U vreme kada se sve naplaćuje i uslužni delatnici su veoma kreativni u iznenađujućim, novouvrštenim “artiklima” koje upakuju u račun i ispostavljaju mušterijama. Naime, internetom se naširoko deli fotografija računa iz beogradske fotokopirnice gde piše da usluge heftanja koštaju “dva dinara po mestu”. Ističe se i još jedna, nesvakidašnja komponenta računa “štampanje preko mejla”. Cena je 15 dinara po fajlu – jer, internet nije za džabe i ne bere se na drveću.
Račun usijao internet
Veliki broj ljudi je sa dozom gorčine i u neverici komentarisao ovaj račun:
– Jezivo. Lopovi. A otvaranje vrata pri ulasku kod njih nisu naplatili – samo su neki od mnoštva komentara.
Sa druge strane nekolicina je stava da u računu ne postoji ništa nejasno niti sporno, te pravdala sadržinu i naplaćivanje pomenutih pruženih usluga.
– Normalno, tako i treba, sve košta – kratko je opisao mladić svet u kom živimo a drugi čovek dodao:
– Materijal ima cenu, rad ima cenu. Šta da ste imali 100 heftanja i 200 mejlova? Ovako je bar jasno i pošteno. Ne vidim nikakav problem – osvrnuo se on ukazavši na transparentnost.
ladno su mi u kopirnici naplatili heftanje i to što sam im poslala fajl na mejl i to 15dinara po fajlu 💀💀💀💀💀💀💀💀💀 pic.twitter.com/PQTP9Nep7a
— KIKI MIKI VELIKI (@misko_pisko2) November 8, 2021
Ima i onih koji su doživeli slično iskustvo u drugim fotokopirnicama u gradu:
– Da, i meni na drugom mestu naplatili otvaranje mejla, kažu sa fleša je besplatno – objasnila je devojka i ukazala da se ovakva praksa širi i da ova kopirnica nije usamljen slučaj.
Bilo je i onih koje je ova objava podsetila na dane „eliksira“ iz žara mladosti:
– Hehehe heftanje, ranije je to bio sleng za nešto drugo kad sam bio mlad, uvek se nasmejem kad čujem tu reč – utisak je čoveka koji se prisetio “heftalice na drugačiji način”.
Heftalica nije bušilica
Ipak, jedan komentar ubraja oba stanovišta:
– I mi smo čudan narod. Kad nam se lepo obrazloži do najsitnijih detalja, nije dobro. Da su uračunali u cenu, ne bi ni primetila niti bi smetalo – napisao je jedan korisnik tvitera da bi se rasprava nastavila:
– Oni to rade već 15 godina od kad znam za njih, ranije je bila naplata čitanja sa vaseg cd-a, pa otvaranje usb-a, sad otvaranje mailova, najgora štamparija u Beogradu, zaobiđite ih u širokom luku – poručila je nezadovoljna žena.
I loša reklama je dobra reklama a svedoci smo da zaista negde sve staje u cenovnik. Reče jedan čovek, besplatno je najskuplje, možda i ima pravo. Narodu je u svakom slučaju teško ugoditi. Mi smo i veoma dovitljiv narod, a dosetljivost nema granice.
Poznati smo i po svom boemstvu i širokoj ruci, prema tome, šta košta neka košta – zaheftajte duplo. Tako da, kopirnica je dobila besplatnu marketinšku uslugu i heftaće još dugo. Sada kad je tako, mogu i da pojednostave cenovnik, heftalica ipak nije hilti bušilica.
Dodaj komentar