Magazin

Oba pilota poginula, srušeni avion star 34 godine i poslednji takav u Vojsci Srbije

mig 21
Poslednja nesreća najverovatnije predstavlja kraj upotrebe lovca-presretača MiG-21 u RV i PVO Vojske Srbije

Ministarstvo odbrane potvrdilo je da su dva pilota Ratnog vazduhoplovstva i PVO Vojske Srbije poginuli oko 9.10 časova kada je pao avion MiG-21 u rejonu sela Brasina kod Malog Zvornika obavljajući svoje letačke zadatke.

Mesto tragedije obišli su i razgovarali sa očevicima ministar odbrane Aleksandar Vulin, načelnik Generalštaba general Milan Mojsilović, komandant Ratnog vazduhoplovstva i PVO general-major Duško Žarković i komandant 204. vazduhoplovne brigade pukovnik Brane Krnjajić.

Formirane komisije za istragu

Nakon uviđaja koji su obavili i civilni i vojni organi, načelnik Generalštaba formirao je Komisiju za ispitivanje vanrednog događaja na čelu sa načelnikom Uprave za razvoj i opremanje brigadnim generalom Milanom Popovićem, a komandant Ratnog vazduhoplovstva i PVO formirao je stručnu komisiju za utvrđivanje uzroka udesa aviona MiG-21 koju vodi načelnik štaba Komande RViPVO brigadni general Aleksandar Bjelić.

Ministarstvo odbrane navelo je da će, nakon obaveštavanja svih članova porodica poginulih pilota, obavestiti javnost o imenima pilota. Telegrame saučešća porodicama poginulih pilota uputili su predsednik Srbije Aleksandar Vučić, ministar odbrane Aleksandar Vulin i načelnik Generalštaba general Milan Mojsilović, dodaje se u saopštenju, a prenosi N1.

Poslednji Mig-21 u VS

Avion Mig-21 UM evidencijskog broja 16185, koji se srušio u rejonu Loznice, bio je poslednji avion tog tipa u Vojsci Srbije a u eksploataciji je proveo 34 godine.

U pitanju je ukupno 261. avion tog tipa nabavljen 1986. godine za potrebe Jugoslovenske narodne armije, koji je poslednji remont obavio pre četiri godine

Vojni analitičar Aleksandar Radić izjavio je agenciji Beta da su potpuno nejasni razlozi zbog čega je taj avion uopšte i vraćen u upotrebu, ali da je u Srbiji nepotrebno stvorena slika da sve mora da se koristi.

“Avion je na remont upućen 2010. godine i na njemu je proveo punih šest godina, što je neobično jer se remont ranije merio mesecima. Onda je vraćen u upotrebu, ali je u maju 2018. godine ponovo prizemljen zbog tehničkih razloga. Vraćen je u stroj 7. maja ove godine”, rekao je Radić.

On je rekao da je korišćenje tog aviona bilo vrlo upitno, tim pre što se Srbija stalno hvali da je remontovala eskadrilu modernijih Migova 29.

“Ali imate ministra odbrane Aleksandra Vulina koji se hvali da mi i dalje koristimo Strele 2M, iako su one potpuno zastarele. Veliki je upliv politike u struku, previše je jaka potreba da se prikaže da smo jaki. Stvorena je riskantna situacija da treba praviti čuda od stare tehnike”, rekao je Radić.

Govoreći o Migu-21 koji se danas srušio, Radić je rekao da je taj avion ne samo jedan od poslednjih aviona tog tipa koji je stigao u Jugoslaviju, već i jedan od poslednjih proizvedenih u bivšem SSSR-u i da je to u pravom smislu te reči oldtajmer, odnosno avion za koji je danas veoma teško nabaviti rezervne delove.

Piloti se nisu katapultirali kako bi sprečili avion da padne na naseljeno mesto

46 Shares
Share via
Copy link