Zbog virusa korona stala je svetska ekonomija. Stotine i stotine ogromnih tankera plutaju svetskim morima i zatvaraju prilaze velikim svetskim lukama. Plovila su prepuna naftom koja još nema svoje kupce.
Članice Opeka početkom aprila postigle su sporazum o smanjenju dnevne proizvodnje nafte.
One će proizvoditi minimalnih 15 miliona barela. Ovog aprila, nezavisno od ove odluke, pala je potražnja za naftom u svetu za čak 29 miliona barela, piše Dnevni avaz.
Stvorio se nikada viđeni višak nafte, zbog čega su mnogi naftni rezervoari širom sveta napunjeni „do čepa“.
The #USCG is closely monitoring the increased presence of tanker vessels anchored off the coast of Southern California. pic.twitter.com/i6HuX6wxgn
— USCG Los Angeles (@USCGLosAngeles) April 24, 2020
U takvim uslovima proizvođači i prerađivači nafte počeli su da koriste tankere kao pomorske rezervoare za višak nafte.
Zbog viška je krenuo pravi lov na te vrste brodova – ko će pre do tankera. U tim i takvim okolnostima tankeri su napravili pravu gužvu u najprometnijim morskim prolazima.
Čitave kolone stoje ispred velikih naftnih luka i terminala. Problem prave i sami vlasnici – s jedne strane tankeri se aktivno koriste kao rezervoari za naftu, dok s druge strane vlasnici „ne teraju“ tankere, već čekaju kako bi dobili više vremena da pronađu najboljeg kupca.
Lov u mutnom donosi ekstraprofit. Cena najma tankera porasla je za 7-10 puta. Prevoznici namerno smanjuju brzinu isporuka, kako bi imali više vremena da pronađu partnera za potpisivanje najprihvatljivijeg ugovora.
Dodaj komentar