Magazin Srbija

Pogledajte reklamu o Rio Tintu koju je zabranio RTS

RTS-studio
Foto: Printscreen/RTS

Udruženje „Kreni-promeni“ uz podršku i prisustvo brojnih građana sinoć je održalo protest ispred zgrade RTS-a pošto je javni servis odbio da emituje reklamu koju je to udruženje snimilo protiv Rio Tinta, iako su ispunjeni svi zakonski uslovi kod izrade reklame i poštovani svi protokoli koje nalaže javni servis.

Cenzurisani spot na sinoćnom protestu imao je svoju premijeru, a preplavio je i sve društvene mreže. Iz udruženja „Kreni-promeni“ saopštili su da je, od puštanja spota na društvene mreže, samo na njihovim kanalima, reklamu protiv Rio Tinta i zagađenja Srbije pogledalo više od pola miliona ljudi:

– Ljudi, juče smo pustili reklamu. Pogledalo je već pola miliona ljudi samo na našim mrežama. Preplavili smo sve društvene mreže! Ne znam da li je ijedna reklama ovako izgrmela. Ajde da pokažemo da RTS ne može da ućutka istinu. Šaljite ga prijateljima, delite, kačite. Atmosfera ispred RTS je bila veličanstvena – saopštili su iz ovog pokreta.

– RTS je zabranio reklamu, ali ne može sprečiti “Istinu o Rio Tintu” i jasnu poruku “Srbija nije na prodaju!” Borba sa Rio Tintom je odavno počela. Rezultat u svakoj bitki zavisi od svakog od nas.
Jedan čovek ne može snimiti reklamu, ali hiljade malih donacija obezbedili su da se ova reklama snimi. RTS može zabraniti njegovo emitovanje, ali stotine hiljadi ljudi deleći ovaj video može omogućiti da cela Srbija vidi ovaj video. Pošaljimo jasnu poruku RTS-u – Džaba ste zabranjivali! – kažu iz pokreta „Kreni-promeni“.

Podsetimo, zbog reklame Rio Tinta koja se emituje na RTS-u, javnost je burno reagovala. Ispred zgrade Javnog servisa je početkom novembra održan protest zbog pomenute reklame koja kopanje litijuma predstavlja kao blagodet i zelenu investiciju za Srbiju.

Reklama protiv Rio Tinta koju su svojim donacijama finansirali građani je uspešno završena, a u njenom snimanju su učestvovali naši poznati glumci Viktor Savić i Jelena Stupljanin, kao i naši naučnici akademik Nenad Kostić i Dragana Đorđević. Javni servis građana Srbije odbio je da emituje reklamu:

– Iako je „Kreni-promeni“ ispoštovao sve zakonske procedure i poslovnu praksu RTS-a, odjednom je umesto u utorak najavljeno da će definitivno odobrenje biti dobijeno u sredu ujutru. Od tada, prekida se svaka komunikacija, a zaposleni sa kojima smo do tada komunicirali se ne javljaju na telefon. Ne dobija se nikakva zvanična informacija niti razlog zašto reklama ne bi bila emitovana u dogovorenom terminu – pojasnili su iz udruženja objasnivši da su reklamu finansirali građani.

Predstavnici udruženja potom su upućeni u kancelarije u kojima nema zaposlenih koji su odgovorni za reklamu.

– U pitanju je očigledno kršenje prava na slobodu izražavanja. Reklama građana bila je odgovor na reklame Rio Tinta koje su propagirale kopanje litijuma što bi trebalo da bude predmet referenduma kako su najavile vlasti – naveli su u saopštenju.

Kap je prelila čašu i sporna reklama je puštena na sve društvene mreže i u ovom trenutku deli se internetom. Da li će se RTS konačno staviti u službu građana i popustiti pred pritiscima javnosti ostaje da se vidi. U svakom slučaju, cenzura ne može zaustaviti lavinu koja je pokrenuta.

Čitajte Luftiku na Google vestima

Srbija u dokumentima EU označena kao”zona žrtvovanja” zbog kompanije Rio Tinto i iskopavanja litijuma

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
3K Shares
3K Shares
Share via
Copy link