osnovna skola zenica
FOTO: E.M./ KLIX.BA / RAS SRBIJA
Magazin

Prvaci zbog gluvonemog drugara uče znakovni jezik, a nas kako biti čovek

Možda i najbolji primer inkluzije i siguran dokaz da svi zaslužuju jednake šanse stiže nam iz Osnovne škole Miroslav Krleža u Zenici. Naime, prvaci koji pohađaju tu školu počeli su da uče jezik znakova, kako bi neometano mogli da komuniciraju sa svojim gluvonemim drugarom.

Almin Ramić je osmogodišnjak koji ne čuje i ne priča zbog čega se koristi znakovnim jezikom, piše portal Blic.

Zbog brojnih problema, brigu o njemu vode staratelji, a ne roditelji. Oni su dobili preporuku da Almin školovanje završi u Centru za slušnu i govornu rehabilitaciju u Sarajevu.

Učiteljica Azra Ahmić, koja se već 24 godina bavi ovom profesijom, prihvatila je Almina u svoj razred, te je i sama počela učiti znakovni jezik.

– Neposredno pred upis učenika dobili smo informaciju da će gluvonem dečak biti upisan u našu školu. Došao je na razgovor sa svojom starateljicom i ja sam se izjasnila da pristajem da bude u mom odeljenju i otpočeli smo pripreme da ga koliko-toliko dočekamo spremni – rekla je Ahmićeva.

Ovo je prvi ovakav slučaj u njenoj karijeri. Dodala je da je strah od neuspeha uvek prisutan.

– Još uvek se svi učimo, upoznajemo i tek smo napravili prvi korak na tom putu. Čeka nas još dosta posla, ali ovo je neminovno. Mi, prosvetni radnici, s procesom inkluzije moramo prihvatiti ovakvu decu u školu. Svako dete zaslužuje obrazovanje, njegovi staratelji su bili protiv toga da ide u Sarajevo i Almin je danas s nama ovde. Mi ćemo raditi, a koliko ćemo na obrazovnom planu uspeti – ostaje da se vidi – izjavila je Ahmićeva.

Alminovi drugari, učiteljica i pedagogica polako uče znakovni jezik kako bi mogli komunicirati.

– Ovo je bio veliki izazov za nas, nakon tri meseca možemo reći da je Almin dečak koji voli školu. Voli drugare i srećan je. Njegovi drugari ga vole, ne isključuju ga iz aktivnosti, voli da radi i uči. Ovo je pokazatelj da kada date sve koliko možete i koliko se očekuje na vašoj poziciji, ništa nije nemoguće. Za dete je značajno da se oseća prihvaćenim i da se ne oseća drugačiji. Moramo voleti različitosti i deca sigurno neće ostati uskraćena, biće samo bogatija – rekla je pedagogica Elzina Muratović-Tutmić

Direktor škole Murat Spahić je dodao da će u narednom periodu napisati određene projekte i uputiti ih nadležnim institucijama i organizacijama kako bi za Almina osigurali potrebna pomagala u nastavi.

Almin nastavu pohađa uz pomoć asistentice Brankice Jurić koja mu prevodi nastavu i olakšava komunikaciju s drugim učenicima.

Nakon četiri završena razreda kod učiteljice, Almin će svoje obrazovanje nastaviti kod nastavnika koji će ga, svi se nadaju, spremno dočekati i pružiti mu potrebno znanje.

Mali Luka ne čuje i ne može da trepće, a njegova mama je oličenje hrabrosti

covid 19 kontakt desk

Ne zaboravite da lajkujete Luftiku

osnovna skola zenica

Tamara Obradović

Tamara Obradović

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

6.5K Shares
6.5K Shares
Share via
Copy link