Iako u početku rad Nikole Vučevića nije imao uspeh na jednom lokalnom festivalu, na njega je brzo reagovala njujorška izdavacka kuća Graphis i nagradila ga srebrnom nagradom za najuspešniji oglas u 2015. godini, a nakon toga u Italiji dobija Platinum nagradu na A Design Competitions u kategoriji: Advertajzing, marketing i komunikacijski dizajn 2015-2016.
– U pitanju je interaktivni novinski oglas za jednu Rent a Car Agenciju. Ono što čini ovaj projekat interesantnim jeste njegova geneza. Sama firma nije velika, ali je poželela kreativno rešenje kako bi promovisala svoj novi identitet za šta sam takođe bio zadužen. To mi je drago, jer ovaj projekat daje potvrdu da za velike projekte nisu potrebni ni globalni klijent ni veliki budžet, već poverenje i dobar koncept.
Nikola radi i na promovisanju sopstvene struke, jer se u Srbiji o njoj nedovoljno govori.
Heart Plate nagrađen od strane A Design Awards 2015.
– Živimo u vreme interakcije koja je dominantna u digitalnom prostoru i želeo sam da taj princip prebacim u štampani medij da bih ga prilagodio primarnom tržištu na kojem je klijent aktivan. Tako je nastao oglas koji funckioniše na nekoliko nivoa. Sistem: “poveži tačke” koje će sa jedne strane iscrtati novi logo, sa druge predstaviti iskustvo onog ko iznamljuje auto, dakle korisnika usluge, i konačno stvoriti iskustvo samog kreiranja interakcije između konzumenta oglasa čime se on prebacuje u ulogu i samog korisnika rent a cara i time njegova priroda postaje dvojaka.
Šta za vas znači pobeda?
– Pobeda na internacionalnim grafickom festivalu prija i daje potvrdu vašem radu. Značajno je što se tiče PR-a i promocije, jer pobede mogu poprilicno skratiti put dolaska do novih klijenata i poslovnih prilika. Sa druge strane odgovornost je veća, jer znam da su mnoge oči medija i partnera sada uprte u moj rad. Inače, ja se ne borim za nagradu dok sam u procesu razvoja projekta, niti o tome razmišljam. Već se borim za kvalitet ideje, i kako moje dosadašnje iskustvo pokazuje, ideje su najbolje kada mi se klijent “prepusti” i ima poverenje u moj rad. Potom “festivalske stvari” i nagrade donose mnogo, kako autoru ideje, tako afirmaciji samog klijenta.
Kakva vam je bila konkurencija?
– Na A Design Awards takmičenju ove godine je učestvovalo 1.277 učesnika iz 88 zemalja sveta, a nagrade je dodelila internacionalna komisija sastavljena od 75 članova- eksperata, dizajnera, akademika, istaknutih medijskih predstavnika i vodećih preduzetnika koji su sa velikom pažnjom ocenili svaki prijavljeni rad. Prvo mesto je pripalo meni i mom timu a na drugom mestu je jedna globalna marketinska agencija čija je vrednost 65 milijardi dolara. Ova pobeda je bila, jedan portal je tako opisao: David protiv Golijata.
Zašto za ovo srpska javnost treba da zna?
– Srbi, kao i bilo koji drugi narod, voli “pobednike”. Poštuje, raduje se i ponosi se onima koji osvajaju vrhunske rezultate, bilo da su naučnici, umetnici ili sportisti. Mislim da bi moje kolege, koji značajno doprinose afirmaciji srpske kulture i umetnosti, trebalo imati veći publicitet u medijima. Na taj način bismo mogli lakše da upoznamo javnost sa prirodom dizajerskog posla, njegovom kompleksnošću, pristupom i značaju dobrog dizajna.
Ko je sve u vašem timu?
– Na Worth Rent A Car novinskom oglasu za slogan i tekst bila je zasluzna Ket Katarina Popović, pomoć oko propratnih tekstova i promocije pružila je i novosađanka Ivona Ateljević, kao i Larry Greenber, majstor montaže bio je Peter Sundays sa kojim radim već dugi niz godina i ovo nije prvi uspešan projekat koji smo realizovali, a za fotografiju i foto produkciju bila je zaduzena Jelena Vučićević. Ja volim da kažem za moj tim “We Choose to Be Great Instead Of Big” mi ne želimo da budemo veliki, već izuzetni.
Koliko je Srbija svesna svojih stručnjaka i da li zna da ih ceni?
– Karijera u Srbiji se obično započinje u inostranstvu. Iako zvuci apsurdno, to je tako. Javnost počinje bolje da razume angazman, napor i kvalitet kada naši strucnjaci dobiju svetska priznanja. Moja je želja da se ta tačka sponzaje dogodi malo ranije i da se našim stručnjacima ponude bolji uslovi za usavršavanje ili rad u samoj zemlji.
Kakvi su vam dalji planovi?
– Nakon ovih priznanja stvari više nisu iste. Stvorile su se nove mogućnosti za rad i mnogo veće poverenje. Sa jedne strane radim za firmu u kojoj sam leading designer i trenutno razvijamo kompleksni sistem web sajtova za kliniku koja ima 5 centara u Americi i otvara centar u Dubaiju. Sa druge strane imam svoje projekte koje razvijam. Razmiljam o novim konceptima, snimanju filmova itd…. pa gde me mašta odvede.
Više o robotu sa FTN-a
Dodaj komentar