar je da pripremite takozvanu „kutiju za prvu noć“ koja uključuje sve ono što vam hitno može zatrebati. Ona može sadržati toaletni pribor (četkica i pasta za zube, sapun, šampon, itd.), odeća za promenu, lekovi, posteljina i peškiri, punjači za telefon ili laptop, važni dokumenti (pasoš, lična karta, novčanik, itd.).

Ovo će vam pomoći da se organizujete bolje u početku, čak i ako su vam ostale stvari i dalje u kutijama.

7. Raspakujte se postepeno

Kada se preselite u svoj novi dom, dajte sebi vremena da se smestite. Počnite tako što ćete raspakovati stvari koje idu u osnovne prostorije kao što su kuhinja i kupatilo. Rasporedite svoj nameštaj i stvari tako da se osećate udobno, ali nemojte žuriti. Pravite pauze i uživajte u procesu stvaranja i dizajniranja novog prostora. Potpuno je u redu da ostavite nešto i za kasnije kada malo dođete do daha.

Selidba može biti izazovan proces, ali uz pažljivo planiranje i organizaciju može se značajno smanjiti stres i haos koji je često prate. Ključ je u pravovremenom pravljenju liste zadataka, angažovanju profesionalne agencije za selidbe, kao i u održavanju dobre komunikacije sa svim uključenim stranama.

Čitajte Luftiku na Google vestima

Ne zaboravite da napravite pauzu i date sebi vremena za opuštanje tokom procesa. Uz dobru pripremu, selidba može postati nova prilika za svež početak i uzbuđenje zbog prelaska u novi dom.

Ekipa Luftike

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
Share via
Copy link