Može li se, prema statističkim podacima, zaključiti ko su bolji vozači – muškaraci i žene? Jedna od najčešćih rasprava i jedna od najvećih predrasuda, dobila je svoje naučne odgovore. Da, žene su bolji vozači. Žene voze ređe, ali bezbednije.
Predrasuda o tome da žene zapravo nisu za vožnju i dalje je rasprostranjena koliko god činjenice govorile drugačije.
Kada su u pitanju saobraćajne nezgode, statistički gledano muškarci su ti koji ih češće izazivaju i to čak dva puta češće nego žene. Muškarci voze agresivnije i ređe vezuju pojas nego žene. Takođe, muškarci će pre sesti za volan pod uticajem alkohola ili narkotika.
U Sjedinjenim Državama, u zemlji u kojoj je gotovo jednak broj muških i ženskih vozača, 71 odsto nezgoda izazivaju muškarci, dok žene samo 29. Statistika koja ne ide u prilog muškarcima je još i teža. Godišnje dva puta više muškaraca starosti do 34 godine pogine na putevima.
Takođe, muškarci su češće ti koji izazivaju nezgode na otvorenom putu i lančane sudare zbog toga što jače ubrzavaju, brže ulaze u krivine te češće menjaju trake radi preticanja. Međutim, žene su statistički za 7 procenata preskočile drugi pol kada su u pitanju nezgode na raskrsnicama ili skretanjima.
Međutim, bez obzira na statostiku koja pokazuje da su žene bolji, odnosno pouzdaniji vozači, mora se uzeti u obzir i činjenica da muškarci češće voze i da voze duže distance, a kada su zajedno sa ženskom osobom u kolima takođe će se češće naći za volanom.
Muškarcima se pripisuje i mnogo opušteniji stav prilikom vožnje što je istovremeno i pozitivno i negativno jer su nervozni vozači takođe opasni, prenosi 24sedam.
Sa druge strane, žene se smatraju strpljivijim vozačima, ali se češće unervoze i nekada su „previše pažljive“. Iskustava instruktora su takva da se mnogo češće za volanom pojavi nervozna ženska osoba i opuštenija muška osoba, ali da se i žene vremenom prilagode i naviknu na ulogu vozača, te da i one postanu opuštene.
Muškarci u vožnji dominiraju jedino na psihološkom nivou i u snalaženju u prostoru. Muškarce karakteriše bolji osećaj za distancu između dva predmeta te koče pravovremeno ili prilagode brzinu kretanja prema automobilu ispred sebe.
Međutim, žene su te koje su bolje kada je u pitanju periferni vid, što je veoma bitno prilikom vožnje.
Dodaj komentar