Magazin Svet

Demografska katastrofa u Japanu: Umesto za novorođenčad, prave pelene za odrasle

proizvodnja pelena odži holdings japan
Foto: Freepik/rawpixel.com

Trend drastičnog smanjenja prirodnog priraštaja prisutan je u velikom broju zemalja na planeti, a čini se da mu nije odoleo ni izuzetno razvijeni Japan. To dokazuje i činjenica da je proizvođač pelena iz ove daleke azijske države, Odži holdings, najavio je da će prestati da proizvodi pelene za bebe i da će se umesto toga fokusirati na tržište za odrasle.

Ova kompanija je poslednja u nizu koja je donela takvu odluku u Japanu koji ubrzano stari i gde je natalitet rekordno nizak, preneo je BBC.

Konstantan pad broja novorođenčadi u Japanu

Prodaja pelena za odrasle nadmašila je prodaju pelena za odojčad u poslednjih 10 godina.

Broj rođenih beba u Japanu 2023. godine iznosio je 758.631, što je 5,1 odsto manje u odnosu na prethodnu godinu. To je, takođe, bio najmanji broj rođenih u Japanu od 19. veka.

Sedamdesetih godina ta cifra je iznosila više od dva miliona.

Odži Holdings navodi da njegova podružnica, Odži Nepia, trenutno proizvodi 400 miliona pelena za bebe godišnje.

Proizvodnja je u padu od 2001. godine, kada je kompanija dostigla vrhunac – proizvodnju 700 miliona pelena.

Još 2011. godine, najveci proizvođač pelena u Japanu, Uničarm, naveo je da je njegova prodaja pelena za odrasle nadmašila prodaju pelena za bebe.

Jedna od najstarijih populacija na svetu

U međuvremenu, tržište pelena za odrasle raste i procenjuje se da vredi više od dve milijarde dolara.

Japan ima jednu od najstarijih populacija na svetu, sa skoro 30 odsto stanovnika starosti 65 ili više godina.

Prošle godine je udeo starijih od 80 godina prvi put premašio 10 procenata.

Ali Japan nije usamljen, stope fertiliteta, takođe, u padu su u Hongkongu, Singapuru, Tajvanu i Južnoj Koreji, od kojih poslednja ima najniži natalitet na svetu.

Izvor: 021.rs, Tanjug

Snimak Japanaca dok idu na posao šokirao mnoge, odzvanja samo bat koraka (VIDEO)

Čitajte Luftiku na Google vestima

Luftika #

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

Share via
Copy link