Beograd Novi Sad

Pruga između Beograda i Novog Sada stigla je do “surove” Fruške gore

Ruske železnice su za poslednje tri godine rekonstruisale 205 kilometara srpskih pruga, a ukupna vrednost radova iznosila je 350 miliona dolara. Pruga između Beograda i Novog Sada stigla je do svoje najzahtevnije deonice koja prolazi kroz Frušku goru i koju će krasiti dva tunela i veliki vijadukt.

Da bi izgradili železnički vijadukt od četiri kilometra ruski “RŽD Internešnl” mora da ugradi 80 kilometara šipova i izgradi dve tunelske cevi kroz Frušku goru dužine nešto više od dva kilometra, piše RTS.

Brza pruga od Beograda do Budimpešte je prioritet “Železnica Srbije” i najveće gradilište u jugoistočnoj Evropi.

Deonica od Stare Pazove do Novog Sada prolazi kroz planinske delove Fruške gore i veoma je zahtevna jer se pruga direktno iz tunela spušta ka obali Dunava i silazi u Novi Sad. Deonica je duga 40 kilometara, a vijadukt skoro četiri kilometra.

“Na deonici od Stare Pazove do Novog Sada imamo 52 objekta. Osamnaest najvećih je trenutno u radu, a neki na samom završetku, kao što je denivelacija ukrštanja pruge za Šid i Novi Sad. Završeno je 99 odsto radova na tom ogromnom objektu”, naveo je direktor Infrastrukture “Železnica Srbije” Miroljub Jeftić.

Projekat je domaći, a uradio ga je Institut CIP. Vozovi na ovoj dvokolosečnoj pruzi treba da postižu brzine do 200 kilometara na čas. Glavna prednost je što može da primi i putničke i teretne vozove.

“Ovo je najsavremenija pruga u našoj državi i regionu, po svim evropskim standardima, i ona nema nikakvih dodirnih tačaka sa putnom infrastrukturom, nego se pravi denivelacija puteva, podvožnjaci, nadvožnjaci a pruga ostaje ograđena kao što je auto-put”, ističe direktor CIP-a Milutin Ignjatović.

Srbija je za tri godine rekonstruisala 500 kilometara železničkih pruga, kažu u resornom ministarstvu.

Ruske železnice su na deonici Stara Pazova – Novi Sad napravile prvih 17 kilometara pruge za brzine do 200 klometara na sat. Rok za završetak je 2021. godina. U RŽD Internešenelu kažu da sada na terenu imaju sto mašina i preko 120 radnika, ali i veliki broj kooperanata iz Srbije koji rade na zajedničkom projektu.

Smeće koje je pronašla na Fruškoj gori na gospodski način vratila vlasniku

Čitajte Luftiku na Google vestima

Redakcija

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

365 Shares
365 Shares
Share via
Copy link