Magazin Srbija

Kako je i Deda Mraz postao član SNS-a i krenuo u okršaj sa opozicijom

srpska-napredna-stranka-vucic
Foto: SNS/Facebook

Novogodišnji spotovi vladajuće SNS, kroz političke poruke koje šalje Deda Mraz, nagoveštavaju ofanzivnu kampanju naprednjaka za beogradske izbore.

Novogodišnjim željama koje ispunjava Deda Mraz obećavaju se novi gradski projekti, ali i koristi svaka prilika da se vodi negativna kampanja protiv političkih protivnika, ističu sagovornici Danasa.

Ovoga puta kroz novogodišnje čestitke SNS je najviše adresirao birače na Novom Beogradu i Starom gradu i to kroz dva spota, jedan u kome žiteljima Starog Grada SNS-ov Deda Mraz obećava novu garažu, a u drugom Novobeograđanima izgradnju vrtića.

Ipak, za razliku od prvog spota, u drugom koji se obraća biračkom telu na Novom Beogradu, jedinoj beogradskoj opštini u kojoj SNS nema većinu, nije bilo negativne kampanje jer jer prvi čovek opštine Aleksandar Šapić, deo vladajuće koalicije na republičkom nivou.

Zato je kroz prvi spot upućen žiteljima Starog grada, na kome SNS jeste formirao vlast na lokalnim izborima prošle godine, iskorišćena prilika da se podsete birači na negativnu kampanju protiv bivšeg predsednika opštine Marka Bastaća.

Ovde Deda Mraz deci objašnjava da ga je Bastać „tri dana držao vezanog u podrumu“, nakon što ga „deca“ koja mu dolaze u posetu podsete da su one „prošle godine tražile da skloni Bastaća“.

Time je napravljena veza i sa prošlogodišnjim novogodišnjim videom u kome se SNS služio sličnim mehanizmima za napade na političke protivnike.

Da je ovo najava žestoke kampanje koja će se voditi u ovoj godini, ocenjuje politički analitičar Boban Stojanović.

On za Danas ističe da je osim spotova, čuo i da SNS već vodi kampanju od vrata do vrata, te da ne iznenađuje ovakav početak godine.

– SNS je definitivno krenuo u kampanju za izbore u Beogradu. SNS zna da će izbori u Beogradu, bez obzira na sve, biti neizvesni. Vrlo verovatno su procenili da su im Stari grad i Novi Beograd prostor gde mogu da prošire broj birača, pa ih adresiraju u spotovima na početku. Kao i svim populistima, tako je i njima neophodan protivnik. Za Đilasa je nadležna Skupština, uz tabloide i propagandne nacionalne frekvencije, a kroz spotove su se sada osvrnuli na Bastaća. Važno im je da je tu neki protivnik, često ga i izmišljaju, ali to je model njihove kampanje svih ovih godina, navodi Stojanović. On dodaje da je uveren da će ovakva kampanja biti sve intenzivnija tokom godine.

Da se radi o kampanji za Beograd saglasan je i kulturolog Ratko Božović koji u razgovoru za Danas ističe da na pokušaj humora vlasti treba odgovoriti satirom i humorom, jer oni to najbolje razumeju.

– Vidi se da je Beograd mesto koje sada treba osvojiti i ovi spotovi su deo te predizborne strategije. Glavna matrica je da ništa nije važnije od predizborne kampanje i dobijanja izbora. SNS ne sme da pusti Beograd nikako jer može da bude opasno za celinu Srbije. Videćete da će na delu biti okupacija Beograda na razne načine, od spotova preko državnih medija a čak i tokom praznika ne ispuštaju tempo, naveo je Božović. On dodaje da ipak ovakve spotove ne treba preozbiljno shvatiti jer su oni odraz neukusa kao kada se hrana presoli pa postane neukusna.

– Narod je na takav neukus navikao jer sve to dolazi iz jedne kuhinje, od jednog čvrstog glasa. Drago mi je što imaju osećaj za humor i satiru i što ih to najviše pogađa, samo tom merom im i treba odgovarati, ističe Božović.

Marko Bastać, osnivač Kancelarije za lokalne i inovativne politike (KLIP) i bivši prvi čovek Starog Grada, smatra da se on našao prvi na udaru režimskih spotova u ovoj godini jer je nedavno pozvao na jedinstvo opozicije, tražio ostavke gradske vlasti i prevremene beogradske izbore.

– Reč je o uhodanom gebelsovskom modelu reakcije na različito mišljenje koji SNS sprovodi svaki put kada ih neko javno kritikuje. Kada sam pre tri nedelje zatražio ostavke gradonačelnika, zamenika gradonačelnika i celokupnog rukovodstva grada Beograda, istog dana mi je stigao poziv u policiju za delo koje je u zapisniku okarakterisano kao „razno“. Kada sam branio Trg republike i Kalemegdan od rušenja, montirali su političke procese protiv mene i služili se lažima i izmišljotinama koje samo bolesnim umovima mogu da padnu na pamet. Sada, kada tražim prevremene gradske izbore i pozivam na jedinstvo opozicije, postao sam deo loše režiranog novogodišnjeg spota, sa kvazihumorom koji je eventualno primeren Pinku, navodi Bastać za Danas.

On je naglasio i da se ne plaši metoda napada i zastrašivanja kojima se služi režim ali da ne razume pokuša humora kojim će se on predstaviti najmlađim sugrađanima kao neko ko je oteo Deda Mraza.

– Grozno je i opasno što se oni šale i igraju sa našim životima, a u Srbiji je i sa pandemijom i bez nje, zahvaljujući naprednjačkoj mašineriji koja gazi i melje sve pred sobom, sve manje razloga za šalu i smeh. Da li ja sada treba preventivno da objasnim sinovima da nisam kidnapovao Deda Mraza jer će ih druga deca pitati nešto na tu temu u školi i vrtiću ili će neki poremećeni um smisliti kampanju kako deca zbog Bastaćeve otmice Deda Mraza neće dobiti paketiće? – upitao je Bastać dodajući da će nastaviti da pruža otpor i da vlast pokazuje nervozu jer „znaju i oni da ove godine gube Beograd“.

Haos u Skupštini Velike Plane: Čišćiji grad, toplanja i revizor koji je postao retrovizor (VIDEO)

Share via
Copy link