Nakon što je pisac Miloš K. Ilić u svojoj knjizi „Po zanimanju: Ana Miloš“ (Plato) otkrio da on stoji iza nepostojeće spisateljice Ane Miloš, saznali smo da je njegova prijateljica i osoba koja se lažno predstavljala u javnosti kao dotična „književnica“, producentkinja iz Pančeva, i da se zove Marija Milosavljević.
Marija Milosavljević (Pančevo, 1988) diplomirala je na Fakultetu dramskih umetnosti, na Katedri za menadžment i produkciju pozorišta, radija i kulture u Beogradu, piše u njenoj biografiji na sajtu „Bijenala scenskog dizajna“, prenosi Nova.
Tokom godina radila je kao organizator i producent na različitim predstavama među kojima izdvaja „Ukalupljivanje – tragedija loptanja u Srba“, „Julije Cezar“, „Ćelava pevačica“, „Knjiga otisaka“, kao i na festivalima poput Ex teatar fest, Off frame festival, Mikser festival, Festival internacionalnog studentskog teatra – FIST. Kao organizator i menadžer lokacija radila je i na domaćoj seriji „Jutro će promeniti sve“.
Podsetimo, Marija se godinama u javnosti predstavljala kao spisateljica Ana Miloš. Gostovala je u emisijama, pregovarala sa izdavačima, primala nagrade… Miloš K. Ilić je svoju prijateljicu angažovao da obmanjuje književnu javnost, i da na taj način učestvuje u „performansu“ ili prevari.
Lažno se predstavljajući, Ilić je objavio nekoliko izdanja za različite izdavače, a najpoznatije je ono koje je izašlo za „Booku“ „Kraj raspusta i druge priče“ (2020).
Prenosimo vam deo iz knjige „Po zanimanju: Ana Miloš“ Miloša K. Ilića (Plato), u kojem autor otkriva kada su počeli da se pojavljuju problemi vezani za lažno predstavljanje, koji ipak nisu imali na kraju nikakve posledice.
„Na leto 2020. godine, kad je Marija, odnosno Ana Miloš, trebalo da potpiše ugovor sa Književnom radionicom Rašić, došlo je do prvog pucanja šavića. Zbog JMBG-a i ostalih podataka koje je A. R., vlasnica izdavačke kuće, trebovala od Ane Miloš, morali smo da razotkrijemo Mariju“, priznaje autor „performansa“ u svojoj knjizi.
Ilić za Nova.rs kaže da je cela priča sa Anom Miloš počela kao književni eksperiment.
– Hteo sam da se poigram površnošću „srpske“ „književne“ „scene“, kao i njenim gospodarem – tržištem. Ali ta površnost je u dodiru sa neoliberalnim svođenjem književnosti na čist proizvod, koji se ili prodaje ili ne prodaje (i to mu jedino određuje vrednost), poprimila razmere o kojima nisam mogao ni da sanjam.
Dodaj komentar