Magazin

Švajcarski supermarketi povukli iz prodaje čokoladicu koja širi rasizam

rasisticki slatkis

Zbog mnogobrojnih optužbi da širi rasizam, najveći lanac supermarketa u Švajcarskoj povukao je iz prodaje popularni čokoladni mančmalou Mohrenkopf.

U mnogim prodavnicama Migrosa protekla dva dana zabeležena je velika navala za ovim slatkišima nakon što je stiglo obaveštenje da više neće prodavati popularni proizvod švajcarske kompanije “Dubler”.

Ovaj potez Migrosa usledio je nakon duge internet rasprave o čokoladnim poslasticama, a koja se pojavila usred aktuelnog svetskog talasa antirasizma nakon smrti Afroamerikanca Džordža Flojda.

Sumnje u rasističku pozadinu švajcarskog čokoladnog mančmaloua pokrenuo je anonimini korisnik Tvitera koji je pokrenuo više rasprava o poreklu imena ovog slatkiša i korporativne odgovornosti kompanije koja vređa svoje kupce prodavajući “Mohrenkopf” (Moor’s Head). Moor’s Head odnosi se na heraldički prikaz glave, obično tamnopute osobe, prikazane iz profila s trakom oko čela.

“Dragi Migros, molim vas da odmah uklonite ovaj proizvod iz svoje ponude. Taj naziv je izrazito rasistički i nije politički korektan”, napisao je na Tviteru korisnik pod imenom @MereSirrTeh.

Nakon velikog odziva drugih korisnika, ovaj tvit je izbrisan, kao i anonimni račun, piše 021.

Novinar Kristijan Bek usprotivio se kritikama na račun slatkiša rekavši da nikada nije razmišljao o čoveku s tamnom kožom kao o “Mohrenkopfu”.

Drugi su celu raspravu okarakterisali kao “apsolutnu glupost” govoreći da ne može odjednom sve biti rasističko. Neki su čak istakli da je, bez obzira na moralne implikacije naziva slatkiša, cela bura na Tviteru besplatna reklama za proizvođača čokolade, odnosno kompaniju “Dubler”.

Zbog navodne nekorektnosti i Mućke bi mogle biti uklonjene s interneta

PARTNERI SAJTA


212 Shares
212 Shares
Share via
Copy link