Usled pozitivnog trenda smanjenja obolelih od koronavirusa na dnevnom nivou, moguće je da se đaci viših razreda osnovnih škola vraćaju u školske klupe. Iako je i dalje neizvesno po kom modelu će se nastava odvijati, postoje naznake da će se sa onlajn predavanja preći na tradicionalnan model.
Osnovni uzrok produžetka zimskog raspusta i njegovog spajanja sa Danom državnosti bio je upravo konstantantno visok broj ljudi zaraženih kovidom tokom proteklih nedelja. Ukoliko su tačne prognoze da će se trend opadanja zaraženih nastaviti i u narednom periodu, to bi značilo da za predavanjima na daljinu više nema potrebe.
Zasad bez zvanične potvrde
Iako škole još uvek nemaju zvaničnu informaciju po kom modelu će se krenuti u ponedeljak, predsednik SRPS-a Slobodan Brajković kaže da je nakon sastanka u Ministarstvu posvete doneta odluka da će đaci svih uzrasta posle raspusta u đačke klupe.
– Bili smo pre neki dan na sastanku u Ministrarstvu prosvete, i oni su na osnovu praćenja trenutne epidemiološke situacije zaključili da za onlajn nastavom nema potrebe, tako da će od ponedeljka đaci svih uzrasta ponovo u školske klupe – rekao je za Blic Slobodan Brajković.
Brajković je dodao da je primetan trend smanjenja zaražavanja dece, što ukazuje na poboljšanje epiodemiološke situacije, ukazujući istovremeno na važnost povratka đaka u škole, jer je to najbolji put usvajanja znanja.
– Vidi se i po brojkama da se smanjuje broj zaraženih, i mogu da vam kažem da ih najmanje ima po školama. Jako je važno da se đaci vrate u klupe jer ipak nšta nemože zameniti tradicionalni način, i praćenje nastave uživo – kaže sagovornik Blica.
Iz Ministarstva prosvete najavili su da će konačna odluka biti poznata u petak.
– Tim za škole, kao i do sada, prati situaciju i na osnovu toga doneće odluku o modelu nastave za narednu nedelju. Odluka će biti saopštena u petak, 18. februara – saopštili su iz Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.
Tek u petak informacija za škole i roditelje
Iako za onlajn nastavom najverovatnije nema potrebe prema trenutnoj epidemiološkoj situaciji, škole i roditelji ostaju i dalje bez konkretnih informacija makar do petka.
Zašto se čeka zadnji čas da se odluka saopšti školama i roditeljima nije poznato, ali je prema rečima Radmile Dodić nepravedno jer se ostavlja jako malo vremena nastavnicima a i roditeljima da se pripreme.
– Na žalost, te informacije prvo dođu iz novina pa tek onda iz Ministarstva. Zašto je to tako, i zašto oni čekaju poslednji momenat da to saopšte ne znam, ali nije pravedno zbog organizacije nastave za proesore a i za roditelje. Ali obično Tim za škole zaseda u četvrtak i tek u petak se znaju donete odluke. Tako da se to sigurno neće znati pre petka – kaže za Blic profesor Engleskog jezika u penziji i predsednica počasnog Foruma beogradskih osnovnih škola Radmila Dodić.
Profesorka Dodić napominje da ovo odlaganje donošenja odluke izaziva nepotrebnu tenziju među nastavnicima i nezadovoljstvo roditelja. Oni moraju da čekaju do vikenda da bi znali koji model će Tim za škole usvojiti. Ona takođe ističe i misteriju u vezi takozvanog Tima za škole, čiji su članovi kako kaže svima nepoznati.
Redovna nastava se odvijala i sa 8.000 zaraženih
Činjenica je da su od septembra pa sve do zimskog raspusta koji još traje, školarci od 5 do 8 razreda uvek išli normalno. Model kombinovane nastave je uglavnom izostao ni kada je bilo preko 8.000 zaraženih dnevno. Samo neke lokalne samouprave su se na kratko opredelile za njegovu primenu.
Iako je odluka o produženju zimskog raspusta prema mišljenju stručnjaka bila najbolje rešenje u tom trenutku da se spreči širenje virusa u školama među učenicima i nastavnicima, zbog trenutno naglog smanjivanja inficiranih, procena je da je dodatni raspust bio apsolutno nepotreban.
Moguć semaforski model
Gledajući ukupne brojke, već je jasno da se ovaj talas korone polako smiruje i da je sve manje zaraženih na dnevnom nivou. Međutim, imajući u vidu da ove brojke nisu jednake u svim gradovima, pa je stoga vrlo moguće da neke škole pređu na semaforski model, a da će samo škole u nekim gradovima ići kombinovano. To se pre svega odnosi na srednjoškolce.
Predsednik SRPS-a Slobodan Brajković kaže da iako je za sada izvesno da će svi školarci nakon zimskog raspusta krenuti po uobičajenom modelu, ostaje mogućnost korekcije. Ukoliko se epidemiološka situacija promeni, i brojke ponovo krenu da rastu, primenjivaće se semaforski model nastave.
– Ako bude neko veće zaražavanje i broj inficiranih u školi ponovo krene da raste, primenjivaće se semaforski model nastave. Za sada imajući u vidu situaciju koja se normalizuje, to se neće desiti. Za sada je odluka da svi kreću u školske klupe – kaže Brajković.
Važno je da se situacija normalizuje što pre
Kolika je važnost da se đaci što pre vrate u školske klupe i nastave sa najproduktivnijim za modelom učenja, uživo i u učionici, konstantno su objašnjavali i nastavnici i stručnjaci. Upozorenje nije bilo bez razloga, imajući u vidu sve lošije rezultate koje deca pokazuju na testovima za proveru znanja.
I baš zbog toga, produženje ziimskog raspusta nije oduševilo većinu roditelja pa ni profesora. Iako je navedeno da produžena nedelja neće biti izgubljena i da će je đaci nadoknaditi na kraju polugodišta, člinjenica je da situacija treba da se nastava normalizuje što pre. Ovo je posebno važno jer za osnovce sledi prolećni od 12 dana, a za srednjoškolce osam dana. S obzirom da đaci imaju više neradnih nego radnih dana ostaje upitno da li će tako išta naučiti?
Polupismene generacije moguća posledica onlajn modela
– Prema informacijama koje dobijam od bivših kolega, trenutno nije lako ni nastavnicima ni đacima. Nastavnicima je svakako lakše da rade u manjim grupama ali za đake je najbolje da idu u školu. Jer činjenica je da učenici nikada manje nisu znali i onaj ko nema podršku kod kuće neće uspeti da savlada gradivo. Ostaće polupismen – kaže profesorka u penziji Radmila Dodić.
Ona kaže da iz sopstvenog iskustva vidi koliko je neophodno raditi sa decom kući jer je i sama potpuno posvećena svojim unucima kako bi savladali gradivo koje će im sutra neko tražiti. Naša sagovornica kaže da gradivo u školi nije nimalo naivno, a da je sam način prosleđivanja domaćih zadataka izuzetno neadekvatan, pa je sasvim neizbežno da će na onlajn nastavi deca malo da nauče.
Izvor: Blic
Dodaj komentar