Magazin

Prvaci zbog gluvonemog drugara uče znakovni jezik, a nas kako biti čovek

Možda i najbolji primer inkluzije i siguran dokaz da svi zaslužuju jednake šanse stiže nam iz Osnovne škole Miroslav Krleža u Zenici. Naime, prvaci koji pohađaju tu školu počeli su da uče jezik znakova, kako bi neometano mogli da komuniciraju sa svojim gluvonemim drugarom.

Almin Ramić je osmogodišnjak koji ne čuje i ne priča zbog čega se koristi znakovnim jezikom, piše portal Blic.

Zbog brojnih problema, brigu o njemu vode staratelji, a ne roditelji. Oni su dobili preporuku da Almin školovanje završi u Centru za slušnu i govornu rehabilitaciju u Sarajevu.

Učiteljica Azra Ahmić, koja se već 24 godina bavi ovom profesijom, prihvatila je Almina u svoj razred, te je i sama počela učiti znakovni jezik.

– Neposredno pred upis učenika dobili smo informaciju da će gluvonem dečak biti upisan u našu školu. Došao je na razgovor sa svojom starateljicom i ja sam se izjasnila da pristajem da bude u mom odeljenju i otpočeli smo pripreme da ga koliko-toliko dočekamo spremni – rekla je Ahmićeva.

Ovo je prvi ovakav slučaj u njenoj karijeri. Dodala je da je strah od neuspeha uvek prisutan.

– Još uvek se svi učimo, upoznajemo i tek smo napravili prvi korak na tom putu. Čeka nas još dosta posla, ali ovo je neminovno. Mi, prosvetni radnici, s procesom inkluzije moramo prihvatiti ovakvu decu u školu. Svako dete zaslužuje obrazovanje, njegovi staratelji su bili protiv toga da ide u Sarajevo i Almin je danas s nama ovde. Mi ćemo raditi, a koliko ćemo na obrazovnom planu uspeti – ostaje da se vidi – izjavila je Ahmićeva.

Alminovi drugari, učiteljica i pedagogica polako uče znakovni jezik kako bi mogli komunicirati.

– Ovo je bio veliki izazov za nas, nakon tri meseca možemo reći da je Almin dečak koji voli školu. Voli drugare i srećan je. Njegovi drugari ga vole, ne isključuju ga iz aktivnosti, voli da radi i uči. Ovo je pokazatelj da kada date sve koliko možete i koliko se očekuje na vašoj poziciji, ništa nije nemoguće. Za dete je značajno da se oseća prihvaćenim i da se ne oseća drugačiji. Moramo voleti različitosti i deca sigurno neće ostati uskraćena, biće samo bogatija – rekla je pedagogica Elzina Muratović-Tutmić

Direktor škole Murat Spahić je dodao da će u narednom periodu napisati određene projekte i uputiti ih nadležnim institucijama i organizacijama kako bi za Almina osigurali potrebna pomagala u nastavi.

Almin nastavu pohađa uz pomoć asistentice Brankice Jurić koja mu prevodi nastavu i olakšava komunikaciju s drugim učenicima.

Nakon četiri završena razreda kod učiteljice, Almin će svoje obrazovanje nastaviti kod nastavnika koji će ga, svi se nadaju, spremno dočekati i pružiti mu potrebno znanje.

Mali Luka ne čuje i ne može da trepće, a njegova mama je oličenje hrabrosti

Čitajte Luftiku na Google vestima

Tamara Obradović

Običan konzument društvenih mreža, američke literature i pomfrita.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

13.1K Shares
13.1K Shares
Share via
Copy link