Magazin Srbija

Od 5. jula 100 hiljada vozila u Srbiji neće moći da prođe tehnički pregled

Kada 5. jula stupi u potpunosti na snagu Pravilnik o tehničkom pregledu vozila, problem zbog nepropisne količine izduvnih gasova imaće samo vlasnici vozila bez katalizatora ili DPF filtera. Tehnički pregledi u Novom Sadu, Beogradu i drugim gradovima Srbije će 5. jula biti potpuno drugačiji.

Predsednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda Vladimir Marinković očekuje da ćemo se svi brzo prilagoditi novim propisima kao u slučaju skidanja neatestiranih kuka, zatamnjenih stakala ili ksenon farova.

Podsećanja radi, pooštreni Pravilnik o tehničkim pregledima stupio je na snagu 5. jula 2018. godine od kada, recimo, vozila ne mogu više na “neviđeno” da prođu kontrolu ispravnosti već moraju da se fotografišu prilikom tehničkog pregleda.

Ipak, taj pravilnik ostavio je vremenski period od tri godine i linijama tehničkog pregleda i vlasnicima vozila da se u potpunosti prilagode svim novim pravilima. Za vlasnike linija tehničkog pregleda to znači da u skladu sa propisima opreme radne prostorije dok je vlasnicima vozila taj rok dat, pre svega, kako bi regulisali emisiju izduvnih gasova, što je prepoznato kao problem kod mnogih automobila.

Marinković ističe da vlasnici vozila ne bi trebalo da gledaju na tehnički pregled od 5. jula kao na bauk.

tehnicki-pregled

“Svakako da će imati problem oni koji su skidali katalizatore jer se to tretira kao neovlašćena prepravka vozila. Sve što se traži jeste da vozilo zadovoljava svoje proizvođačke norme.
Svako vozilo ima različitu normu. Recimo, za “jugo” važi ista norma za izduvne gasove kao krajem osamdesetih godina, a to je 4,5 procenata ugljen-monoksida u izduvnom gasu.

Isto tako euro dva vozila imaju svoju normu, kao i euro tri, euro četiri i ostali”, naglašava Marinković.

Kako kaže, slične reakcije u javnosti su bile i kada je propisano da automobili ne smeju da imaju zatamnjena stakla ili kada je regulisana ugradnja ksenon farova i kuke…

“Isto su mnogi negodovali pa su se na kraju svi navikli. Nema ni ekološkog ni ekonomskog opravdanja za skidanje katalizatora. Mnogi su skidali katalizator jer ih je to koštalo, recimo, 20 evra umesto da plate 90 evra za ugradnju drugog katalizatora. A pritom, majstor im kaže može da ide automobil i bez katalizatora. Pa može da ide, ali zato vam je zbog nedostatka katalizatora poremećena mešavina goriva i vozilo vam troši više. Tako da na tom skidanju katalizatoru uopšte niste uštedeli”, objašnjava Marinković.

On dodaje da svi koji su do sada relativno redovno održavali automobil neće imati problema da prođu tehnički pregled i nakon 5. jula.

Poseban problem kod dizel vozila na tehničkim pregledima od 5. jula biće DPF ili filteri partikularnih čestica koji takođe služe za prečišćavanje izduvnih gasova, prenosi Mondo.

Napravio auto od Fiće i još 7 drugih automobila, a onda ga provozao ulicama

Čitajte Luftiku na Google vestima

Dragana Krstić

Blogerka, opasno navučena na šoping, i jednako toliko vezana za putovanja.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

178 Shares
178 Shares
Share via
Copy link