Magazin Srbija

Zbog ovog zadatka za 4. razred konsultovani doktori nauka i nastavnici matematike

skola-zadatak

Tekst zadatka iz matematike za četvrti razred osnovne škole koji se pojavio na Tviteru i zbunio đake, ali i roditelje nije znao da reši ni doktor nauka.

Naime, doktor nauka za matematiku pokušao je da pomogne đacima i roditeljima i reši ovaj zadatak, međutim, začudio se kada je pročitao tekst zadatka.

– Kako je ovakva besmislica uopšte mogla da prođe recenziju Zavoda za unapređenje obrazovanja. Problem je u samoj formulaciji zadatka, besmislena je. Zadatak nije dobro postavljen i ne zna se šta je pisac hteo da kaže – kazao je doktor nauka koji je želeo da ostane anoniman.

Jedna korisnica Tvitera ga je objavila i napisala: “Je l’ može neko da nam reši zadatak? Nas tri imamo razlicita rešenja”:

A zadatak glasi:

– Lena i Olja štedele su novac. Lena je uštedela 3 puta više dinara nego Olja. Za mesec dana Olja je uštedela 3 puta više novca nego što je imala, a Lena još onoliko novca koliko je imala uštedeno. Ko je uštedeo više novca i koliko puta više?

Odgovori su bili različiti:

– Zadatak ima beskonačno puno rešenja. L ima 3 dinara a O ima 1 dinar. U narednih mesec dana L ima x2 a O ima x2 jer L uvećala dva puta a O uvećala duplo što mu dođe na isto. L ima 6 a o ima 2. Isti princip za svaku polaznu vrednost – tvrdi jedan tviteraš.

Drugi su tvrdili da je već u samoj postavci otkriveno rešenje.

– Igra reci. Dva puta više je isto što i isto onoliko koliko je imala tj. duplo. Znači opet Lena na istoj poziciji ima 3x više uštedenih para kao na početku pre mesec dana – naveo je jedan korisnik Tvitera, dok neki kritikuju način na koji je formulisan zadatak.

Nastavnik matematike Branislav Milošević je dao rešenje.

– Zadatak jeste za četvrti razred osnovne škole, oni tada rade duži, ali nije nimalo lak. Moguće je rešiti ga jedino preko duži, ali nije komplikovan poput zadataka sa računskim operacijama, u kojima mora da se prati redosled.

On dodaje da se do rešenja lakše dođe ako se radi bojicama, jer je deci lakše nešto objasniti kada im se objasni vizuelno.

Ovaj nastavnik matematike je upravo vizuelno objasnio kako da dođemo do rešenja zadatka, prenosi Telegraf.rs

resenje-zadatka
Foto: Telegraf.rs/Privatna arhiva

– Deci je nekada lakše objasniti i lakše im je da zapamte nego odraslima – dodaje ovaj nastavnik matematike.

Ovaj nastavnik matematike nam je upravo vizuelno objasnio kako da dođemo do rešenja zadatka.

Kada znate na koji način treba da rešite zadatak, on zapravo deluje vrlo jednostavno.

 

Svaki 5. osnovac u Srbiji vukovac, kad pođu u srednju školu – znanja nigde

Čitajte Luftiku na Google vestima

Redakcija

komentar

Klikni da objaviš komentar

  • Zadatak je konfuzan i nejasan pogotovu za učenike 4 razreda. Pitanje je da li je sastavljač zadatka uopšte znao šta hoće. U pravu je doktor nauka da je problem u samoj formulaciji zadatka, besmislena je i da zadatak nije dobro postavljen i ne zna se šta je pisac hteo da kaže.
    Osnovni problem u formulaciji zadatka je šta je ušteda posle mesec dana, a šta ukupni iznos na kraju štednje (početni iznos + ušteda za mesec dana). I postavljač zadatka i nastavnik koji je rešavao zadatka su izmešali babe i žabe odnosno ove termine pa su izgleda za pitanje “Ko je uštedeo više novca i koliko puta više?” mislili u stvari “Ko je na kraju štednje imao više novca (ukupno početni iznos + ušteda za mesec dana) i koliko puta više?”.
    A sve to treba da razumeju učenici 4 razreda.
    Sa jasnom definicijom da je početni iznos količina novca koji su Olja i Lena imale na početku, da je ušteda samo iznos koji su uštedele za mesec dana i da je konačni iznos posle mesec dana zbir početnog iznosa i uštede posle mesec dana ovako kako je postavljen zadatak, za rešenje nije potrebna nikakva računica jer je pitanje “Ko je uštedeo više novca i koliko puta više?”, a prethodno se kaže “Lena je uštedela 3 puta više dinara nego Olja”. U ovoj konstataciji je sadržano rešenje zadatka, odnosno “više novca je uštedela Lena i to 3 puta više”.
    Ukoliko su autori zadatka tražili odgovor na pitanje “Ko je na kraju štednje imao više novca (ukupno početni iznos + ušteda za mesec dana) i koliko puta više?”, onda je zadatak potpuno nejasan i nedefinisan.
    Rešenje zadatka koje je dao nastavnik nije tačno jer nisu tačne postavke u rešenju. U zadatku se kaže da je za mesec dana Olja uštedela 3 puta više novca nego što je imala, a na slici je prikazano da je za mesec dana uštedela 2 puta više nego što je imala, a ukupno ima 3 puta više nego što je imala. Prema slici Lena je uštedela 1.5 puta više para od Olje, jer je za mesec dana Lena uštedela 3 jedinice, a Olja 2, odnosno ukupno ima 2 puta više para od Olje,
    što je u suprotnosti i sa postavkom zadatka (Lena je uštedela 3 puta više dinara nego Olja).

    Srdacan pozdrav
    Dragan Milićević

    Pozdrav

103 Shares
103 Shares
Share via
Copy link