Magazin Srbija

Zlatni, srebrni i bronzani Pinokio za Alo, Informer i Espreso

zlatni-pinokio

Portal FakeNews Tragač i ove godine je dodelio Zlatnog, Srebrnog i Bronzanog Pinokija medijima koji su tokom prethodnih godinu dana prema evidenciji tog portala najčešće širili lažne i manipulativne vesti.

FakeNews Tragač tim je istražio 139 lažnih i manipulativnih sadržaja i sproveo šest složenijih istraživanja.

Od ukupnog broja detektovanih sadržaja 18,7% moglo se pronaći u štampanom ili onlajn izdanju Alo, čime je ovaj medij po treći put zaslužio Zlatnog Pinokija.

Na drugom mestu našao se Informer, koji je iz korpusa dokazanih dezinformacija kreirao ili preneo 18% sadržaja, a na trećem je Espreso, sa učešćem od 15,1%.

Sa portala FakeNews Tragač napominju da ove procente ne treba tumačiti kumulativno jer se većina lažnih i manipulativnih sadržaja nije zadržala na jednom mediju, već je istovremeno objavljena na više mesta.

Udeo detektovanih manipulativnih i lažnih sadržaja u mejnstrim medijima ove godine je niži nego prethodnih godina, pre svega zbog činjenice da je najveći deo dezinformacija tokom 2021. detektovan na društvenim mrežama.

To se posebno uočava u okviru teme vakcinacije, gde su tabloidi, nasuprot svom prepoznatljivom maniru, izbegavali davanje prostora neutemeljenim i lažnim informacijama o vakcinama.

U periodu od januara do oktobra 2021. portali Raskrinkavanje.ba, Fakenews.rs i Raskrikavanje.rs objavili su ukupno 218 analiza u okviru kojih su dekonstruisani lažni i manipulativni narativi o vakcinama i vakcinaciji na našem govornom području, što bi značilo da je svake sedmice u proseku objavljivano najmanje pet različitih lažnih narativa.

Antivakcinalne dezinformacije najčešće su se pojavljivale na Fejsbuku (46% ukupnog broja neistinitih sadržaja), a učešće veće od 1% imali su još samo sadržaji sa Jutjuba (8%), Tvitera (5%), a potom i sa portala Logično (4%), Srbin info (3%), Vaseljenska (2%), Nulta tačka (2%), Alo (2%) i Dokumentarac (2%).

Redakcija Fake News Tragača će narednih dana dobitnicima nagrada poslati plakete i statue Zlatnog, Srebrnog i Bronzanog Pinokija, uz napomenu da u bajci na koju referišemo drveni lutak sklon laganju ima priliku i da se popravi.

Država podobnim medijima dala 83, a marketinškim agencijama 258 miliona

Čitajte Luftiku na Google vestima

156 Shares
156 Shares
Share via
Copy link