Izbori 2020 Magazin

REM: SZS imao više vremena u medijima od SNS tokom kampanje; SZS: Konačan dokaz ludila!

rem

Prema poslednjem izveštaju REM o zastupljenosti političkih stranaka u medijima tokom 20 dana predizborne kampanje koja je počela u martu a nastavljena u maju, Savez za Srbiju je imao više vremena u medijima od Srpske napredne stranke.

SZS imao više od 19 sati, a SNS oko 17 sati

Na podatke iz izveštaja reagovao je Biro za društvena istraživanja (BIRODI), ocenom da metodologija koju koristi REM nije u skladu sa međunarodnim standardima ali ni praksama koje se poštuju u izborno-posmatačkim misijama.

U izveštaju REM-a, koji obuhvata period od 04.03. do 11. 03. i od 4.05. do 15.05, navodi se da je u tom opsegu televizija N1 emitovala najviše predizbornog programa, piše Insajder.

Prema tim podacima na N1 je emitovano ukupno više od 30 sati, zatim sledi Nova S sa više od 10, a tek onda televizije Pink I B92 na kojima je prema analizi REM-a bilo oko pet sati predizbornog programa. Nešto manje izmereno je na RTS 1 gde je prema izveštaju REM-a bilo oko četiri sata takvog programa.

Ono što se posebno ističe kao neobičan podatak je da je prema analizi REM-a na RTS tokom tih 20 dana predizborne kampanije Savez za Srbiju imao veću minutažu ukupnu u programa od Srpske napredne stranke.

Navodi se da je SZS imao više od 19 sati, a SNS oko 17 sati.

Između ostalog, prema tom izveštaju, SZS je na RTS dobio više od 20 minuta, lista SPS- JS oko sat vremena, a lista Aleksandar Vučić – za našu decu oko 55 minuta.

REM navodi da je SZS imao oko devet minuta na televiziji Pink, dok je SNS imao nešto više od četiri sata a SPS –JS oko 22 minuta.

Na televiziji B92 Savez za Srbiju imao je čitavih 57 sekundi, SNS 57 minuta, a najveću minutažu imala je Ujedinjena demokratska Srbija, oko sat vremena.

Na televiziji N1, kako se navodi u izveštaju, SZS je bio zastupljen gotovo 14 sati, Ujedinjena demokratska Srbija oko tri sata a gotovo isto vreme dobio je i SNS, Pokret slobodnih građana oko dva sata, SPS-JS nešto više od 10 minuta.

BIRODI: Metodologija nije u skladu sa međunarodnom praksom

Na izveštaj REM-a o zastupljenosti političkih stranaka u predizbornoj kampanji u medijima oglasio se Biro za društvena istraživanja (BIRODI) uz ocenu da metodologija koju je primenio REM nije u skladu sa međunarodnim standardima i praksom.

BIRODI mnavodi da su njihovi dosadašnji monitorinzi pokazali ne samo izostanak medijske raznovrsnosti I balansa, već da je prisutna i dominacija aktera, Aleksandra Vučića, koji se, kako se navodi, pojavljuje ne kao kandidat za narodnog poslanika, več kao marketinški akter.

– Naime, Aleksandaru Vučić je istovremeno predsednik stranke i Republike, Zakonom o Agenciji za borbu protiv korupcije, član 29, kojim se reguliše takozvanu funkcionersku kampanju, predsednik Srbije je izuzet od funkcionerske kampanje, te je on jedini javni funkcioner koji može da se bavi legalno funkcionerskom kampanjom-navodi BIRODI.

Dalje se napominje između ostalog da je metodološki i fenomenološki opravadano meriti medijsku zastupljenost Aleksandra Vučiča kao predsednika Srbije.

– Njegova dominantno pozitivna prisutnost u toj funkciji utiče na formiranje stavova birača da glasaju za izbornu listu gde je on izrazito vidljiv (marketinški) akter, a stranka čiji je predsednik u drugom planu.

Merenjem samo vremena, a ne i tonaliteta predstavljanja aktera, REM se opredelio da realizuje monitoring koji više sakriva, a što manje otkriva – upozorava BIRODI.

Oni podsećaju da je BIRODI pri izradi Pravilika koji reguliše postupanje javnih servisa tokom izborne kampanje, zahtevao primenu međunarodnih standard (ODIHR, Venecijanska komisija i Direktorat za ljudska prava Evropske komisije) , ali da to nije usvojeno.

– Ovo se pre svega odnosi na analizu tonaliteta – pozitivan, negativan i netralan – izveštavanja o akterima u izbornom procesu – navodi BIRODI.

SZS: Izveštaj REM još jedan razlog za bojkot

Saopšenjem se oglasio i Savez za Srbiju.

– Izveštaj REM po kome “izborna lista Saveza za Srbiju” ima više prostora u medijima od SNS je konačan dokaz ludila u kome živimo, ali i pokazatelj da REM zapravo ne postoji i jedan od razloga zašto bojkotujemo ove nedemokratske izbore.

Znaju članovi REM-a da SZS ne učestvuje na izborima i samim tim ni nema izbornu listu.

Znaju da se ne mogu sabirati sekunde na kablovskim televizijama koje može da vidi trećina Srbije i sekunde na televizijama sa nacionalnom frekvencijom.

Znaju da je N1 televizija kanal koji ima samo informativni program i u čije emisije predstavnici vlasti do sada nisu dolazili, ali ih zato u dnevnicima ove televizije samo kroz izjave Aleksandra Vučica ima 20 puta više nego cele opozicije zajedno.

Znaju Olivera Zekić i ekipa da je odnos Vučića i celokupne opozicije u dnevnicima RTS-a 99:1.

Znaju da u ovoj godini nijedan lider opozicije nije bio gost na javnom servisu.

Znaju još mnogo toga zbog čega Srbija nastavlja da pada na rang-listi slobode medija Reportera bez granica.

Sve to znaju, ali sprovode gebelsovsku politiku i nastavljaju da bez trunke stida lažu narod čime su ovo telo pretvorili u servis Aleksandra Vučica i njegove fabrike laži. I zbog toga će odgovarati građanima koji ih plaćaju – navodi se u saopštenju SZS-a.

Prosečna plata od 900 €, više novca privatnicima: Šta je Vučić obećao na drugom onlajn mitingu?

Dragana Krstić

Dragana Krstić

Blogerka, opasno navučena na šoping, i jednako toliko vezana za putovanja.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

Share via
Copy link