pruga
Beograd Novi Sad

Pruga između Beograda i Novog Sada stigla je do „surove“ Fruške gore

Ruske železnice su za poslednje tri godine rekonstruisale 205 kilometara srpskih pruga, a ukupna vrednost radova iznosila je 350 miliona dolara. Pruga između Beograda i Novog Sada stigla je do svoje najzahtevnije deonice koja prolazi kroz Frušku goru i koju će krasiti dva tunela i veliki vijadukt.

Da bi izgradili železnički vijadukt od četiri kilometra ruski „RŽD Internešnl“ mora da ugradi 80 kilometara šipova i izgradi dve tunelske cevi kroz Frušku goru dužine nešto više od dva kilometra, piše RTS.

Brza pruga od Beograda do Budimpešte je prioritet „Železnica Srbije“ i najveće gradilište u jugoistočnoj Evropi.

Deonica od Stare Pazove do Novog Sada prolazi kroz planinske delove Fruške gore i veoma je zahtevna jer se pruga direktno iz tunela spušta ka obali Dunava i silazi u Novi Sad. Deonica je duga 40 kilometara, a vijadukt skoro četiri kilometra.

„Na deonici od Stare Pazove do Novog Sada imamo 52 objekta. Osamnaest najvećih je trenutno u radu, a neki na samom završetku, kao što je denivelacija ukrštanja pruge za Šid i Novi Sad. Završeno je 99 odsto radova na tom ogromnom objektu“, naveo je direktor Infrastrukture „Železnica Srbije“ Miroljub Jeftić.

Projekat je domaći, a uradio ga je Institut CIP. Vozovi na ovoj dvokolosečnoj pruzi treba da postižu brzine do 200 kilometara na čas. Glavna prednost je što može da primi i putničke i teretne vozove.

„Ovo je najsavremenija pruga u našoj državi i regionu, po svim evropskim standardima, i ona nema nikakvih dodirnih tačaka sa putnom infrastrukturom, nego se pravi denivelacija puteva, podvožnjaci, nadvožnjaci a pruga ostaje ograđena kao što je auto-put“, ističe direktor CIP-a Milutin Ignjatović.

Srbija je za tri godine rekonstruisala 500 kilometara železničkih pruga, kažu u resornom ministarstvu.

Ruske železnice su na deonici Stara Pazova – Novi Sad napravile prvih 17 kilometara pruge za brzine do 200 klometara na sat. Rok za završetak je 2021. godina. U RŽD Internešenelu kažu da sada na terenu imaju sto mašina i preko 120 radnika, ali i veliki broj kooperanata iz Srbije koji rade na zajedničkom projektu.

Smeće koje je pronašla na Fruškoj gori na gospodski način vratila vlasniku

Ne zaboravite da lajkujete Luftiku