taxi
Pixabay
Magazin Novi Sad

Niže cene vožnje: Alternativni taksisti u Novom Sadu?

Alternativni taksi prevoznici, koji po znantno jeftinijim cenama voze putnike, uskoro bi trebalo da prevoze i Novosađane. Naime, kompanija „CarGO”, koja posluje na teritoriji Beograda i omogućava zakazivanje prevoza preko aplikacije, zainteresovana je da svoj angažman proširi i na naš grad. Time bi građani imali priliku da se u njihovim automobilima voze po cenama koje su niže 15 do 20 odsto preko dana, odnosno 30 do 40 odsto noću jer se njihova tarifa određuje isključivo po unapred izmerenoj relaciji, piše Dnevnik.

’’Svaka naša naplata se računa kao internet transakcija, odnosno kao bilo koja onlajn kupovina’’, rekla je Marija Mitrović iz marketinga kompanije „CarGO”, i dodala da se njihove usluge ne naplaćuju gotovinom.

’’Sve ide preko „PejPala”, MTS-a i Telenor banke kada je plaćanje kreditnom karticom u pitanju. Moguće je platiti i vaučerima, koji funkcionišu kao „CarGO” kredit ili postpejd karticom. Na imejl-adresu stižu račun i podaci o tome koliko je trajala vožnja i kako je obračunata cena’’, kaže Mitrović.

Mitrović je dodala da svi njihovi vozači prolaze psihološke testove, testove poznavanja grada i osiguranje putnika u vozilu, odnosno, sva pravila o prevozu putnika koji moraju da se poštuju. U Beogradu trenutno raspolažu s oko 150 vozila, a svoje poslovanje su već proširili na Podgoricu i Zagreb. Osim dolaska u Novi Sad, u planu im je i širenje poslovanja u Beč.

„CarGO” ne posluje kao dispečer pa nalikuju američkoj kompaniji „Uber”. Nema telefonskog kontakta između klijenata i zaposlenih, već se u aplikaciju unosi lokacija s koje se polazi kao i adresa na koju građani žele da se prevezu. Aplikacija procenjuje vrednost usluge pa se unapred zna koliko će koštati ta vožnja i vidi putanja kojom će vozač ići. Vozač koji je najbliži putniku koji je zatražio uslugu dolazi na njegovu adresu i vozi na željeno odredište.

Po rečima Marije Mitrović, oni posluju po Zakonu o turizmu kojim je uređen način i uslovi pružanja limo service usluga. Ipak, njihov dolazak u grad bi mogao ugroziti poslovanje taksista, koji, po rečima predsednika taksi udruženja „Maksi taksi” Josipa Kopestinskog, rade na podnošenju inicijative za izmenu Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju. Izmene bi već u maju trebalo da budu usvojene jer su, kako kaže, naišli na podršku vlasti. Izmenama bi ta vrsta prevoza bila strogo zabranjena.

’’Prevoz putnika civilnim vozilima u javnom saobraćaju je zakonski nedopustiv, pre svega zbog bezbednosti, jer ne znate ko vas vozi, a s druge strane i što se tiče regulisanja javnog prevoza’’, kazao je Kopestinski.

’’ Ako je nešto javni prevoz, ne možete da radite bez ikakve kontrole. Imamo obećanje vlasti da će to uskoro biti rešeno. Tim zakonom će takva vrsta prevoza biti totalno protivzakonita, a s tim u vezi i sankcionisana. Radiće se na njihovom iskorenjivanju’’, navodi Kopestinski i dodaje da su takve kompanije registrovane kao firme za iznajmljivanje automobila s vozačem. Po njegovim rečima, to bi trebalo da se naplaćuje na sat, a ne po liniji.

’’Ako ga naplaćuje po principu od-do, onda je to taksi prevoz, a oni koriste rupe u zakonu i na taj način ga izvrdavaju’’, objašava predsednik taksi udruženja „Maksi taksi”, zaključujući da problem leži u tome što je prevoz putnika u drumskom sabraćaju regulisan kroz više zakona.

Najpoznatiji novosadski taksista: Od raja do pakla i nazad

Luftika
Redakcija

Redakcija

Delimo tekstove koji vrede. Jer vrede!

Dodaj komentar

Klikni da komentarišeš

Share Tweet Share Share Follow