Novi Sad

Uskoro razgledanje Novog Sada iz dabl-dekera

Turisti i Novosađani će uskoro moći da uživaju u razgledanju Novog Sada vozeći se u crvenom dabl-deker autobusu. Vožnja autentičnim oldtajmerom “London Transporta” trajaće oko 50 minuta, a svi putnici moći će uživo ili preko tonskog snimka na srpskom i engleskom jeziku da slušaju priče turističkog vodiča o znamenitostima Novog Sada. Autobus bi trebao da krene sa radom već početkom leta.

Planirano je da razgledanje grada autobusom na sprat, koji ima 46 sedišta, bude organizovano subotom i nedeljom, bez obzira na broj prijavljenih putnika, uz mogućnost organizovanja polazaka radnim danima na upit.

Projekat je osmislila marketinška agencija „Promo group Serbia“ u čijem je danas taj oldtajmer vlasništvu, s idejom da Novi Sad dobije stalne ture razgledanja iz autobusa na sprat, po ugledu na velike svetske metropole.

“Želimo da probamo da pronađemo nekoliko sponzora koji će pokriti troškove neophodne da bi se ture realizovale sigurno i u kontinuitetu od nekoliko meseci, bez obzira na broj putnika, barem tokom leta, do jeseni” – rekao je direktor kompanije Zoran Prodanović, dodavši da će se ture realizovati i ako se za vožnju prijavi jedan putnik.

“Još uvek smo u pregovorima s nekoliko banaka i kompanija. Za sada imamo nezvaničnu saglasnost Uprave za saobraćaj i puteve i Uprave za privredu. Saznali smo nezvanično da se čeka mišljenje i odobrenje kabineta gradonačelnika u vezi s mestom polaska, što je takođe važan elemenat za realizaciju projekta. Trebalo bi da to bude centar grada zbog jednostavnosti realizacije, ali i stranih turista, kojih je u gradu sve više i kojima bi to bio vrlo interesantan sadržaj, kakav za sada u toj formi ne postoji u gradu”.

Autobuska karta za odrasle biće 500 dinara, za decu od tri do 12 godina 300, a za mališane do tri godine vožnja će biti besplatna.

Ceo projekat biće promovisan na društvenim mrežama i u medijima, a recepcije i turističko-informativni pultovi trebalo bi da dobiju prospekte i brošure o vožnji crvenim autobusom. Kako nam je rekao direktor kompanije „Promo group Serbia“, zeleno svetlo i podršku za realizaciju projekta dobili su i od Turističke organizacije grada Novog Sada.

Autobus je dugačak svega oko osam metara i težak oko sedam i po tona, a pošto je visok više od četiri metra, ruta kojom će voziti turiste testirana je unapred, pa osim krošnji na drveću, većih prepreka za njegovu maršrutu nema.

Autobus je u Srbiju došao 1990. godine
Crveni spratni autobus je počeo da se proizvodi 1958. godine, a danas ih je u svetu sačuvano oko 1.000. Jedan je od najprepoznatljivijih simbola Londona i ima izuzetnu istorijsku i tehničku vrednost. Jedini takav primerak na celom Balkanu je danas u vlasništvu kompanije „Promo group Serbia“ iz Novog Sada, a u Srbiju ga je prvi put 1990. godine dovezao izvesni gospodin Kerić.

“Mi smo premerili nadvožnjake, podvožnjake i sve ostale čvrste prepreke u gradu i on može da prođe svuda, čak i ispod svih nadvožnjaka” – kazao je Zoran Prodanović.

“Gornji deo autobusa ne može da se otvori, on je takav kakav je. Autobus je pravi oldtajmer u dobrom stanju i kondiciji. Ima svega 115 konjskih snaga i čak 9.600 kubika, tako da je i projektovan da traje dugo i da se ne kvari ili da se slabo kvari. Vrlo je jednostavan što se tiče motora i mehanike. Njegova konstrukcija je od izuzetno čvrstog prohroma. Kompletna karoserija mu je od aluminijuma i plastike, što mu takođe daje tu neku dugovečnost. Nema problema s habanjem i korozijom”.

Crveni dvospratni autobus RM-83 je glavna atrakcija gde god da protutnji, mami poglede i osmehe svih prolaznika, magnet je za foto-objektive, a vozači mu na ulicama obavezno sviraju. Ljudi vole da ga dodirnu i slikaju se ispred njega, te da uđu i sednu u njega. Stoga verujemo da će svi turisti, ali i sugrađani, biti oduševljeni kada ta atrakcija počne da „ordinira“ gradom.

Besplatne ture obilaska Novog Sada i Petrovaradina tokom leta

Čitajte Luftiku na Google vestima

Tamara Obradović

Običan konzument društvenih mreža, američke literature i pomfrita.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

472 Shares
472 Shares
Share via
Copy link