Svet

Klinci ostavili naočare na podu muzeja, a ‘stručnjaci’ umislili umetnost (FOTO)

Umetnost naočare 1
Foto: dangerousminds.net

U Muzeju moderne umetnosti u San Francisku se desila prosto nestvarna scena, kao da ju je smislila ekipa Top liste nadrealista u svojim najboljim danima.

Nekoliko tinejdžera se dosetilo savršene šale, kojom su uspeli da trigeruju lokalne hipstere, “poznavaoce” moderne umetnosti. Naime, klinci su samo postavili par naočara na pod jedne od prostorija, da vide šta će se dogoditi.

Zainteresovani posetioci su se ubrzo okupili, znalački posmatrajući ovaj “umetnički predmet” kao da je deo stalne postavke. Ukazivali su mu dužno poštovanje, kao što su to činili i sa drugim izloženim akreditovanim delima konceptualne umetnosti.

Neki su se odlučili čak i da fotografišu eksponat, verovatno razmišljajući koju je dubokoumnu poruku umetnik želeo da pošalje.

Nekad i prava umetnost zaista podseća na smeće

Da ne grešimo dušu, konceptualna umetnost i minimalizam su skloni sličnim postavkama, koje ponekad nesrećnim slučajem budu zamenjeni za bezvredno smeće.

Tako je, na primer, instalaciju Demijena Hirsta iz 2001. godine,  koja je sastojala od kolekcije pivskih čaša, šoljica za kafu i prepunih pepeljara, domar greškom bacio u đubre. Herst inače važi za jednog od vodećih predstavnika talasa Mladih britanskih umetnika, a njegova dela imaju koncept realnosti smrti.

Tri godine kasnije, umetničko delo Gustava Mecgera, koje se sastojalo od kese papira i kartona, na sličan način je izbačeno iz čuvene britanske galerije Tejt.

Bolje nije prošla ni instalacija Sare Goldšmid i Eleonere Kjari u jednom italijanskom muzeju, jer je završila u kontejneru, jer je previše ličila na rusvaj posle divlje žurke, nego umetničko delo.

Sastojala se uglavnom od opušaka, praznih flaša šampanjca i ukrasnog papira na kojem je pisalo “Gde ćemo večeras na ples?”, pa je čistačica uložila puno truda da “smeće” ukloni. Pomenute umetnice su se, naravno, grdno uvredile.

Moderna umetnost imspirisala čuvara da oformi čuveni bend

Pre nego što je osnovao čuveni indi bend Pavement, Stiven Malkmus je radio u Muzeju Vitni u Njujorku kao čuvar . Dok je on tamo ordinirao, u muzeju je bio izložen rad minimalističkog umetnika Ričarda Tatla pod nazivom „Deset vrsta uspomena i sećanje kao takvo“.

Izložba ovog kontroverznog umetnika se sastojala praktično od nekoliko kanapa postavljenih na pod, a Malkmus je upravo ovom delu pripisao doprinos odluci da pokrene legendarni bend.

Izvor: dangerousminds

Top 10 najbesmislenijih i najluđih pronalazaka koji nikad nisu zaživeli

Čitajte Luftiku na Google vestima

Stanislav Beti

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

429 Shares
429 Shares
Share via
Copy link