U Sremskoj Kamenici, 12. marta osvanula je ograda i tabla na kineskom i engleskom jeziku. Kineska kompanija “China Road and Bridge Corporation” (CRBC) označila je početak radova 4. mosta-obilaznice u Novom Sadu.
Privremena dozvola za pripremne građevinske radove izdata je samo za manji ograđeni deo, odnosno parcelu broj 4442, KO Sremska Kamenica. Ostale parcele ne poseduju nikakvu dozvolu. Projekat mosta nije ni usvojen, a u još uvek važećem Generalnom urbanističkom planu Novog Sada – most ne postoji.
Ipak, u subotu 19. marta potpisan je i komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji obilaznice koji su potpisali ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, v.d. direktora JP Koridori Srbije Aleksandar Antić i potpredsednik kineske kompanije CRBC Žan Šaojuan.
Potpisivanju su prisustvovali i premijerka Srbije Ana Brnabić i gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević. Dobar deo javnosti protivi se izgradnji mosta, a građani Novog Sada su po pravilu ostali uskraćeni za mnoge odgovore pa se tako i pripremni radovi projekta koji zvanično ni ne postoji sprovode pod velom tajne. Kao i ceo “projekat bez projekta”.
Tragom ovih informacija, u subotu (19. marta), aktivisti su se uputili na lice mesta da snime radove i o čemu se zapravo radi. Od ministarstva za građevinarstvo, saobraćaj i infrastrukturu dobili su privremenu građevinsku dozvolu i iz nje saznali da su korisnici Koridori Srbije.
Daniela Stojković Jovanović, predsedavajuća NVO Svet i Dunav za Luftiku kaže da je situacija “strašna i skandalozna”.
– Privremena građevinska dozvola je izdata isključivo za parcelu 4442, KO Sremska Kamenica. U međuvremenu smo Gradsku upravu za urbanizam pitali da li su upoznati sa radovima koji se odvijaju na grupi povezanih parcela u vlasništvu braće Hristić, Nikole i Marka. Vrlo brzo smo dobili odgovor da u centralnoj bazi podataka na ostalim parcelama ne postoji nikakva dozvola, ni privremena.
Naše zaprepašćenje je bilo još veće jer se radi o grubom narušavanju ekološkog koridora zarad stvaranja placa, za koji smo nezvanično čuli da će tu boraviti radnici. Na samom placu postoji i putokaz ispisan na kineskom jeziku. U zemlji Srbiji nedostaje tabla na srpskom jeziku. Bez usvojenog GUP-a Novog Sada, dok stari još važi – objašnjava za naš portal Stojković Jovanović.
Daniela kaže da će posredstvom informacija od javnog značaja građani nastojati da saznaju o čemu se radi:
– Ne znamo pod kojim uslovima su privatna lica iznajmila ili prodala navedene parcele na samoj obali Dunava. Odmah smo prijavili nadležnim inspekcijama. Budući da je privremena dozvola došla od strane republičkog ministarstva istom ministarstvu smo uputili zahtev za vanrednom građevinskom inspekcijom.
U Novom Sadu i dalje imamo na snazi važeći Generalni urbanistički plan do 2021. godine u kome nema 4. mosta-obilaznice. Ovo je grubo kršenje zakona i neko će za to morati da odgovara. Dodatno, imamo i skandaloznu sednicu na kojoj smo se uverili da Urbanizam ne želi da uvaži većinu pristiglih primedbi i glatko odbija 15.000 građana Novog Sada – ističe Stojković Jovanović.
Ona dodaje da ceo postupak svedoči o potpunoj netransparentnosti do izostanka participacije građana Novog Sada u donošenju značajnih i velikih infrastrukturnih projekata.
– Od najavljenih 130 miliona evra, dok projekat nije ni ugledao svetlost dana cifra se već podigla na 175 miliona evra. Neko je rekao da bi za tu razliku mogao još jedan most da se izgradi. Sve će na kraju, nažalost i po svemu sudeći, plaćati građani Novog Sada. Susedne države koje su se zaduživale kod velikih kompanije poput ove često su bile prinuđene da ostanu bez zemlje, budući da nisu imale para da vraćaju kredite.
Ograđeni placevi u Sremskoj Kamenici izgledaju neverovatno i nadrealno jer upućuju na izraz država u državi. Upotrebili smo sve raspoložive administrativno-pravne alatke. Nažalost, ništa nam drugo ne preostaju do ulica i omasovljavanje pokreta protiv izgradnje ovako štetnog projekta za Novi Sad i njegove građane – zaključuje za Luftiku Daniela Stojković Jovanović, predsedavajuća NVO Svet i Dunav.
Dodaj komentar