Magazin Srbija

„Mala dela su velika stvar“: Sa Lidlovih rafova do obroka u narodnim kuhinjama

lidl narodna kuhinja

Period od 19. decembra do 20. januara, ili od Nikoljdana do Jovandana u Srbiji je vreme slava i praznika, a za našu naciju koja gaji kult uživanja u hrani, ovo je doslovno period prejedanja. Zaokupljeni pripremama sarmi, pečenja, ruskih salata, kolača, potpuno smo nesvesni da pored nas, kao u nekom paralelnom univerzumu, žive ljudi kojima je jedini obrok dnevno pola litre kuvanog jela i pola vekne hleba iz narodne kuhinje.

Stari, bolesni, onesposobljeni za rad i šibani raznim životnim nedaćama, većina ih je srećna da ima i to. Naročito je bolno saznanje da, prema podacima Crvenog krsta Srbije, trećinu od ukupnog broja korisnika narodnih kuhinja čine deca, koja nikada nisu probala mandarinu ili kivi. Mališani koji slatkiše mogu samo da vide u izlogu ili kod druge dece.

Nažalost, skloni smo skretanju pogleda od problema drugih, ali kad god uđemo u Lidl do 17. decembra, imamo priliku to da promenimo.

Lidl korpa
Foto: Luftika

U saradnji sa Crvenim krstom Srbije u periodu od 23. novembra do 17. decembra Lidl sprovodi kampanju „Mala dela su velika stvar“.

Potrošači imaju priliku da kupe preporučene artikle iz Lidlove ponude u svim prodavnicama širom Srbije i doniraju ih u posebne korpe koje stoje iza kasa.

korpa s namirnicama
Foto: Luftika

Time se direktno pruža pomoć najugroženijim sugrađanima, jer će se te namirnice dalje prosleđivati narodnim kuhinjama za pripremu obroka. Sredstva za ličnu higijenu će putem Crvenog krsta, takođe doći u ruke onim sugrađanima kojima je pomoć neophodna.

Dodatno, Lidl će donirati i opremu u vrednosti od 1.800.000 dinara za potrebe Programa narodnih kuhinja Crvenog krsta Srbije.

narodna-kuhinja-
Foto: Crveni krst Srbije

Donacija za preko 9.000 građana

Kampanju „Mala dela su velika stvar“, Lidl Srbija sprovodi od 2019. godine, a ovo će biti njeno četvrto izdanje.

Lidl i C. krst

– Pozivamo potrošače da se i ove godine odazovu ovoj akciji, i da zajedničkim snagama pružimo pomoć našim socijalno najugroženijim sugrađanima. Prethodne godine, svi zajedno pomogli smo da ugodnije praznike ima oko 9 hiljada naših sugrađana, koliko se hrani u lokalni narodnim kuhinjama koje primaju donacije, a nadam se da ćemo ove godine da postignemo još više, izjavila je Aleksandra Mirić ispred CSR odeljenja kompanije Lidl Srbija.

Brašno, šećer, ulje, testenina i slatkiši za decu

U svim Lidl prodavnicama širom Srbije, na rafovima se može pronaći posebna oznaka koja preporučuje proizvode za donaciju neophodne korisnicima usluga Crvenog krsta Srbije.

Potrošači u korpu predviđenu za tu namenu najviše ostavljaju brašno, pirinač, testenine, konzerve voća i povrća, ali i pribor za ličnu higijenu i kućnu hemiju.

namirnice
Foto: Luftika

Namirnice se redovno preuzimaju od strane volontera Crvenog krsta Srbije, kako bi što pre stigle u ruke onih kojima su neophodni i koji ih željno iščekuju. Sudeći po izgledu korpi koje su uvek pune, odziv je odličan.

– Naše malo za nekoga znači puno. Kupio sam kilogram brašna, kesu makarona, pastu za zube i šampon za bebe. Pošto sam i sam otac tri devojčice, naročito sam osetljiv na decu pa sam kupio i tri velike kese penastih bonbona, da se neki mališani obraduju, kao što se i moja deca raduju svaki put kad im to kupim – kaže jedan naš sugrađanin kojeg smo zatekli u Lidlu.

R stavlja u korpu 2
Foto: Luftika

Rakun Raša

Vreme novogodišnih praznika omiljeno je deci, pa je Lidl pokrenuo i limitiranu seriju rakun Raša plišanih igračaka, po ceni od 599,99 dinara, čijom kupovinom se direktno podržava kampanja darivanja „Mala dela su velika stvar“.

Na taj način se i kod najmlađih rano razvija svest o humanosti, empatiji, lepoti i značaju darivanja.

rakun raša
Foto: Luftika

Kupi rakuna Rašu, a za svakog kupljenog rakuna, Lidl će da donira namirnice za pripremu obroka za korisnike Programa narodnih kuhinja Crvenog krsta Srbije.

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
Share via
Copy link